به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا قلندرشریف، در آیین بهرهبرداری از بوستان شهربانو صبا (طرق) که امروز (۷ دی ۱۴۰۴) با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و برخی مدیران شهری برگزار شد، اظهار کرد: در دوره ششم مدیریت شهری، نگاه ویژهای با همراهی شورای شهر اتفاق افتاد؛ هشت نفر از اعضای شورای شهر جزو بدنه شهرداری هستند. بنابراین جنس کار را میشناختند.
وی افزود: ما به صورت احساسی و براساس روزمرگی پروژه انتخاب نکردیم؛ بلکه براساس نیاز شهر ورود کرده، مسئلهها را ارزیابی و کار را شروع کردیم. در این دوره، ابرپروژه انتخاب مدیران شهری از درون شهرداری، این موضوع را تقویت کرد. برای اولین بار همه مدیران شهری از بدنه شهرداری هستند.
شهردار مشهد مقدس ادامه داد: ما پروژهها را مسئلهمحور انتخاب کردیم و در حال اجرا هستیم. تمام پروژههای ناتمام شهر را به اتمام رساندیم و تحویل دادیم. نیاز شهر در ابتدای کار درمان زخمهای ناتمام شهر بود. همزمان پروژههای متعددی را نیز شروع کردیم.
قلندرشریف با بیان اینکه یکی از پروژههای ویژه، قطارشهری مشهد بود، عنوان کرد: این پروژه در دوره پنجم تعطیل بود، اما در این دوره با همه سختیها فاز یک خط سه را به بهرهبرداری رساندیم که اولین خط ریلی زیارت است. ساخت هر کیلومتر قطارشهری ۵۰ میلیون دلار هزینه دارد.
وی بیان کرد: دوره ششم تنها دورهای است که نگاه ویژهای به شهر در بخشهای مختلف داشته است. در هر حوزه در شهر، کلانپروژه داریم. ۹۰ زمین ورزشی روباز داریم و سالنهای ورزشی و مجموعههای آبی افتتاح کردیم. در بسیاری از موضوعات که مرتبط با مدیریت شهری نیست، ورود داشتیم.
شهردار مشهد مقدس با اشاره به اینکه در زمینه توسعه زیرساختهای موردنیاز بانوان ورود کردیم، تصریح کرد: در این زمینه شعار ندادیم که حامی حقوق بانوان هستیم، بلکه عملاً ورود کردیم. کل فضای سبز بوستانی اختصاصی بانوان اگر بوستان حجاب را بانوان فرص کنیم، ۵۰ هکتار بوده که با افتتاح بوستانهای آفتاب و کرامت به ۸۵ هکتار میرسد که ۷۰ درصد در یک دوره است. باافتخار در حال خدمت به همه اقشار جامعه مخصوصاً بانوان هستیم.
قلندرشریف گفت: ۴۷ پروژه را برای سال آخر تعیین کردیم که سرپروژه آن قطارشهری بود. ۳۵۰ اتوبوس وارد شده، برای ۳۰۰ اتوبوس قرارداد بستیم و ۱۸۰ اتوبوس اورهال و نوسازی میشود که هزینه آن بیش از ۱۰ همت است.
وی با بیان اینکه تنها شهری هستیم که در چهار خط مترویی فعال داریم، عنوان کرد: پنج همت با قرارگاه خاتمالانبیا(ص) برای اورهال خط یک و خدمات خط دو قرارداد بستیم. در حال تغییر ریل خط یک هستیم و برای خرید ۶۰ واگن خط یک ۹۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد منعقد کردیم. هیچ کس سال آخر دوره خدمتی خود چنین ریسکی نمیکند. در خط دو نیز تعمیرگاهها و دپوی قطارشهری در حال انجام است.
شهردار مشهد مقدس اضافه کرد: در خط سه، علاوه بر تکمیل فاز یک، ایستگاه «میدان بسیج»، محل اتصال خطوط یک و سه، بهزودی افتتاح خواهد شد. فاز دو خط سه با سه ایستگاه در مرحله اخذ ترک تشریفات از دولت است و بهزودی با ۶ همت کلنگزنی خواهد شد. خط چهار نیز در حال حفاری است.
وی بیان کرد: ما در همه حوزهها فعال هستیم و پروژه تعطیل نداریم. امسال ۷۲ همت بودجه داریم که سال آینده به ۱۰۰ همت خواهد رسید. تأمین منابع مالی بسیار سخت است، اما با استفاده از منابع شهر و با کمک مردم، پروژهها را اجرا میکنیم.
قلندرشریف خاطرنشان کرد: در هر منطقه، پروژه کلان وجود دارد. چهار هزار نفر زیر زمین در قطارشهری کار میکنند. همه پروژههای ما پیوست زیستمحیطی دارد. دنبال این هستیم که نگذاریم مشهد در حوزه آلودگی هوا، تهران دوم شود.
شهردار مشهد مقدس در پایان گفت: بزرگترین پاداش ما لبخند مردم، عنایت آقا علیبنموسیالرضا(ع) و لطف خداوند است. منتی بر کسی نداریم، باافتخار وظیفه خود را انجام میدهیم و قدردان شما هستیم.