سرخط خبرها

منشور حقوق شهروندی در منطقه ۹

  • کد خبر: ۳۷۶۴
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵
منشور حقوق شهروندی در منطقه ۹
رئیس کمیسیون ویژه ایثارگران شورای اسلامی شهر مشهد از مصوبات رفاهی شورا می‌گوید

نجمه موسوی - محمدحسین ودیعی، رئیس کمیسیون ویژه ایثارگران شورای اسلامی شهر مشهد، با حضور در جشنواره فصل همدلی که در منطقه9 برگزار شد ضمن تبریک سالروز ورود آزادگان به کشور و تقدیر از آزادگان ساکن منطقه9، به اهالی منطقه و همچنین دیگر شهروندانی که بوستان‌های منطقه9 را برای تفریح انتخاب می‌کنند در راستای بهبود وضعیت رفاهی منطقه وعده‌هایی داد.
ودیعی با تأکید بر اینکه در حوزه عمران و آبادانی بودجه‌های زیادی در نظر گرفته شده است، بیان کرد: ردیف‌های بسیار خوبی برای منطقه9 داشته‌ایم که از جمله این مصوبات بحث بهسازی و نوسازی معابر و پیاده‌روهاست. در بحث مربوط به روکش‌های آسفالت نیز نهضت خوبی آغاز شده است که شهروندان منطقه شاهد این نوسازی و بهسازی‌ها هستند.
وی به بازگشایی بولوار خاقانی تا بولوار نماز اشاره کرد و افزود: بازگشایی این مسیر در منطقه9 از پروژه‌های خوب عمرانی محسوب می‌شود.
به گفته رئیس کمیسیون ویژه ایثارگران در بحث حقوق شهروندی نیز منشور حقوق شهرنشینی در شورای شهر پنجم تنظیم شده و در سایت شورا بارگذاری شده است. وی بیان کرد: همه شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت شورا از آن اطلاع پیدا کنند. این منشور در 11فصل تدوین شده که حقوق شهروندی در این 11فصل به تفصیل احصا شده است. آگاهی از این حقوق علاوه‌بر اینکه می‌تواند زندگی مردم را بهبود ببخشد می‌تواند حال شهر را هم بهتر از این کند.
ودیعی به اجرای دو پویش مردمی اشاره کرد و گفت: ما دو پویش بزرگ را در شهر داریم، یکی پویش رعایت حق عابر پیاده است که با وجود معضل ترافیکی، مشکل حق عابر پیاده بسیار خودنمایی می‌کند. رعایت‌نکردن حقوق عابرپیاده متأسفانه سالانه صدها نفر را به کام مرگ می‌فرستد که این امر برای کلان‌شهر مشهد جای تأسف دارد. ما مردمانی عصبانی داریم و بر اساس آمار 36درصد فوت‌شدگان تصادفات را عابران پیاده تشکیل می‌دهند. بنابراین پویش حق عابر پیاده به‌زودی در چهارراه‌های شهر با رنگ‌های مختلف به راه خواهد افتاد تا با همکاری پلیس راهور اقدامات فرهنگی خوبی در این زمینه انجام شود.
وی با اعلام این خبر که ایجاد فضای سبز، تمیزی شهر و محیط زیست، بازیافت زباله و بهبود وضعیت محیط اطرافمان از خبرهای خوبی است که مردم در آینده‌ای نزدیک خواهند شنید، ادامه داد: پویش دیگری که در این سال خواهیم داشت بهبود وضعیت بازیافت زباله و دفع زباله است. با توجه به مشکل زباله در شهر مشهد و تولید زیاد سرانه زباله به دلیل حضور سالانه بیش از 30میلیون زائر در این شهر، این پویش به‌زودی به راه خواهد افتاد و مردم خبرهای خوبی را در این زمینه خواهند شنید.
ودیعی در حوزه دوچرخه‌سواری نیز گفت: دو برنامه کلی در دستورکار شورا در قالب لوایح و مصوبات و نیز در برنامه‌های اجرایی مدیریت شهری قرار دارد. تعدادی از همکاران ما در شورای پنجم واقعا دوچرخه‌سوار هستند، نه فقط به‌طور نمادین بلکه بسیاری از مسیرها را با دوچرخه تردد می‌کنند و با دوچرخه در محل کار یا بازدیدهای خود حضور پیدا می‌کنند. ما دو برنامه در این زمینه داریم، یکی احداث و تکمیل مسیرهای دوچرخه در بزرگ‌راه‌های مختلف است که بودجه خوبی را به این بحث اختصاص داده‌ایم. در منطقه9 در چندین بولوار مانند بولوار وکیل‌آباد، نماز و هنرستان این پروژه‌ها به مرحله اجرا در آمده است.
وی ادامه داد: بحث بعدی سیستم امانت دوچرخه است. سیستم موجود کارایی لازم را ندارد. سیستم امانت‌دهی کارا نیست، دوچرخه‌ها کیفیت ندارد و معمولا متصدی در باجه‌ها حضور ندارند. گروه متخصصان با مطالعاتی که انجام داده‌اند سیستم امانت‌دهی دوچرخه را بررسی می‌کنند تا مردم به‌راحتی بتوانند از دوچرخه به عنوان یک سیستم حمل و نقل استفاده کنند و در این زمینه نیز خبرهای خوشی را برای مردم خواهیم داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->