واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی
سرخط خبرها

هشت گزینه‌‌ی احتمالی مدیرعاملی ایران‌خودرو

  • کد خبر: ۳۷۸۶
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
  • ۴
هشت گزینه‌‌ی احتمالی مدیرعاملی ایران‌خودرو
با گذشت دو روز از برکناری و بازداشت مدیرعامل ایران‌خودرو، هنوز مدیری برای این شرکت خودروساز منصوب نشده و ظاهراً مدیران دولتی هنوز بر سر انتخاب فرد جایگزین به توافق نرسیده‌اند.

به گزارش شهرآرا نیوز به نقل از فارس، با گذشت 2 روز از برکناری و بازداشت هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو، هنوز فردی جایگزین وی نشده و علی رغم اعلام ربیعی سخنگوی دولت مبنی بر انتخاب علی آبادی مدیرعامل مپنا به عنوان مدیرعامل جدید ایران خودرو، هنوز مراسم معارفه‌ای برای وی برگزار نشده و وی در ایران خودرو مستقر نشده است.

ربیعی روز دوشنبه هفته جاری اعلام کرد که علی آبادی جایگزین یکه زارع در ایران خودرو می‌شود ولی ظاهراً مدیران دولتی بر سر این مسئله به توافق نهایی نرسیده‌اند و به همین دلیل در حال حاضر این شرکت بزرگ خودروسازی بدون داشتن مدیرعامل به کار خود ادامه می‌دهد.

در این شرایط اخباری در مورد گزینه‌های دیگر برای جایگزینی مدیرعامل ایران خودرو مطرح است که این بحث‌ها در مورد 8 نفر جدی‌تر شده است. 

عباس علی آبادی، مدیرعامل مپنا گزینه‌ اصلی مدیرعاملی ایران خودرو است که هرچند طبق اعلام دولت، انتصابش نهایی شده، ولی هنوز در این پست منصوب نشده است.

منوچهر منطقی، مدیرعامل اسبق ایران خودرو و دبیر فعلی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از جمله افرادی است که برای مدیرعاملی ایران خودرو با وی مذاکره شده است. هرچند گفته می‌شود که پاسخ وی در این مورد منفی است ولی طی روزهای اخیر جریاناتی را در مورد هزینه طراحی صندوق پژو 206 در مورد وی مطرح شده‌است که شاید بر این انتخاب اثرگذار باشد.

حسن وفادار ینگجه، نماینده شرکت تعاونی کارکنان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در هیات مدیره ایران خودرو یکی دیگر از گزینه‌های مطرح برای مدیرعاملی ایران خودرو است. وی مدیریت شرکت چرخشگر را نیز در کارنامه خود دارد.

بهزاد اعتمادی، معاونت صنایع ریلی سازمان گسترش و صنایع نوسازی نیز از جمله افرادی است که به عنوان گزینه احتمالی مدیرعامل ایران خودرو از وی نام برده می‌شود.

همچنین عادل پیرمحمدی، معاون تحقیقات و مهندسی ایران‌خودرو از دیگر افرادی است که برای تکیه زدن بر سکان ایران خودرو مطرح است.

علاوه بر این افراد، از برخی مدیران سایپا نیز به عنوان گزینه جایگزین یکه زارع نام برده می‌شود. یکی از این افراد،علی شیخ‌زاده قائم‌مقام مدیرعامل سایپا در امور تولید است.

در عین حال پیش‌تر با برخی افراد دیگر از جمله نجم الدین، مدیرعامل اسبق ایران خودرو و پورمجیب، مدیرعامل اسبق مگاموتور نیز برای مدیریت ایران خودرو مذاکره شده بود. 

ایران خودرو در حالی هنوز مدیرعامل ندارد که طبق اساسنامه این گروه خودروسازی، مدیرعامل باید با رأی اعضای هیأت مدیره انتخاب شود و در این میان، اعلام نام مدیرعامل جدید از سوی سخنگوی دولت قابل توجه است.

در عین حال، مدیرعامل جدید ایران خودرو با شرایط سختی برای ساماندهی این گروه خودروسازی و حل مشکلاتی مانند کمبود سرمایه در گردش، بدهی بانکی، زیان انباشته، تعهدات معوق و خودروهای انباشت شده کف کارخانه ناشی از نقص قطعات روبرو است.

گزارش خطا
برچسب ها: ایران خودرو
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
0
4
اين بركناري وبرخوردبايكه زارع سياسي است اگرايران خودرو سهامي عام هست به دولت چه مربوطه كه عزل كنه وبعد در انتخاب جايگزين توگل بمونه
مصيبت اينجاست كه در ايران همه چيز حتي اقتصاد در خدمت سیايت است نه سياست در خدمت اقتصاد ورفاه ودين مردم باشد
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
0
5
ای کاش در انتخاب مدیریتها ی حساسی همچون ایران خودرو و سایپا نگاهی به عملکردهای واقعی گذشته مدیران می شدو تنها نام و شهرت کذایی و احیانا ساپورت افراد ملاک قرار نمی گرفت.
علی شیخ زاده فردی که در سابقه مدیریتی خود, با بی تجربگی و عدم لیاقت و کفایت مدیریتی شرکت صنایع آذرآب را در پرتگاه رها کرد و به سایپا گریخت.
آذرآب
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
متاسفانه در انتخاب مدیران فقط رزومه بلند بالا در نظر گرفته میشود و کسی در مورد عملکرد شخص تحقیق نمیکند. البته که بسیاری از این انتخاب ها با رابطه و باندبازی صورت میگیرد.
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
کاملا نظر شما درست است
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->