برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش
سرخط خبرها

حجاج به مدت ۱۴ روز با دستبند الکترونیکی قرنطینه می‌شوند

  • کد خبر: ۳۷۴۷۱
  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
حجاج به مدت ۱۴ روز با دستبند الکترونیکی قرنطینه می‌شوند
از تدابیر امسال در برگزاری مراسم حج این است که افراد شرکت کننده در مراسم حج به مدت ۱۴ روز قرنطینه می‌شوند و در این مدت توسط دست بند‌های الکترونیکی ردیابی و رصد خواهند شد.

به گزارش شهرآرانیوز، نقل از عرب نیوز، مراسم حج امسال با وجود بحران شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و با حضور حدود هزار نفر از عربستانی ها و خارجی های مقیم این کشور و با تدابیر سختگیرانه برگزار شد و براساس اعلام  وزارت حج عربستان هیچ گزارشی از ابتلای زائران به ویروس کرونا گزارش نشده است. 

با این وجود پس از پایان مراسم، حجاج برای ۱۴ روز به قرطینه می روند و پس از بازگشت به خانه توسط دست بندهای الکرونیکی مورد رصد قرار می گیرند. این دست بندها برای نظارت بر حجاج درباره چگونگی پیروی از دستورهای قرنطینه ای  و همچنین نظارت و بررسی وضعیت سلامتی آنها از طریق یک اپلیکیشن طراحی شده است. 

زائران کم شمار مراسم حج تمتع امسال پیش از آغاز این آئین مذهبی نیز به مدت یک هفته به قرنطینه رقته بودند و رعایت قوانین قرنطینه ای از سوی آنها از طریق این دست بندها ارزیابی شد. 

این اولین بار در تاریخ معاصر بود که مراسم حج با چنین تعداد کمی از زائر و بدون حضور حجاج از دیگر کشورهای جهان برگزار می شد. در شرایط معمول سالانه حدود ۲.۵ میلیون نفر در این مراسم شرکت می کنند. 

عربستان روندی کاهشی را در  شمار ابتالایان به ویروس کرونا ثبت کرده و برای دهمین روز پیاپی موارد ابتلای روزانه در این کشور به زیر دو هزار نفر رسید. روز گذشته (دوشنبه) ۱۲۵۸ نفر بر اساس گزارش های رسمی در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند تا مجموع شمار مبتلایان به بیش از ۲۸۰ هزار نفر برسد و تاکنون ۲۹۴۹ نفر نیز بر اثر کرونا، جان خود را دست داده اند. 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->