تاریخ و ساعت بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر | تراکتور برای پرسپولیس بازی می‌کند! جریمه ۲۰۰ میلیونی تراکتور بازرسی هم به مسئله انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است! شکست استقلال مطهری را بیمه می کند حضور بیرو مقابل سپاهان قطعی شد نکونام باز هم علیه خطیر سپاهان آخرین شانس اوسمار برای سرمربی‌گری پرسپولیس؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بارسلونا و والنسیا| حضور در اروپا قطعی شد تعویض کاپیتان های پرسپولیس مقابل سپاهان خروج بردیا سعادت از لیست تیم ملی والیبال اوسمار روی بیرانوند ریسک می‌کند؟ تلاش کادر پزشکی استقلال برای رساندن سهرابیان به بازی با تراکتور قرارداد علیپور با ژیل ویسنته آخر فصل تمام می‌شود| احتمال بالای بازگشت به پرسپولیس سازمان لیگ مانع خرید کلی بلیت‌های پرسپولیس-سپاهان توسط بانک شهر سرنوشت اوسمار در دستان مورایس| لیگ را بدهد شانس ماندن ندارد تاریخ و ساعت بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا | در یک‌قدمی فینال قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی انجام شد چه مبارک خبری بود ... اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان لواندوفسکی: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود ملی‌پوشان والیبال به‌خط شدند
سرخط خبرها

از آتش بازی رضا تا گریه‌های اکبر

  • کد خبر: ۳۸۰۹
  • ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۱
از آتش بازی رضا تا گریه‌های اکبر
قاب‌های خاطره‌انگیز از حضور مشهدی‌ها در لیگ برتر فوتبال

لیگ نوزدهم درحالی از امروز آغاز می‌شود که سرجمع حضور تیم‌های مشهدی در این مسابقات هم 19 بار است. 9 بار ابومسلم، یک بار پیام،3 بار سیاه‌جامگان و 5 بار پدیده، آمار حضور تیم‌های مشهدی در 18 دوره لیگ برتر است که امسال خراسان رضوی با شهر خودرو برای نوزدهمین بار حضور در بالاترین سطح فوتبال کشور را تجربه می‌کند. در این سال‌ها حضور مشهدی‌ها در لیگ صحنه‌های تلخ‌وشیرین بسیاری داشته است؛ اشک‌ها و لبخندهایی که شاید تا سال‌ها در ذهن هواداران فوتبال و علاقه‌مندان به این رشته جذاب ماندگار بماند. در مطلبی که پیش روی شماست، به‌سختی 6قاب از بازی‌های ماندگار نمایندگان استان در ادوار لیگ انتخاب کرده‌ایم و می‌دانیم که جای تعداد زیادی از آن‌ها خالی است.

 

بازی افتتاحیه ورزشگاه ثامن
افتتاح ورزشگاه بزرگ ثامن مشهد در روز میلاد امام‌رضا(ع) بود؛ روزی که پرسپولیس و ابومسلم در این استادیوم به میدان رفتند و مشکی‌ها با شکست‌دادن سرخ‌پوشان پرقدرت، روزی ماندگار و خاطره‌انگیز برای طرف‌داران خود برجای گذاشتند.


روز خداحافظی پیام
پیام در آخرین بازی خود در لیگ برتر فوتبال به‌مصاف استقلالی رفت که برای قهرمان‌شدن فقط نیاز به برد داشت. سبزپوشان در اولین و آخرین سال حضورشان تیم بدی نبودند و در این بازی نیز که مقابل چشم حدود 40هزار تماشاگر برگزار شد، نمایشی آبرومند داشتند.

 

روز شیرین بقای سیاه‌جامگان
تیم سیاه جامگان 3 سال در لیگ برتر بود که 2 بار در دقیقه90 جواز ماندن در این مسابقات را به دست آورد. آن‌ها در اولین سال حضورشان در لیگ در بازی مرگ‌وزندگی هفته آخر لیگ، ملوان بندر انزلی را بردند و در لیگ ماندند و سال بعد همین قصه را با پرسپولیس پرآوازه تکرار کردند. در این بازی تاریخی سیاه‌پوشان آن‌قدر خوب ظاهر شدند که بعد از ماندن در لیگ، اشک‌های اکبر میثاقیان را هم درآوردند!


روز سقوط تلخ ابومسلم
یک سال بعد از سالی که استقلال در مشهد قهرمان شد و پیام به لیگ دسته اول سقوط کرد، این صحنه بار دیگر تکرار شد و این‌بار سپاهان در مشهد با ابومسلم مساوی کرد تا خودش قهرمان شود و تیم ریشه‌دار مشهدی سقوط کند. مشکی‌ها در این بازی درست مثل بازی آخر پیام در لیگ برتر با دل‌وجان بازی کردند و نمایش خوبی داشتند؛ اما دیگر کار از کار گذشته بود و نوشدارو بعد از مرگ سهراب اثری نداشت!


اولین شهرآورد مشهدی ها در لیگ
اولین شهرآورد مشهدی ها در لیگ بین پیام و ابومسلم برگزارشد و این سبزپوشان بودند که با تک گل اشپیتیم آرفی برنده بازی شدند. عکسی که می بینید مربوط به همین بازی است که آرفی خودش پنالتی را می گیرد.


روز ویژه رضا عنایتی
رضا عنایتی 3 بار در لیگ برتر آقای گل شده که بار اول آن همراه با یک رکوردزنی احتمالا دست‌نیافتنی است. او در آخرین بازی لیگ دوره اول که ابومسلم با استقلال رشت در مشهد بازی کرد، به‌تنهایی 7 گل از 9 گل تیمش را به ثمر رساند تا با خلق یک رکورد جادویی، نامش را در فوتبال ایران ماندگار کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->