کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

معرفی ۴ واکسن احتمالی کرونا

  • کد خبر: ۳۷۳۵۱
  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
  • ۱
معرفی ۴ واکسن احتمالی کرونا
در حال حاضر بیش از ۱۵۰ واکسن ویروس کرونا در سراسر جهان در حال توسعه است و امید بسیاری در مورد عرضه‌ی زودهنگام یکی از این واکسن‌ها برای مقابله با بحران کرونا وجود دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، تلاش‌های متعددی در جهت دستیابی به واکسن کرونا صورت گرفته است. سازمان بهداشت جهانی در حال هماهنگی تلاش‌های جهانی برای توسعه واکسن است و انتظار دارد ۲ میلیارد دوز واکسن تا پایان سال ۲۰۲۱ در سرتاسر جهان توزیع شود.

 

هدف نامزدهای تولید واکسن کرونا، مانند همه واکسن‌ها، آموزش سیستم ایمنی بدن برای مقابله و دفاع در برابر ویروس است. برای این منظور، برای تولید برخی واکسن‌ها از کل ویروس در حالت کشته یا ضعیف شده استفاده می‌کنند. برخی دیگر تنها بخشی از ویروس مانند پروتئین را برای تولید واکسن به کار می‌برند.

 

در روش دیگر، پروتئین ویروس کرونا را به ویروس دیگری که امکان ایجاد بیماری ندارد منتقل می‌کنند. برخی از واکسن های در حال توسعه نیز به قسمت‌های ژنتیکی ویروس وابسته هستند.

 

به طور معمول حدود ۱۰ تا ۱۵ سال زمان لازم است تا یک واکسن وارد بازار شود. سریع‌ترین تولید واکسن برای اوریون و با مدت زمان چهار سال در دهه ۶۰ میلادی رخ داد. تولید واکسن نیازمند آزمایش‌های بالینی چند مرحله‌ای است، که در مرحله‌ی اول با بررسی ایمنی واکسن‌ها و پاسخ ایمنی در گروه کوچکی از افراد سالم آغاز می‌شود.

 

در مرحله‌ی دوم، میزان اثربخشی واکسن در میان افرادی مورد آزمایش قرار می‌گیرد که احتمال ابتلا به بیماری در آن‌ها وجود دارد. در مرحله‌ی سوم گروه گسترده‌تری از افراد مورد آزمایش قرار می‌گیرند. در این مرحله برای اطمینان از اثربخشی و ایمنی واکسن، پاسخ ایمنی بر اساس سن، نژاد و شرایط بهداشتی در بین هزاران نفر بررسی می‌شود.

 

پس از این مرحله، نتایج برای تایید به آژانس‌های نظارتی منتقل می‌شود. این روند نیز به زمان زیادی نیاز دارد. حتی پس از تایید واکسن، چالش‌های زیادی در مورد تولید و توزیع واکسن وجود دارد. برخی واکسن‌ها نیز در مرحله‌ی چهارم قرار می‌گیرند، به این معنی که به مطالعه‌ی مداوم نیاز دارند.

 

واکسن کرونا؛ مدرنا

این شرکت زیست فناوری مستقر در ماساچوست با همکاری موسسه ملی بهداشت آمریکا در حال تولید واکسن کرونا است. مدرنا در تاریخ ۲۷ ژوئیه اعلام کرد که مرحله سوم آزمایش‌های بالینی خود را آغاز کرده است، اما همچنان نظارت بر نتایج مرحله ی دوم را ادامه می دهد.

این شرکت در مرحله سوم، واکسن را به روی ۳۰ هزار داوطلب در آمریکا آزمایش می‌کند. مدرنا قصد دارد از آغاز سال ۲۰۲۱، حدود ۵۰۰ میلیون دوز واکسن در سال توزیع کند. توافق و همکاری مدرنا با شرکت سوئیسی لونزا، این شرکت را قادر به تولید یک میلیارد دوز در سال می‌کند.

 

واکسن کرونا؛ فایزر

فایزر به عنوان بزرگ‌ترین شرکت داروسازی جهان در حال همکاری با شرکت داروسازی بایونتک آلمان است. این دو شرکت در ۲۷ ژوئیه آزمایش خود را در مرحله‌ی دوم و سوم آغاز کردند. این شرکت اثربخشی واکسن را در بین ۳۰ هزار نفر در آمریکا، برزیل، آرژانتین و آلمان بررسی خواهد کرد. فایزر امیدوار است تا پایان سال ۲۰۲۱، حدود ۱٫۳ میلیارد دوز واکسن تولید کند.

 

واکسن کرونا؛ دانشگاه آکسفورد

دانشکاه انگلیسی آکسفورد با همکاری شرکت داروسازی آسترازنکا در حال تولید و توسعه واکسن کرونا است. نتایج اولیه مراحل اول و دوم آزمایش بالینی نشان دادند که واکسن، پاسخ ایمنی قدرتمندی ایجاد کرده است.

آزمایش‌های بالینی در حال حاضر در مرحله‌ی سوم قرار دارد و قرار است ۵۰ هزار داوطلب در برزیل، انگلیس، آمریکا و آفریقای جنوبی مورد آزمایش قرار گیرند.

 

واکسن کرونا؛ سینوفارم

شرکت دارویی دولتی سینوفارم با همکاری موسسه بیولوژیکی ووهان در حال تولید واکسن کرونا است. این شرکت در اواسط ماه ژوئیه، مرحله سوم آزمایش‌های بالینی بر روی ۱۵ هزار داوطلب ۱۸ تا ۶۰ ساله را آغاز کرد. سینوفارم امارات عربی را برای آزمایش مرحله سوم واکسن خود انتخاب کرده است، زیرا دارای جمعیت متنوعی با حدود ۲۰۰ ملیت مختلف است و این مساله امارات را به یک مکان آزمایش ایده‌آل تبدیل کرده است.

 

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یا زهرا (س)
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
0
1
خدایا خودت نجاتمون بده..
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->