نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

گل‌زنان بی‌رحم

  • کد خبر: ۳۶۸۰
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
گل‌زنان بی‌رحم
آشنایی با رکوردداران تاریخ لیگ برتر

در تاریخ لیگ برتر، گل‌زنان زیادی چهره شدند. برخی از این گل‌زنان نسبت به تعداد بازی‌هایی که در زمین حضور داشتند، گل‌های زیادی به ثمر رساندند. در زمینه آمار گل‌زنی، همیشه به تعداد گل توجه شده است، اما بازیکنانی بودند که فرصت زیادی برای بازی در لیگ برتر نداشتند، ولی به‌طور میانگین در هر بازی گل زده زیادی داشتند و از این نظر بازیکن شاخصی محسوب می‌شوند. در این مطلب بازیکنانی که حداقل 30 بازی در لیگ برتر انجام داده‌اند و بهترین میانگین گل‌زنی را از خود به جای گذاشته‌اند، بررسی شده‌اند.

فونیکه سی: متوسط 63/0 گل در هر بازی
فونیکه سی، مهاجم مالیایی صنعت نفت در لیگ برتر یازدهم حضور داشت. این بازیکن تا قبل از حضور در صنعت نفت در سطوح پایین‌تر لیگ ایران و برای تیم‌هایی نظیر نساجی و ایرانجوان بازی کرد. او 32بازی برای طلایی‌پوشان آبادان انجام داد و در این بازی‌ها 20گل به ثمر رساند تا با متوسط 63/0 گل در هر بازی، بهترین مهاجم تاریخ لیگ برتر باشد. فونیکه پس از لیگ یازدهم فوتبال ایران را ترک کرد و به کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس رفت.

ابراهیم توره: متوسط 61/0 گل در هر بازی
ابراهیم توره یکی از برجسته‌ترین گل‌زنان تاریخ لیگ برتر است. این بازیکن 4فصل در فوتبال ایران بازی کرد و در 98 بازی 60گل به ثمر رساند و با میانگین 61/0 گل زده در هر بازی، دومین مهاجم برتر تاریخ لیگ حرفه‌ای ایران است. توره در لیگ هفتم و در تیم پیکان بازی در ایران را آغاز کرد. این بازیکن فصل بعد به پرسپولیس رفت. اوج کار این مهاجم سنگالی در لیگ‌های نهم و دهم بود که با سپاهان به قهرمانی رسید.


استنلی کی‌روش: متوسط 53/0 گل در هر بازی
سومین گل‌زن برتر تاریخ مسابقات نیز خارجی است و تقریبا فاصله زیادی با 2نفر اول دارد. استنلی کی‌روش در لیگ هفدهم وارد فوتبال ایران شد و برای ذوب‌آهن بازی کرد و 9گل به ثمر رساند. این مهاجم برزیلی در لیگ هجدهم به سپاهان پیوست و برای این تیم 16گل زد و آقای گل لیگ شد. کی‌روش در مدت حضورش در ایران در 47بازی، 25بار توپ را وارد دروازه حریفان کرد و میانگین 53/0 گل در هر بازی برای او ثبت شده است. او در این فصل لیگ برتر حضور دارد و آمار او می‌تواند دستخوش تغییرات شود.

مهدی طارمی: متوسط 48/0 گل در هر بازی
بین بازیکنان ایرانی، مهدی طارمی بهترین آمار گل‌زنی در هر بازی را دارد. این مهاجم بوشهری روزهای فراموش‌نشدنی را در لیگ برتر سپری کرد. طارمی حضور کم‌رنگی در لیگ‌های دهم و یازدهم در ترکیب شاهین بوشهر داشت، ولی در لیگ چهاردهم با پیوستن به پرسپولیس ستاره شد. این بازیکن که بهترین گل‌زن پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر است، 2دوره آقای گلی مسابقات را به‌دست آورد. طارمی در 95بازی در لیگ برتر 46گل به ثمر رسانده و میانگین 48/0 گل در هر بازی را از خود به جای گذاشته است.

علی دایی: متوسط 48/0 گل در هر بازی
علی دایی در سال‌های پایانی بازیگری خود به فوتبال ایران برگشت و در لیگ برتر ایران نیز یک مهاجم خطرناک بود. این مهاجم در لیگ سوم آقای گلی مسابقات را با پیراهن پرسپولیس کسب کرد. او در لیگ چهارم و پنجم برای صبا و در لیگ ششم برای سایپا بازی کرد و در مجموع در 100مسابقه به میدان رفت و 48گل به ثمر رساند و با اختلاف بسیار کمی با طارمی پنجم شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->