به گزارش شهرآرانیوز، مدیر بخش ChatGPT اعلام کرد که این سرویس فعلاً هیچ برنامهای برای نمایش تبلیغات به کاربران ندارد و انتقادهای اخیر درباره وجود تبلیغات در پاسخها نادرست است. «نیک تورلی» در پستی در ایکس توضیح داد: هیچ آزمایش فعالی برای تبلیغات وجود ندارد و هر اسکرینشاتی که دیدهاید یا واقعی نیست یا اصلاً تبلیغ محسوب نمیشود.
پس از آنکه یکی از کارمندان سابق xAI ادعا کرد ChatGPT در یکی از گفتوگوها پیشنهاد خرید از فروشگاه تارگت را ارائه داده، بحثها درباره احتمال ورود تبلیغات به این پلتفرم شدت گرفت. یکی از کارکنان OpenAI، «دنیل مکآولی»، توضیح داد این مورد تبلیغ نبوده و تنها بخشی از قابلیت پیشنهاد اپلیکیشنها بوده است. «مارک چن»، مدیر ارشد تحقیقات OpenAI نیز گفت در این زمینه «کوتاهی شده» و هر محتوایی که شبیه تبلیغ بهنظر برسد باید با دقت بیشتری مدیریت شود.
مارک چن اعلام کرد این پیشنهادها برای بهبود دقت مدل موقتاً غیرفعال شده و شرکت در حال بررسی ابزارهایی است که به کاربران امکان دهد شدت این پیشنهادها را کم یا آنها را کاملاً خاموش کنند. با این حال، هنوز ابهاماتی درباره آینده این تصمیم وجود دارد؛ بهویژه پس از مشاهده کدهای مرتبط با تبلیغات در نسخه بتای اپلیکیشن اندروید. تورلی تأکید کرده اگر OpenAI به سمت تبلیغات حرکت کند، این کار تنها با رویکردی حسابشده انجام خواهد شد.
همچنین حضور «فیجی سومو»، مدیر ارشد پیشین اینستاکارت و فیسبوک، در رأس بخش اپلیکیشنهای OpenAI نشانهای از تمایل این شرکت برای توسعه مدلهای درآمدزایی جدید، از جمله تبلیغات، ارزیابی میشود.
منبع: دیجیاتو