هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد
سرخط خبرها

کمبود ۱۹ هزار معلم در آموزش و پرورش خراسان رضوی

  • کد خبر: ۳۸۱۶۸
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
کمبود ۱۹ هزار معلم در آموزش و پرورش خراسان رضوی
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: نزدیک به ۸۰‌هزار نیروی شاغل رسمی در زمینه آموزش و پرورش در استان فعالیت دارند.
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ با توجه به هم زمانی تعطیلی روز خبرنگار و عید غدیر طی روز‌های جمعه و شنبه‌ای که گذشت، برخی مسئولان محلی و استانی بازدید از رسانه‌ها را به دیروز موکول کردند تا ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، با حضور در رسانه‌های استان، به اصحاب رسانه برای یک سال تلاش و پیگیری مسائل مردم و جامعه خداقوت بگویند. در همین راستا، مؤسسه شهرآرا روز گذشته میزبان قاسمعلی خدابنده، مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی، رضا خوراکیان، مسئول نمایندگی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در مشهد، و رضا شجاعی، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بود و آن‌ها با حضور در مؤسسه شهرآرا، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف روزنامه، به خبرنگاران و هیئت تحریریه شهرآرا خداقوت و به پرسش‌های آنان پاسخ گفتند.

البته حضور مدیرکل آموزش‌وپرورش استان در تحریریه شهرآرا به امضای تفاهم‌نامه همکاری در زمینه ایجاد همکاری دوسویه و استفاده از تهاتر ظرفیت‌ها میان این اداره‌کل و روزنامه شهرآرا منجر شد.

خدابنده در حاشیه این بازدید با بیان اینکه روزنامه شهرآرا در سال‌های اخیر توانسته است جایگاه خوبی بین شهروندان پیدا کند و نفوذ رسانه‌ای پذیرفتنی‌ای کسب کند، در پاسخ به این سؤال که چه تمهیداتی برای جبران کمبود نیرو در حوزه مدارس استان اندیشیده شده است، گفت: نزدیک به ۸۰‌هزار نیروی شاغل رسمی در زمینه آموزش و پرورش در استان فعالیت دارند.

کمبود ۱۹ هزار نیرو در آموزش وپرورش استان

قاسمعلی خدابنده با بیان اینکه آموزش و پرورش برای شروع سال تحصیلی آینده با کمبود حدود ۱۹ هزار نیرو مواجه است، افزود: با شیوه‌های مختلف معلم و نیروی لازم برای پیشبرد برنامه درسی دانش آموزان را فراهم می‌کنیم تا در سال تحصیلی جدید کلاس‌ها خالی نماند. ۵۳۰۰ نفر نیروی خرید خدمات آموزشی در سال تحصیلی جدید داریم که بیش از ۸۲ هزار دانش آموز را پوشش خواهد داد.

وی با اشاره به فعالیت ۳۶۰۰ نیروی حق التدریس در سال تحصیلی جدید گفت: این افراد شامل آموزش دهنده‌های نهضت سوادآموزی و پیش دبستانی هستند که در آزمون برای آغاز به کار شرکت کرده اند. همچنین جذب ۳۰۰ نفر سربازمعلم و ۸۰ نفر نیروی طلبه وظیفه در برنامه‌های این اداره برای سال تحصیلی جدید قرار دارد.

وی تصریح کرد: باقی مانده نیاز را از طریق پرداخت حق التدریس یا اضافه کار به نیرو‌های شاغل و بازنشسته آموزش و پرورش تأمین خواهیم کرد تا با همکاری این افراد در شروع سال تحصیلی مشکلی برای تأمین نیرو نداشته باشیم. وی تأکید کرد: اگر ستاد کرونا همچنان حضور دانش آموزان در مدارس را ممنوع اعلام کند، آموزش به شیوه مجازی خواهد بود که در این صورت کمبود نیروی آموزش و پرورش بسیار کاهش خواهد یافت.

مدیرکل آموزش وپرورش استان درباره افزایش تراکم کلاس‌ها نیز گفت: در استان کلاس‌هایی داریم که با یک دانش آموز تشکیل شده است و براساس آمار سال گذشته حدود ۲۰ مدرسه با ۲ دانش آموز فعالیت کرده‌اند. بااین حال در برخی مناطق، به ویژه در حاشیه شهر مشهد، کلاس‌هایی با بیش از ۴۰ نفر دانش آموز تشکیل می‌شود.

خدابنده افزود: در کلاس‌هایی که تعداد دانش آموز آن‌ها کمتر از ۲۵ نفر است، امکان حضور دانش آموزان بیشتر وجود دارد و اگر موضوع افزایش تراکم کلاس‌ها مطرح می‌شود، به معنی افزایش کلاس‌های چهل نفره نیست.

تلاش شهرآرا برای رفع مشکلات شهر

مسئول نمایندگی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در مشهد نیز ضمن قدردانی از رویکرد جدید روزنامه شهرآرا در پرداخت به مسائل و مشکلات مردم مشهد، گفت: این روزنامه به‌جای بازنشر مطالب منتشرشده دیگررسانه ها، حجم زیادی از مطالب خود را به موضوعات و سوژه‌های تولیدی اختصاص می‌دهد و همین موضوع باعث شده است شهرآرا نقش خوبی در پرداخت به مسائل شهر مشهد ایفا کند و این امر جای قدردانی و تبریک دارد.

خوراکیان افزود: این شهر به لحاظ رسانه‌های مکتوب و نیز فضای مجازی بستر‌های ویژه‌ای دارد که طبق آمار ۳ آپ خبری مشهد در بین ۵ آپ پرمخاطب کشور قرار دارند. وی ادامه داد: اگر ظرفیت نیرو‌های جوان با ظرفیت زائر و زیارت هم پوشانی پیدا کند، می‌تواند یک فرصت بین المللی و فراملی ایجادکند.

وی بیان کرد: علاوه بر پیگیری بحث‌های پژوهشی و گردآوری خاطرات شفاهی، رویکرد ترویجی نیز به مأموریت‌های نمایندگی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری در مشهد اضافه شده است. براین اساس در ماه‌های اخیر برنامه‌های متعددی در زمینه تربیت پژوهشگر و ایجاد زمینه آشنایی بیشتر و دقیق‌تر با اندیشه مقام معظم رهبری اجرا شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->