تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است
سرخط خبرها

تلاش ترامپ برای ماندن در کاخ سفید با واکسن کرونا

  • کد خبر: ۳۷۷۲۳
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
تلاش ترامپ برای ماندن در کاخ سفید با واکسن کرونا
۳ نوامبر ۲۰۲۰ مصادف با ۱۳ آبان ۱۳۹۹ پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا برگزار خواهد شد و حالا کمتر از ۳ ماه مانده به موعد جدال دو نامزد و رقیب سرسخت این رقابت یعنی ترامپ و جو بایدن از دو حزب جمهوری‌خواه و دمکرات، نتایج نظرسنجی ماه گذشته ای‌بی‌سی نیوز و واشنگتن پست نشان می‌دهد که بیش از نیمی از رای دهندگان آمریکایی به ترامپ بی‌اعتمادند، به طوری که شش نفر از هر ۱۰ نفر نحوه مدیریت کرونایی وی را قبول ندارند.
سعیده ساجدی‌نیا / شهرآرانیوز - رشد تصاعدی تعداد مبتلایان و تلفات کرونا در آمریکا، منجر به افزایش خشم و نارضایتی شهروندان این کشور از ترامپ و جمهوری‌خواهان شده است. همان طور بسیاری از کارشناسان آمریکایی پیش بینی می‌کردند، کووید- ۱۹ به پاشنه آشیل کاخ سفید در انتخابات تبدیل شده است. گرچه ترامپ تلاش می‌کند با اعلام کشف واکسن کرونا تا ماه اکتبر یعنی یک ماه مانده به انتخابات آمریکا، معادله موجود را به سود خود و به ضرر بایدن بر هم بزند، اما برخی مشاوران ترامپ در خصوص موفقیت رئیس جمهور آمریکا در هدایت این بازی تردید دارند.
 
رشد تصاعدی تعداد مبتلایان و تلفات کرونا در آمریکا، منجر به افزایش خشم و نارضایتی شهروندان این کشور از ترامپ و جمهوری‌خواهان شده است. همان طور بسیاری از کارشناسان آمریکایی پیش بینی می‌کردند، کووید- ۱۹ به پاشنه آشیل کاخ سفید در انتخابات تبدیل شده است.
 
گرچه ترامپ تلاش می‌کند با اعلام کشف واکسن کرونا تا ماه اکتبر یعنی یک ماه مانده به انتخابات آمریکا، معادله موجود را به سود خود و به ضرر بایدن بر هم بزند، اما برخی مشاوران ترامپ در خصوص موفقیت رئیس جمهور آمریکا در هدایت این بازی تردید دارند.

پایگاه آمریکایی هیل گزارش داده است: بخش مهمی از نارضایتی افکار عمومی در قبال عملکرد دولت ترامپ، مربوط به اوایل شیوع کرونا و سوءمدیریت کاخ سفید در خصوص آن بوده است، به‌طوری که کشف واکسن کرونا می‌تواند تا حدودی منجر به افزایش محبوبیت ترامپ شود، اما ممکن است نتواند به تنهایی تضمین کننده پیروزی وی در انتخابات ماه نوامبر باشد؛ ضمن آن که حتی در صورت توزیع فوری واکسن کرونا، متخصصان هشدار‌ها و انتقاداتی را در این خصوص مطرح خواهند کرد.

طبق یک نظرسنجی دیگر که منتشر شده، ۶۴ درصد موافق آزمایش کلی واکسن بودند، حتی اگر توزیع آن با تاخیر همراه باشد و احتمال شیوع گسترده‌تر ویروس وجود داشته باشد.

دستورالعمل سازمان غذا و داروی آمریکا تصویب واکسن را مستلزم این مساله می‌داند که دست کم ۵۰ درصد موثرتر از دارونما برای جلوگیری از بیماری باشد. با این همه، مدیران دارویی آمریکا گفته‌اند که معتقد نیستند سازمان غذا و دارو معیار‌های خود برای تائید واکسن را پایین آورد.

 

ترامپ در هر صورت محکوم است

 

استفان لندمن، نظریه پرداز آمریکایی می‌گوید: فارغ از هر اتفاقی که رخ دهد، ترامپ در قبال آنچه طی ماه‌های گذشته در آمریکا و جهان رخ داده، محکوم و مقصر خواهد بود. ترامپ با جان میلیون‌ها نفر بازی کرد. او قبل از شیوع ویروس کرونا، بودجه نهاد‌های بهداشتی و درمانی آمریکا را کاهش داد و توجهی به هشدار‌های متعدد متخصصان نکرد. در چنین شرایطی چگونه ترامپ می‌خواهد خود را یک قهرمان جلوه دهد؟!

لندمن افزود: بار‌ها عنوان کرده‌ایم آمریکا، استراتژی دفاع بیولوژیک در برابر بحران‌هایی مانند شیوع کرونا را ندارد. در این خصوص لازم بود آمریکا از نهاد‌هایی که احتمال وقوع بحران را می‌دادند، حمایت می‌کرد؛ حمایتی که صورت نگرفت!
 


رقابت تنگاتنگ روسیه و آمریکا بر سر واکسن کرونا

 

در همین حال دو روز پیش روسیه از اتمام آزمایشات بالینی واکسن جدید علیه ویروس کرونا و آمادگی برای آغاز واکسیناسیون گسترده در اوایل فصل پاییز خبر داده است. ایالات متحده نیز مدعی شد که روسیه قادر به پیشی گرفتن از آن‌ها در تولید واکسن کرونا نخواهد بود.

به نوشته روزنامه اینترنتی «وزگلیاد»، در حال حاضر بیش از ۳۰ آزمایشگاه در سراسر جهان در حال کار به روی این واکسن هستند.

روز یکشنبه مصادف با ۱۲ مرداد، "آنتونی فائوچی" رئیس ارشد بخش بیماری‌های عفونی ایالات متحده، مدعی شد که بعید است روسیه و سایر کشور‌ها بتوانند در تولید واکسن علیه کرونا از ایالات متحده سبقت بگیرند.

وی در جلسه شنود کنگره گفت: ما خیلی سریع در حال حرکت به سمت جلو هستیم و من فکر نمی‌کنم واکسنی قبل از واکسن ما وجود داشته باشند که ما مجبور شویم در این رابطه به کشور‌های دیگر وابسته شویم.

این در حالی است که روسیه روی تاثیر و ایمنی واکسن تولید شده در این کشور بسیار اصرار دارد و می‌گوید: مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالی با همکاری وزارت دفاع روسیه آزمایشات بالینی به روی واکسن خود را در یک بیمارستان نظامی به پایان رسانده است.

در اواخر ماه جولای، دومین گروه داوطلبان، متشکل از ۲۰ نفر، بعد از گذراندن دوره قرنطینه و تزریق واکسن، بیمارستان را ترک کردند. همانطور که وزارت دفاع گزارش داده، در این افراد هیچ گونه عوارض جانبی مشاهده نشده و وضعیت سلامت آن‌ها خوب است. بدین ترتیب، نتایج آزمایشات نشان داده که این واکسن کاملاً ایمن است!
 

واکسن کسب رأی

 
این رقابت‌های تنگاتنگ بر سر ساخت واکسن کرونا از یک‌سو و افزایش نارضایتی‌ها در میان آمریکایی‌ها از سوی دیگر موجب شده احتمال فشار «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و نزدیکانش به مقامات سازمان غذا و دارو درخصوص سرعت بخشیدن به انتشار واکسن ویروس کرونا در بازار تا پیش از انتخابات سال جاری را افزایش داده و همین امر نگرانی‌ها را دوچندان کرده است.

به نوشته روزنامه «گاردین»، منتقدان می‌گویند تصمیم چند ماه پیش این سازمان در تأیید داروی «هیدروکسی کلروکین» به‌عنوان داروی کرونا که هفته گذشته لغو شد می‌تواند بر آسیب‌پذیری آن در برابر فشار‌های سیاسی ترامپ باشد.

«ایزیکیال امانوئل» مشاور بهداشت و سلامت رئیس‌جمهور سابق آمریکا در این باره گفت: «نگرانی اینجا است که آن‌ها از استاندارد صدور مجوز اضطراری» برای تأیید ورود واکسن به بازار استفاده کنند.

متخصصان آمریکایی معتقدند تمامی مراحل تست واکسن باید به صورت علمی و تخصصی انجام شود و تعجیل ترامپ برای تولید فوری واکسن آنهم برای اهداف سیاسی و انتخاباتی، معنایی جز بی‌اهمیت بودن جان شهروندان آمریکایی برای وی نخواهد داشت.

بهر حال واقعیت موجود آمریکا در شرایط ویژه دست و پنجه نرم کردن با ویروس مرگبار کووید ۱۹ موید آن است که کشف واکسن کرونا می‌تواند تا حدودی منجر به افزایش محبوبیت ترامپ شود، اما ممکن است نتواند به تنهایی تضمین کننده پیروزی وی در انتخابات ماه نوامبر باشد؛ ضمن آن که حتی در صورت توزیع فوری واکسن کرونا، بی‌تردید متخصصان هشدار‌ها و انتقاداتی را در این خصوص مطرح خواهند کرد و ماجرا پشت درب‌های بسته مسکوت نمی‌ماند!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->