برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است
سرخط خبرها

نظام رتبه‌بندی فعالان اقتصادی در دستور کار شورای گفت‌و‌گو قرار گرفت

  • کد خبر: ۳۷۴۰
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۸
نظام رتبه‌بندی فعالان اقتصادی در دستور کار شورای گفت‌و‌گو قرار گرفت

شهامت - طرح رتبه‌بندی فعالان اقتصادی نهایی شد. این طرح که پنجم اسفند پارسال و 23 خرداد امسال سوژه گزارش‌های شهرآرا شده بود، تقویت فرهنگ کار و تکریم کارآفرینان اقتصادی و اجتماعی برتر را هدف‌گذاری کرده است. منظور از کارآفرینان برتر کسانی هستند که هم در حوزه کاری خود موفق بوده‌اند، هم در کنار دنبال کردن سود مجموعه اقتصادی‌شان، بهتر شدن وضعیت جامعه را دغدغه‌مندانه پیگیری کرده‌اند. تبدیل این حرف‌های زیبا به شاخص‌های شفاف و قابل اندازه‌گیری، چند ماه وقت دبیرخانه شورای گفت‌‌‌و‌گو و کمیته کارشناسی ذیل آن را گرفت و باعث شد‌ تصویب اولیه طرح‌ چند بار به تعویق بیفتد. دوشنبه‌ای که گذشت، سرانجام این طرح از خان نظرات کارشناسی عبور کرد و با موافقت تمام اعضا، مصوبه دبیرخانه شورا را گرفت.


سقف هزار‌تایی امتیازات
رئیس دبیرخانه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی به شهرآرا می‌گوید: تمام نظراتی که از بخش دولتی و خصوصی به دستمان رسید، همچنین کارهای جسته و گریخته مشابهی را که انجام شده بود بررسی کردیم. نتیجه‌ تهیه شیوه‌نامه‌ای شد که در آن، تفاوت جنس فعالیت‌های اقتصادی کارآفرین اعم از اینکه در بخش کشاورزی باشد یا صنعت، خدمات و معدن در نظر گرفته شده است. این شیوه‌نامه بیش از 20 شاخص دارد و هر کدام دارای زیرشاخه‌هایی روشن با امتیازاتی مشخص است. علی‌‌اکبر لبافی از صورت‌های مالی حسابرسی‌شده، خوش‌حساب بودن در پرداخت حقوق دولتی، مشتری‌مداری، توان اقتصادی و صلاحیت حرفه‌ای به عنوان تعدادی از این شاخص‌ها یاد و اضافه می‌کند: سقف امتیازات، 1000 واحد خواهد بود. اگر عملکرد کارآفرین متقاضی در کمیته ارزیابی، بررسی و سرجمع امتیازات عددی بین 900 تا 1000 شد، فرد شایستگی دریافت کارت طلایی را خواهد داشت. امتیاز بین 800 تا 900 به مثابه دریافت کارت نقره‌ای و 500 تا 800 مساوی با کارت برنزی است. او در مورد اعضای کمیته ارزیابی، به ریاست معاونت اقتصادی استاندار، دبیری دبیرخانه شورای گفت‌وگو و عضویت دستگاه‌های اقتصادی به اضافه 6 تشکل بخش خصوصی نظیر انجمن مدیران صنایع، اتاق بازرگانی و اتاق اصناف اشاره می‌کند.


تشویق‌های متفاوت
لبافی با اشاره به فهرست بلند پیشنهادهای دبیرخانه برای تشویق کارآفرینان برتر و معرفی آن‌ها به جامعه می‌گوید: اعضا به‌اتفاق معتقد بودند که منزلت کارآفرینان برتر از تشویق‌های متواتر نظیر معافیت‌های مالیاتی، بیمه‌ای و غیره است و کارهای فرهنگی و اجتماعی، اهمیت و تأثیرگذاری بیشتری دارد. بخشی از پیشنهادهای ما با اختیارات استانی قابل انجام است و بخش دیگر باید در سطح ملی پیگیری شود. به گفته وی، نام‌گذاری خیابان‌ها به نام صاحبان کارت‌های طلایی با هماهنگی شوراهای شهر، اکران موقت تندیس‌ صاحبان کارت‌های نقره‌ای و استفاده از ظرفیت تبلیغات شهری برای معرفی هر 3 گروه، استفاده از نظرات این افراد در مهم‌ترین جلسات تصمیم‌گیری استان مانند شورای اداری و شورای برنامه‌ریزی، دعوت به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه، ورود صدا و سیما به معرفی این چهره‌ها، دیدگاه‌ها و زندگی‌نامه‌هایشان و اختصاص کرسی‌هایی در دانشگاه‌ها با هدف پیوند دانشگاه با بخش‌های اقتصادی، تعدادی از این امتیازات است. او با تأکید بر اینکه کارآفرینان برتر نیازی به این دست تقدیرها ندارند، اضافه می‌کند: صاحبان کارت‌های طلایی مانند مدیران دولتی مشمول ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری از خدمات پاویون فرودگاه‌ استفاده خواهند کرد.


صف کوتاه انتظار
لبافی ادامه می‌دهد: آن‌ها در صف انتظار دیدار با مسئولان استان نمی‌مانند. به طور مثال کسی که موفق به دریافت طلایی شده است، ظرف حداکثر 3 روز پس از اعلام خواسته‌اش با استاندار دیدار می‌کند. زمان انتظار برای دیدار با معاونان استاندار یک روز است و مدیران کل، در همان روز که کارآفرینی برتر اجتماعی تقاضای دیدار داشته باشد، باید وقت خود را باز کنند. آن‌طور که رئیس دبیرخانه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان می‌گوید، معین‌های اقتصادی امتیاز ویژه‌ای دارند. آن‌ها اگر بتوانند به تعهدات خود عمل کنند، 100 امتیاز دریافت می‌کنند که راهشان را برای قرار گرفتن در جمع کارآفرین‌های برتر هموار می‌کند. موضوع چه زمانی اجرایی می‌شود؟ لبافی قول طرح این شیوه‌نامه را در نخستین جلسه شورای گفت‌وگوی استان می‌دهد. اگر مهمان ویژه‌ای به مشهد نیاید و جلسه فوق‌العاده‌ای تشکیل نشود، تابستان به پایان نرسیده، ابتکار خراسان رضوی رنگ اجرا به خود می‌گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->