«کافه بازی»، «کافه علم» و «کافه کارآفرینی» ویژه دختران مشهدی احداث می‌شود شهردار مشهد: بوستان‌های «بهشت» و «آفتاب» ویژه بانوان به زودی به بهره‌برداری می‌رسد مبدا تعیین مسافت شهر مشهد از سایر شهر‌ها کجاست؟ چهارمین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در مشهد مقدس برگزار می‌شود نشان مشهدالرضا(ع) باعث رونق فعالیت‌های مردمی و جهادی می‌شود لزوم معرفی مشهد به عنوان دومین کلانشهر مذهبی دنیا روزشماری وقایع انقلاب اسلامی در مشهد، از اول تا چهارم دی‌ماه ۱۳۵۷ (بخش اول) | بیمارستان شاه‌رضا، پایگاه انقلاب مشهد آغاز هفته ملی مشهد با اجرای برنامه‌های ویژه فرهنگی، هنری و گردشگری جذب ۲۱ بانوی آتش‌نشان در مشهد ابلاغ برنامه‌های استقبال از بهار ۱۴۰۴ در مشهد از نیمه دی‌ماه هوای کلانشهر مشهد، همچنان آلوده است (۲ دی ۱۴۰۳) ناصحی: رویداد نشان مشهد الرضا(ع) باید در سطح ملی و بین المللی دیده شود نشان مشهد الرضا(ع)؛ فرصتی برای آشنایی نسل آینده با چهره‌های تاثیرگذار اقتصادی مشهد برگزاری اولین نشست کارگروه زیارت شورای عالی استان‌های کشور اختصاص ۱۳۰ تاکسی ون به تاکسیرانی مشهد (۲۸ اذر ۱۴۰۳) یادگارهای کوهسنگی مشهد در دل سازه‌های شهر حل اختلاف میان وزارت کشور و ایران‌خودرو بر سر ۹۰ تاکسی ون شهرداری مشهد بررسی مشکلات ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در محلات حاشیه شهر مشهد | لنگرانداختن بسازوبفروش‌ها در بولوار توس آغاز اولین روز زمستان در مشهد با آلودگی هوا سرپرست شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد منصوب شد (یکم دی ۱۴۰۳) امضای تفاهم‌نامه ٢ هزار میلیارد تومانی برای سامان‌دهی محور‌های ورودی مشهد مقدس
سرخط خبرها

موانع سخت در مسیر سبز دوچرخه سواری!

  • کد خبر: ۳۶۵۲۷
  • ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
موانع سخت در مسیر سبز دوچرخه سواری!
استفاده از مسیر‌های اختصاصی دوچرخه‌سواری مشهد نیاز به فرهنگ سازی دارد
به گزارش شهرآرانیوز؛ دوچرخه‌سواری در شهر همان‌قدر دشوار است که تصور کنید قرار است دومینوی زندگی را تا پایان رکاب بزنید! بدون آنکه پایتان به خطا برود و در تمام طول مسیر از سرعت مطمئنه برخوردار باشید. حال دراین‌بین اگر مسیر مشخصی برای شما ترسیم شده باشد، چه بهتر؛ اما ممکن است آن مسیر در گذر زمان دستخوش چالش‌ها و موانعی بشود که شما را با مشکل رو‌به‌رو کند.
 
مسیر سبز دوچرخه‌سواری، همان مسیری است که شاید تاکنون بار‌ها در سطح شهر به چشمتان خورده باشد؛ مسیری سبز که روی آن نشان دوچرخه حک شده تا مشخص شود قرار است در این محدوده فقط دوچرخه‌سواران رکاب بزنند. باوجود‌این مسیر سبز این‌روز‌ها به مسیر پُرمانعی برای علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری بدل شده است. مسیری که شهرداری مشهد در راستای توجه به ورزش عمومی به احداث آن اهتمام داشت به نظر می‌رسد باید فرهنگ‌سازی هم بشود تا همه شهروندان معنای جاده سبزی را که در حاشیه برخی از خیابان‌ها کشیده شده است، بدانند؛ مسیری که گهگاه با بی‌توجهی و بی‌مبالاتی مردم عملا کارایی خود را ازدست می‌دهد.


روایت اول

امین جوان از روی زین دوچرخه پایین می‌آید و درحالی‌که کلاه دوچرخه را از سر برمی‌دارد، با اشاره دست به درخت وسط مسیر سبز می‌گوید: خودتان ببینید. وسط مسیر ویژه دوچرخه چقدر موتور سوار است؟ این مسیر برای دوچرخ سوار‌ها پیش بینی شده و حتی روی آن هم شکل دوچرخه کشیده شده، اما خیلی از موتورسوار‌ها از این قضیه سوءاستفاده می‌کنند و، چون این خیابان شلوغ است به مسیر دوچرخه می‌آیند. روایت امین در میدان احمدآباد است؛ جایی که او می‌گوید حتی شب‌ها که خلوت‌تر هم هست از گزند موتورسواران بی‌توجه که به مسیر سبز می‌آیند در امان نیست!


روایت دوم

می‌گوید مسیر سبز یعنی فقط برای دوچرخه سواران! مهدیه مرادی بیست‌وشش‌ساله سوار بر دوچرخه از روبه روی درِ اصلی دانشگاه فردوسی در حال عبور است. وقتی از او درباره مسیر سبز دوچرخه می‌پرسیم، او هم به معضل موتورسوار‌ها اشاره می‌کند، اما می‌گوید آن‌ها فقط مشکل ما نیستند. مرادی می‌گوید: مردم هم خیلی وقت‌ها رعایت نمی‌کنند. به نظرم باید فرهنگ سازی بشود که مسیر سبز بخشی از پیاده رو نیست و مردم باید بدانند همان طور که توی خیابان راه نمی‌روند در مسیر دوچرخه‌ها هم نباید راه بروند. من خودم سر همین مسئله چند بار جروبحث کرده‌ام. جالب اینکه خیلی‌ها خودشان را محق می‌دانند و ما را متهم می‌کنند که نباید در پیاده‌رو دوچرخه‌سواری کنیم!


روایت سوم

صحبت از تجاوز به منطقه ویژه دوچرخه است، چیزی که امیررضا به آن اشاره ویژه‌ای دارد. او سال‌هاست که رکاب می‌زند. امیررضا دراین‌باره می‌گوید: بیشتر مسیر‌های سبز دوچرخه در سطح شهر، با مسئله «تجاوز به حریم» روبه‌رو هستند. یعنی شما می‌بینید جایگاه پارک دوچرخه یا موتور وسط مسیر سبز وجود دارد و موتورسوار‌ها موتورشان را پارک کرده اند. با این شرایط قشنگ نصف مسیر بند می‌آید! یا در برخی خیابان‌ها وسط مسیر باغچه وجود دارد!


روایت چهارم

مسیر پارک ملت به فلسطین را طی می‌کنیم؛ مسیری که با رنگ سبز و نشان دوچرخه به‌ظاهر برای رکاب‌زنان است، اما مسیری اجباری برای عابر پیاده هم تلقی می‌شود. در طول مسیر چندین و چند خودروی در حال پارک دیده می‌شود که دقیقا وسط مسیر سبز است و دوچرخه سوار‌ها باید برای عبور از آن‌ها به خیابان بزنند یا پیاده شوند و از پیاده روی مجاور دوچرخه را حمل کنند تا به این شکل مانع خودرو! را جا بگذارند. مهدی با خنده دراین‌باره می‌گوید: انگار بعضی‌ها به عمد مسیر را با پارک ماشین مسدود می‌کنندکه دوچرخه‌سوار‌ها را با چالش مواجه کنند.


درخواست تشدید برخورد با خودرو‌های مسدودکننده مسیر دوچرخه

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد در همین رابطه از پلیس راهور خواست تا اعمال قانون و برخورد با خودرو‌هایی که در مسیر‌های ویژه دوچرخه و پیاده‌رو‌ها توقف می‌کنند تشدید شود. مجتبی بهاروند افزود: امسال هم برای ایجاد مسیر‌های دوچرخه حدود ۱۳ میلیاردتومان اعتبار تخصیص پیدا کرده تا موجبات تسهیل تردد و دوچرخه‌ سواری شهروندان را فراهم آوریم و با وجود اینکه در مسیر‌های دوچرخه، تابلوی توقف‌ممنوع نصب شده است، باز هم شاهد قانون‌شکنی هستیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->