حضور پینگ‌پنگ باز مشهدی در مسابقات انتخابی المپیک تیم ملی تنیس روی میز بانوان تاریخ و زمان بازی‌های تیم ملی ایران در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ عادل فردوسی‌پور بازنشسته شد! یک روایت بیش‌ از حد وفادارانه استقلال و پرسپولیس نقره داغ شدند تیم‌داری، مشکلی که معضل شده است طبیعت؛ مشتری جدید پرسپولیس پیشکسوت پرسپولیس، مدیرعامل سایپا شد استوری احساسی هادی چوپان با خانواده + عکس جریمه ۱۰۰۰ دلاری برای مدافع مشهدی سپاهان جشن آخر سال استقلالی‌ها در اکباتان ابلاغیه کمیته انضباطی برای پرسپولیس و استقلال فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی منحل شد! یک دروازه‌بان بدون بازی ملی‌پوش شد! قلعه نویی دیگر نوراللهی را نمی‌خواهد حذف غول‌های سپاهان از تیم ملی| چرا اسدی و مغانلو نیستند؟ تغییرات پرسپولیس بعد از واگذاری طباطبایی به پرسپولیس نمی‌آید بادیگارد مسی در راه لیگ عربستان تمرین استقلال تعطیل شد اوسمار: امیدوارم سال آینده به صدر جدول برگردیم
سرخط خبرها

دوئل ۷ تیم برای سقوط‌ نکردن از لیگ برتر فوتبال در هفته های پایانی

  • کد خبر: ۳۷۲۵۸
  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
دوئل ۷ تیم برای سقوط‌ نکردن از لیگ برتر فوتبال در هفته های پایانی
مسابقات فوتبال لیگ برتر ایران درحالی به ۳ هفته پایانی خود رسیده که علاوه بر بالای جدول که شاهد رقابتی جذاب برای کسب سهمیه هستیم، در منطقه قرمز جدول هم جدال‌های جذابی را شاهد خواهیم بود. ۷ تیم به‌عنوان فانوس‌به‌دستان لیگ امسال باید هفته‌های باقی‌مانده را مدیریت کنند تا فصل بعد هم در سطح اول فوتبال ایران باشند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ مسابقات فوتبال لیگ برتر ایران درحالی به ۳ هفته پایانی خود رسیده که علاوه بر بالای جدول که شاهد رقابتی جذاب برای کسب سهمیه هستیم، در منطقه قرمز جدول هم جدال‌های جذابی را شاهد خواهیم بود. ۷ تیم به‌عنوان فانوس‌به‌دستان لیگ امسال باید هفته‌های باقی‌مانده را مدیریت کنند تا فصل بعد هم در سطح اول فوتبال ایران باشند. حضور تیم‌هایی مثل ذوب‌آهن، سایپا و پیکان در این منطقه نشان‌دهنده جذابیت بالای رقابت در بین این تیم‌هاست. در ادامه وضعیت این ۷ تیم را برای بازی‌های باقی‌مانده بررسی می‌کنیم.


سایپا تهران، یک برد برای فرار

شاید حساس‌ترین نبرد شاگردان ابراهیم صادقی در هفته بیست‌و‌هشتم رقم بخورد؛ جایی که آن‌ها باید مقابل فولادی قرار بگیرند که برای رسیدن به سهمیه آسیایی، خود را به آب‌وآتش خواهد زد. البته سایپایی‌ها نشان داده‌اند که در مقابل تیم‌های بالای‌جدولی باج نمی‌دهند و از هر تیمی دست‌کم یک‌امتیاز را برای خود جمع‌آوری می‌کنند. تکرار نتیجه تساوی در دور رفت می‌تواند بقای خودروسازان در لیگ نوزدهم را تقریبا قطعی کند.


ماشین‌سازی، جدال شش‌امتیازی با پارس ضامن بقا

شاگردان هومن افاضلی راه پرپیچ‌و‌خمی را برای بقا در لیگ نوزدهم پیش‌روی خود دارند؛ برد در دوئل شش‌امتیازی افاضلی مقابل تیم سابق خود، می‌تواند سرنوشت سبزپوشان تبریزی را رقم بزند و آن‌ها را در لیگ نوزدهم حفظ کند، اما شکست مقابل شاگردان پورموسوی، ماشین را به منطقه قرمز جدول نزدیک می‌کند. به‌ویژه آنکه باید پس از دیدار با پارس جنوبی، در دربی تبریز مقابل تراکتوری قرار بگیرند که برای آسیایی‌شدن محکوم به بردن ماشین‌سازی است و می‌تواند کاملا شاگردان افاضلی را در سراشیبی سقوط به لیگ‌یک قرار دهد؛ البته کسب ۴ امتیاز این ۲ مصاف حیثیتی می‌تواند پرونده سقوط ماشین‌سازی را ببندد و حضور آن‌ها در دوره بیستم لیگ برتر را قطعی کند.


ذوب‌آهن، فینالیست آسیا در منطقه خطر

اگر اشتباهات جنجالی و بحث‌برانگیز داوری نبود، خیلی زود شاگردان لوکا بقای خود در لیگ نوزدهم را جشن می‌گرفتند؛ اما این اشتباهات باعث شده تا یکی از کاندیدا‌های سقوط به لیگ‌یک قلمداد شوند، هرچند پرسپولیس قهرمان لیگ نوزدهم شده، اما بعید است به‌راحتی بخواهد به تیمی باج بدهد و شاگردان لوکا در آزادی برای بقایشان شب سختی را قطعا سپری خواهند کرد. نساجی هم که نشان داده است بدون نگاه به جدول، تیم‌های بالاجدولی و پایین جدولی را با محمود فکری متوقف می‌کند و اگر دست ذوبی‌ها از این ۲ دیدار حساس خالی از امتیاز باشد، بدون‌شک یک فینال برای بقای خود در لیگ نوزدهم مقابل گل‌گهر سیرجان در هفته پایانی در سیرجان برگزار خواهند کرد.


گل‌گهر سیرجان، شوک بموقع به سیرجانی‌ها

شوک دیرهنگامی به سیرجانی‌ها وارد شد، اما ۳ دیدار متوالی نباختن، آن‌هم در کوران جنگِ بقا، می‌تواند مایه امید گل‌گهری‌ها باشد. آن‌ها از ۳ دیدار اخیر خود ۷ امتیاز گرفته‌اند و برای فرار از منطقه قرمز جدول، تیک‌آف کرده‌اند. اگر این روند شکست‌ناپذیری بتواند تا پایان لیگ نوزدهم ادامه‌دار باشد، بدون‌شک آقامعلم و شاگردانش می‌توانند یکی از میهمانان فصل آتی لیگ برتر باشند و دومین فصل حضور گل‌گهر در تاریخ لیگ برتر نیز رقم بخورد. البته نفت مسجدسلیمان با مهدی تارتار نشان داده است سخت امتیاز می‌دهد و پرسپولیس یحیی هم به‌دنبال رکوردشکنی‌هایش نمی‌خواهد مقابل رقبا زانو بزند. نگاهی به جدول هم که کم‌و‌کیف دیدار با ذوب‌آهن را عیان می‌سازد، اما همان‌طور که گفته شد، تداوم روند شکست‌ناپذیری سیرجانی‌ها می‌تواند آن‌ها را از خطر سقوط نجات دهد.


پارس جنوبی جم، کار سخت جمی‌ها در جدال با مدعیان

برای تیمی که می‌خواهد در لیگ برتر بماند و در کورس رقابت فانوس‌به‌دستان حضور دارد، کسب یک‌امتیاز از ۳ دیدار اخیر قابل‌قبول نیست. سیروس پورموسوی که در کارنامه‌اش تجربه حضور در آسیا با استقلال خوزستان را دارد، به‌خوبی می‌داند که دیگر در ۳ دیدار پیش‌رو برای بقا در لیگ نوزدهم جای اشتباه ندارد. آینده پارس جنوبی جم می‌تواند در پایان دیدار با ماشین‌سازی رقم بخورد؛ شکست، آن‌ها را به لیگ‌یک نزدیک‌تر می‌کند و پیروزی می‌تواند امید‌های بقا را دوچندان کند. هرچند دوئل با فولادی که می‌خواهد آسیایی شود، انتظار شاگردان پورموسوی را می‌کشد و آن‌ها یکی از سخت‌ترین قرعه‌ها را در میان تیم‌های فانوس‌به‌دست تا پایان لیگ نوزدهم خواهند داشت.


پیکان، جاده سنگلاخی پیش‌روی پیکان

۵ هفته نباختن هم نتوانسته است ناجی شاگردان عبدا... ویسی شود و آن‌ها آن‌قدر در طول فصل ضعیف کار کرده‌اند که تک‌امتیاز در دیدار‌های اخیر نتواند جایگاه آن‌ها را دستخوش تغییر مهمی سازد. بدون‌تردید باید گفت بدترین قرعه در میان تیم‌های انتهای جدول به نام پیکان خورده است، چراکه آن‌ها باید با ۳ تیم بالای‌جدولی دیدار کنند. عبور از نفت آبادان در ورزشگاه شهدای شهر قدس، شاید بتواند حکم بقای پیکان را در لیگ نوزدهم امضا کند؛ هرچند آن‌ها ۲ هفته پایانی را باید مقابل استقلال و سپاهانی بگذرانند که حتی از یک‌امتیاز هم برای آسیایی‌شدن خود نخواهند گذشت.


شاهین شهرداری بوشهر، در انتظار معجزه

تیمی که از ابتدای لیگ نوزدهم تنها ۴ هفته در جایگاه انتهایی جدول رده‌بندی قرار نداشته، فاصله‌ای با سقوط نداشت و عده‌ای منتظر بودند تا حکم سقوط شاهین با شکست در شهرآورد بوشهر امضا شود؛ اما شاگردان پاشازاده نشان دادند که می‌خواهند در لیگ بمانند و برای بقا تا آخرین لحظه تلاش خواهند کرد. پس از بردن پارس جنوبی، مهدی پاشا و شاگردانش وارد تونل وحشتی خواهند شد که شاید تنها خلق یک شگفتی بتواند در پایان این تونل، شاهینی‌ها را مسافر لیگ‌یک نکند. تراکتور، صنعت‌نفت آبادان و استقلال، حریفان پیش‌روی پاشازاده برای بقا هستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->