وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است مقام سابق رژیم صهیونیستی: بازدارندگی اسرائیل فروپاشیده است حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غرب و جنوب رفح چندین شهید و مجروح برجا گذاشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) انفجار مهیب در پایگاه نظامی در شمال استان بابل عراق + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» اسرائیل + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون دبیرکل حزب الله: از رویارویی با اسرائیل دست نخواهیم کشید کنایه همراه امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم ابراز نگرانی عراق از حمله به برخی مواضع در اصفهان حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری پاسخ منفی انگلیس به «نتانیاهو» درباره سپاه خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ + فیلم واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل کشی اسرائیل در غزه + فیلم ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع اسرائیل (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) سی ان ان: هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است + عکس زمان تصمیم‌گیری برای تعطیلی پنجشنبه‌ها مشخص شد
سرخط خبرها

کارگران هفت‌تپه ۴۹ روز است زیر آفتاب سوزان مطالبه حقشان را دارند

  • کد خبر: ۳۶۹۸۸
  • ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
کارگران هفت‌تپه ۴۹ روز است زیر آفتاب سوزان مطالبه حقشان را دارند
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با حضور در جمع کارگران "نیشکر هفت‌تپه" گفت: هیچ‌کس حق ندارد کارگرانی را که به حق تجمع پیدا کردند، مورد مواخذه قرار دهد و اگر قرار است کسی برای یک اعتراض به حقی دستگیر و یا مواخذه شود، منِ نماینده هستم. این در حالی است مجلس مسئله واگذاری نیشکر هفت تپه و حقوق معوقه کارگران آن را در کمیسیون اصل ۹۰ بررسی می‌کند.
به گزارش شهرآرانیوز، سید نظام الدین موسوی عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در جمع کارگران نیشکر هفت تپه اظهار داشت: برای شنیدن درد کارگران این شرکت که ۴۹ روز است در گرمای طاقت‌فرسا برای حق خود تجمع کردند، از مجلس آمدیم.

وی افزود: ما نه برای نمایش و نه برای وعده آمدیم و خود کارگر‌زاده هستیم و درد کارگر را می‌دانیم. برای گفتگو و حل مسئله کارگران بین شما حضور پیدا کردیم.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: حل مسئله حقوق کارگران و پرداخت معوقات این کارگران عزیز دغدغه و کارویژه ما در مجلس است. چرا باید کارگران نیشکر که یکی از اقشار عزیز و زحمتکش کشور هستند، این‌گونه ۴۹ روز در این گرما برای حق خود تجمع کنند؟

وی افزود: هیچ‌کس حق ندارد کارگرانی را که به حق تجمع پیدا کردند، مورد مواخذه قرار دهد و اگر قرار است کسی برای یک اعتراض به حقی دستگیر و یا مواخذه شود، منِ نماینده هستم.

موسوی اضافه کرد: برای حل ریشه‌ای مسائل کارگری در کشور باید چاره‌اندیشی کنیم؛ در وهله اول باید با کسانی که به اسم خصوصی‌سازی شرکت‌ها را تاراج کردند برخورد شود. این افراد شرکت‌هایی هفت‌تپه که روزگاری یکی از صنایع پردرآمد بود را چوب حراج زدند. مسئله خصوصی‌سازی نیشکر هفت تپه را در مجلس پیگیری می‌کنیم.
 
به گزارش شهرآرانیوز، روز یکشنبه هفدهم شهریورماه سال گذشته بود که حکم بدوی افرادی که در رابطه با پرونده اعتراض‌های کارگران هفت‌تپه (خوزستان) بازداشت‌شده بودند صادر شد و این احکام با واکنش‌های گسترده‌ای در فضای مجازی همراه شد.
 
حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور در واکنش به این موضوع در توئیتش نوشت امروز سخن فقط قضاوت نیست بلکه مشکل از هفت‌خان عدالت است. رحمت ا... حافظی، عضو سابق شورای شهر تهران هم عنوان کرد رفتار این افراد تنها راه رساندن فریاد مظلومیتشان به دلسوزان نظام بود امید که در حکم تجدیدنظر عطوفت و رأفت اسلامی شامل آنان شود.
 
این واکنش‌ها در فضای مجازی علاوه بر سیاسیون به جامعه هنری هم کشیده شد و درنهایت آیت‌ا... سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه وارد عمل شد و دستور ویژه‌ای در خصوص احکام صادره در برخی پرونده‌های اخیر صادر کرد. رئیس قوه قضائیه در خصوص آرای صادره از سوی یکی از شعب دادگاه انقلاب دستور داد به‌سرعت و تحت نظارت رئیس‌کل دادگستری تهران تجدیدنظر و رسیدگی منصفانه صورت گیرد.

این اقدام رئیس قوه قضائیه در فضای مجازی هم با واکنش‌هایی همراه بود و این‌بار حجت‌الاسلام محمدعلی ابطحی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در این ارتباط در توئیتی نوشت: خواندم که رئیس‌قوه قضائیه دستور بازنگری در احکام غلاظ و شدادی که هیچ وجدان سالمی پذیرای آن نبود را داده است. کار قابل تقدیری است. روز‌های اول گفتم رئیسی باید مراقب مین‌هایی که اعتماد به اصلاحاتش را نابود کند، باشد. یکی از مین‌ها، احکام کارگران بود که جامعه را در شوک برد.


منبع: تسنیم
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->