تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) عملیات «وعده صادق» و آینده نظم منطقه‌ای صباح زنگنه: اسرائیل به‌دنبال تنش در منطقه است| نیاز به فهم بهتر روابط بین‌الملل داریم صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل را در کرانه باختری خطرناک خواند رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت
سرخط خبرها

بررسی تأثیر دستگیری سرکرده گروهک تندر بر سایر گروهک‌ها

  • کد خبر: ۳۸۳۵۸
  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
بررسی تأثیر دستگیری سرکرده گروهک تندر بر سایر گروهک‌ها
برای بررسی تأثیر دستگیری شارمهد بر دیگر گروه‌های تروریستی، سراغ مهدی چمران، فعال سیاسی اصول‌گرا و رئیس دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران، و محمدصادق کوشکی، فعال سیاسی اصول‌گرا و استاد علوم‌سیاسی دانشگاه تهران، رفته‌ایم.
علی قدیری | شهرآرانیوز؛ چندی پیش وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران از دستگیری جمشید شارمهد، سرکرده گروهگ ترورریستی تندر، طی یک عملیات پیچیده خبر داد.
این خبر درحالی اعلام شد که تا ساعت‌ها پس از آن، رسانه‌های خارجی صحت آن را تأیید نمی‌کردند و کشور‌های خارجی نیز تصور می‌کردند شارمهد در آمریکاست.

برای بررسی تأثیر دستگیری شارمهد بر دیگر گروه‌های تروریستی، سراغ مهدی چمران، فعال سیاسی اصول‌گرا و رئیس دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران، و محمدصادق کوشکی، فعال سیاسی اصول‌گرا و استاد علوم‌سیاسی دانشگاه تهران، رفته‌ایم.

چمران درباره تأثیر دستگیری شارمهد بر دیگر گروه‌های تروریستی برانداز، به شهرآرا گفت: «پس از این، آن‌ها دست‌به‌عصاتر راه خواهند رفت و بیش از پیش سعی می‌کنند خطر دستگیری خودشان را به حداقل برسانند. درنتیجه بیشتر دقت می‌کنند و شاید از سفر به کشور‌های منطقه در همسایگی ایران بپرهیزند. ابتدا دستگیری روح‌ا... زم و بعد هم دستگیری جمشید شارمهد، قاعدتا باعث خواهد شد سایر گروه‌های تروریستی ضدانقلاب با احتیاط بیشتری عمل کنند».

وی همچنین درباره تغییر شکل فعالیت گروه‌های ضدانقلاب پس از اقدامات موفقیت‌آمیز نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی در ایران گفت: «فعالیت‌های تروریستی گروه‌های ضدانقلاب با حمایت مالی ایالات متحده آمریکا انجام می‌شود و حتی دستگیری یک نفر آن‌ها برای این کشور اهمیت دارد. اما باید دقت کرد که بیشتر عملیات این گروه‌ها با حمایت آمریکا، متمرکز بر جنبه‌های تبلیغاتی و روانی است و زین پس این بُعد از فعالیت آن‌ها جدی‌تر هم خواهد شد؛ چراکه فعالیت‌های نظامی و خرابکارانه، درمیان مردم نتیجه معکوس دارد و نتیجه مثبتی برایشان به‌دنبال ندارد، کمااینکه تاکنون هم نتیجه‌ای از این روش‌ها نگرفته‌اند. درنتیجه فعالیت رسانه‌ای خصوصا در فضای مجازی برای آن‌ها اهمیت بیشتری دارد و با فضاسازی و دروغ‌پردازی تلاش می‌کنند اهداف خودشان را پیش ببرند. اگرچه هر زمانی مجددا فرصت یا شرایطی پیدا کنند، از دست به اسلحه شدن هم ابایی ندارند و درنتیجه خطر آن هم وجود دارد».

کوشکی نیز در تحلیل خود از دستگیری سرکرده گروهک تروریستی تندر به شهرآرا گفت: «این گروه فاقد قدرت نظامی و شبکه حامی جدی در کشور بود، اما دستگیری سرکرده آن‌ها نوعی قدرت‌نمایی و خط‌ونشان کشیدن است. همچنین دستگیری سرکرده گروه تندر از آن نظر مهم است که این گروه چندین‌بار با پرداخت مبالغی به برخی افراد در کشور و استخدامشان، از آن‌ها به‌منظور بمب‌گذاری استفاده کرده است.
باید توجه کرد که امثال گروه تندر به ۲۰ تا ۳۰ گروه در ایالات متحده آمریکا می‌رسد، اما این گروه، چون توانسته بود افرادی را استخدام کند و عملیاتی را انجام دهد، نامش بیشتر مطرح بود. درنتیجه ضدانقلاب همچنان به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد؛ همان‌طور که بعد از بازداشت عبدالمالک ریگی و روح‌ا... زم، آن‌ها به فعالیت خود ادامه دادند. باید همواره مراقب بود؛ چون اقدامات تروریستی ریشه‌کن نمی‌شود».
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->