آیپد پرو M5 معرفی شد + مشخصات و قیمت نسخه جدید اپل ویژن پرو معرفی شد: تراشه M5 و شارژدهی بهتر نتفلیکس و اسپاتیفای با پادکست ویدیویی به جنگ یوتوب می‌روند لبوبو، هدیه ویژه چینی‌ها به تیم کوک، مدیرعامل اپل + عکس مالیات بر رمزارزها، راهکار دولت برای شفاف‌سازی اقتصاد دیجیتال ایران نسل جدید پردازنده‌های سریع و کم‌مصرف: چیپ مغزی مایکروویوی رجیستری گوشی آیفون ۱۷ پرو در گمرک فعال شد + هزینه رجیستری (۲۳ مهر ۱۴۰۴) سلاحی نو در برابر سرطان | پلاسمای سرد سلول‌های پنهان تومور را نابود می‌کند اینستاگرام «حساب‌های کاربری نوجوانان» را محدودتر می‌کند | الگوگیری از سیستم درجه‌بندی سنی فیلم‌ها مایکروسافت از اولین هوش مصنوعی مولد تصویر خود رونمایی کرد آشفتگی در بازار‌های جهانی | رمزارز‌ها در سراشیبی و طلا در اوج سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد دلاری گوگل در هند برای ساخت دیتاسنترهای هوش مصنوعی راهنمای جامع نصب ChromeOS Flex روی لپ‌تاپ و کامپیوتر‌های قدیمی شرکت TP-Link تکنولوژی جدید اینترنت وای‌فای را آزمایش کرد کشف ناسا: نیم‌کره شمالی زمین کم‌نورتر و ناپایدارتر از نیم‌کره جنوبی است آپدیت One UI ۸ Watch برای گلکسی واچ ۷ منتشر شد بالا بردن مهارت به جای افزایش تعداد کشته‌ها در بازی ویدیویی | چگونه «جمله نهایی» انقلابی در سرگرمی و یادگیری ایجاد می‌کند همه‌چیز درباره نمایشگاه جیتکس دبی ۲۰۲۵ + تاریخ، مکان برگزاری و بخش‌های مهم تأثیر هوش مصنوعی بر بازار کار در سال ۲۰۲۵ | کدام مشاغل در خطر نابودی هستند؟ همه چیز درباره One UI ۸.۵ سامسونگ: تاریخ انتشار، دستگاه‌های واجد شرایط، ویژگی‌ها و آخرین اخبار گفتاری درباره آتش‌بس غزه و آینده جنگ
سرخط خبرها

نتفلیکس و اسپاتیفای با پادکست ویدیویی به جنگ یوتوب می‌روند

  • کد خبر: ۳۶۵۷۹۴
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۴ - ۱۶:۳۳
نتفلیکس و اسپاتیفای با پادکست ویدیویی به جنگ یوتوب می‌روند
نتفلیکس رسماً اعلام کرد که با همکاری استودیوی پادکست اسپاتیفای، The Ringer، پادکست‌های ویدیویی را به پلتفرم خود اضافه می‌کند. این اقدام، نتفلیکس را مستقیماً وارد رقابت با یوتوب می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نتفلیکس در فاز اول این همکاری ۱۶ پادکست ویدیویی محبوب از استودیوی The Ringer اسپاتیفای را به سرویس خود اضافه خواهد کرد. این مجموعه شامل برنامه‌های پرمخاطبی مانند The Bill Simmons Podcast و برنامه‌های تخصصی این استودیو درباره لیگ‌های NFL، NBA و فرمول یک می‌شود. این پادکست‌ها از سال ۲۰۲۶ ابتدا در ایالات متحده در دسترس قرار خواهند گرفت و سپس به تدریج در سایر کشور‌ها نیز منتشر خواهند شد.

این همکاری یک جنبه بسیار مهم دارد؛ براساس گزارش نیویورک تایمز، به عنوان بخشی از این قرارداد، این برنامه‌ها دیگر در یوتوب منتشر نخواهند شد. این یک ضربه مستقیم به یوتوب است که درحال‌حاضر با بیش از یک میلیارد شنونده ماهانه، محبوب‌ترین پلتفرم برای پادکست‌ها (به ویژه پادکست‌های ویدیویی) در جهان محسوب می‌شود.

نتفلیکس با جذب محتوای انحصاری و محبوب در تلاش است تا بخشی از این مخاطبان را به سمت پلتفرم خود بکشاند و جایگاهش را به عنوان یک مقصد اصلی برای تمام فرمت‌های سرگرمی تثبیت کند.

این حرکت از سوی نتفلیکس چندان غافلگیرکننده نبود. «تد ساراندوس» (Ted Sarandos)، مدیرعامل مشترک این شرکت، پیش‌ازاین در یک جلسه گزارش مالی به این موضوع اشاره کرده و گفته بود: «با افزایش محبوبیت پادکست‌های ویدیویی، گمان می‌کنم شاهد راه‌یافتن برخی از آنها به نتفلیکس خواهید بود.».

اما آیا مثل یوتوب باید منتظر تبلیغات در این پادکست‌ها باشیم؟ پاسخ هم بله و هم خیر است. نتفلیکس اعلام کرده است که در این فاز اولیه، هیچ‌گونه تبلیغات جداگانه‌ای از طرف این پلتفرم به برنامه‌ها اضافه نخواهد کرد. بااین‌حال، تبلیغاتی که توسط خود اسپاتیفای در داخل پادکست‌ها گنجانده شده‌اند، همچنان پخش خواهند شد.

برای اسپاتیفای نیز، این یک پیروزی بزرگ محسوب می‌شود. این شرکت با این همکاری یک کانال توزیع بسیار قدرتمند و پرمخاطب برای محتوای اختصاصی خود پیدا و اعلام کرده است که قصد دارد در آینده «فرصت‌های مشابهی را برای طیف وسیع‌تری از تولیدکنندگان محتوا» فراهم کند.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->