نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ
سرخط خبرها
از اونای امری تا آقای خاص

ولخرج‌ترین مربی‌های تاریخ

  • کد خبر: ۳۷۵۴
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳
ولخرج‌ترین مربی‌های تاریخ

فوتبال مدرن به خرج‌های زیادی نیاز دارد. در چنین شرایطی طبیعی است که برخی مربیان دنیای فوتبال برای خرید بازیکنان موردعلاقه‌شان، به هزینه مجموع یک‌میلیارد پوند نیز رسیده باشند. به همین بهانه نشریه میرر نگاهی داشته به چند سرمربی پرخرج تاریخ فوتبال که خواندنش خالی از لطف نیست.


اونای امری: 634.23میلیون پوند
اونای امری سرمربی همان پاری‌سن‌ژرمنی بود که در سال2017 نیمار را از بارسلونا به خدمت گرفت؛ 199میلیون پوندی که برای نیمار هزینه شد، بیش از 31 درصد از مجموع پولی است که امری در دوران مربیگری خود برای جذب بازیکنان جدید پرداخته است. آرسنال در این تابستان برای تکمیل فهرست امری، تیرنی و داوید لوئیز را جذب کرد و رکورد نقل‌و‌انتقالات خود را با خرید نیکولاس په‌په شکست.


رافائل بنیتس: 677.42میلیون پوند
مرد اسپانیایی برای جمع‌آوری آن تیمی که در استانبول 2005 تاریخ‌ساز شد، هزینه قابل ملاحظه‌ای پرداخت. گران ترین آن‌ها نیز فرناندو تورس است که در سال2007 با قراردادی به ارزش 34میلیون پوند به آنفیلد آمد؛ اما گران‌ترین بازیکن دوران مربیگری بنیتس، هیگواین است که در سال2013 با 35میلیون پوند از رئال‌مادرید به ناپولی تحت هدایت بنیتس پیوست.


کلودیو رانیری: 720.93 میلیون پوند
رانیری گران‌قیمت‌ترین خریدهای دوران مربیگری خود را در تابستان2013 و به‌همراه موناکو انجام داد؛ زمانی که برای خرید رادامل فالکائو (اتلتیکومادرید) و خامس رودریگز (پورتو) درمجموع 80 میلیون پوند هزینه کرد.


روبرتو مانچینی: 721.41میلیون پوند
7 خرید از مجموع 10 خرید گران‌قیمت دوران مربیگری مانچو در منچسترسیتی به وقوع پیوسته اند؛ خریدهایی که تیم تحت‌هدایت مانچینی را برای کسب نخستین قهرمانی لیگ‌برتری این تیم در سال2012 تکمیل کردند. گران‌ترین آن‌ها، سرخیو آگوئرو (36 میلیون پوند، اتلتیکو مادرید) و ادین ژکو (33میلیون پوند، وولفسبورگ) همان 2 بازیکنی بودند که با گل‌زنی در دقایق اضافه دیدار پایانی فصل مقابل رنجرز، قهرمانی را به سمت دیگر شهر منچستر آوردند.


آرسن ونگر: 867.38میلیون پوند
4 خرید گران‌قیمت او برای آرسنال هنوز هم در امارات حضور دارند: پیر امریک اوبامیانگ، آلکساندر لاکازت، مسوت اوزیل و گرانیت ژاکا. تمامی این بازیکنان با هزینه‌هایی در حدود 40میلیون پوند (یا بیشتر) به آرسنال پیوسته‌اند.


ماسیمیلیانو آلگری: 914میلیون پوند
کریستیانو رونالدو (105میلیون پوند، رئال‌مادرید) گران‌ترین خرید دوران مربیگری آلگری تابه‌امروز محسوب می‌شود. 2سال پیش از آن نیز یوونتوس تحت هدایت آلگری برای خرید گونزالو هیگواین از ناپولی 81میلیون پوند هزینه کرد و رکورد نقل‌وانتقالات سری‌آ تا آن زمان را شکست.


مانوئل پیگرینی: 949.14میلیون پوند
همانند آلگری، گران‌ترین خرید دوران مربیگری پیگرینی هم کریس رونالدو است؛ بازیکنی که در تابستان2009 با قراردادی هشتادوچهارمیلیون‌پوندی از منچستریونایتد به رئال‌مادرید آمد و گران‌ترین خرید تاریخ فوتبال لقب گرفت. او در منچسترسیتی بازیکنانی نظیر کوین دی‌بروینه (76‌میلیون یورو)، رحیم استرلینگ (63.7میلیون یورو) و نیکولاس اوتامندی (44.6میلیون یورو)، در این دوران به اتحاد آمدند. ‌‌‌


پپ گواردیولا: 1.03میلیارد پوند
پپ نخستین سرمربی است که توانسته است بیش از یک‌میلیارد پوند برای جذب بازیکن هزینه کند. تعجبی ندارد که 7 بازیکن از مجموع 8 بازیکن گران‌قیمت دوران مربیگری پپ در زمان حضور در منچسترسیتی جذب شده‌اند. اما باوجود این آمار، گران‌ترین خرید دوران مربیگری پپ، زلاتان ابراهیمویچ است که خرید او از اینتر در سال2009، برای بارسلونا 62.5 میلیون پوند هزینه در‌بر‌داشت.


کارلو آنچلوتی: 1.11میلیارد پوند
در کنار باب پیسلی و زین‌الدین زیدان، کارلو آنچلوتی یکی از 3 نفری است که توانسته است به عنوان مربی 3 بار فاتح لیگ قهرمانان/جام باشگاه‌های اروپا شود. 2خرید گران‌قیمت دوران مربیگری او در زمان حضور در رئال‌مادرید (2013 تا 2015) رقم خورد؛ گرت بیل در تابستان 2013 با 90میلیون پوند از تاتنهام به برنابئو آمد و با شکستن رکورد چهارساله کریس‌رونالدو، به گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال تبدیل شد. یک سال بعد نیز خامس رودریگز با 67.5میلیون پوند از موناکو به رئال‌مادرید پیوست.


ژوزه مورینیو: 1.40میلیارد پوند
در کمال تعجب، 5 بازیکن از 6 بازیکن گران‌قیمت دوران مربیگری پرافتخار مورینیو، در دوران حضور او در منچستریونایتد (2016 تا 2018) جذب شدند و البته همه می‌دانیم که دوران او در اولدترافورد چگونه به پایان رسید. پل پوگبا (105میلیون یورو، یوونتوس، تابستان2016)، روملو لوکاکو (84.7 میلیون یورو، اورتون، تابستان 2017)، فرد (59 میلیون یورو، شاختاردونتسک، تابستان 2018)، نمانیا ماتیچ (44.7 میلیون یورو، چلسی، تابستان2017) و هنریک مخیتاریان (42میلیون یورو، بورسیادورتموند، تابستان2016) گران‌ترین خریدهای او برای منچستریونایتد بودند. آقای خاص در 2 مقطع جداگانه چلسی را هدایت کرد و نکته جالب آن است که او گران‌ترین خریدهای خود را برای این باشگاه در مقطع اول انجام داد؛ آندری شوچنکو (43.9میلیون یورو، میلان)، دیدیه دروگبا (38.5میلیون یورو، مارسی) و مایکل اسین
(38 میلیون یورو، لیون ).

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->