تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

هشدار؛ داروهای لاغری مرگ آور هستند

  • کد خبر: ۳۸۶۰۷
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
هشدار؛ داروهای لاغری مرگ آور هستند
داروهای لاغری باید برای افرادی تجویز ‌شود که نمایه توده بدنی مصرف کننده بالاتر از ۳۰ را دارا باشند، یعنی افراد باید در مرحله چاقی درجه ۲ قرار داشته باشند و به بیماری خاص هم مبتلا نباشند، در غیر این صورت مصرف داروهای لاغری مرگ‌آور است.
به گزارش شهرآرانیوز، عضو هیات مدیره انجمن تغذیه ایران روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: تبلیغات گسترده و فریبنده سایت‌های تبلیغاتی و شبکه‌های ماهواره‌ای در حالی به مصرف چشمگیر انواع دارو‌های لاغری در کشور دامن زده که متخصصان با صراحت بر بی اثر بودن و عوارض خطرناک این دارو‌ها تاکید دارند و در سال‌های اخیر شاهد افزایش تعداد مصرف کنندگان هستیم.

ضیاء مظهری اظهار داشت: در حالیکه بدون رژیم غذایی مناسب و ورزش، کم کمتر وزن اثرگذار نیست و اغلب دارو‌های لاغری که از سوی مردم خودسرانه مصرف می‌شوند، کاهش آب بدن در کوتاه مدت را به دنبال دارند و از این رو مصرف کنندگان تصور می‌کنند که دارو‌ها اثر مطلوب به دنبال داشته بدون اینکه بدانند چگونه سلامتی خود را به بازی گرفته اند.

این متخصص تغذیه ادامه داد: اغلب افراد چاق یا کسانی که نگران اضافه وزن هستند، بدون توجه به رعایت رژیم غذایی و ورزش مداوم به مصرف انواع مواد خوراکی و نوشیدنی‌ها می‌پردازند. بعد هم به جست وجوی راه‌های میانبر و کوتاه مدت برای کاهش وزن می‌پردازند. حال آن که علم پزشکی به روشنی ثابت کرده که اضافه وزن خزنده و آرام می‌آید و در صورت بی توجهی و سهل انگاری گزنده خارج می‌شود.

مظهری تاکید کرد: مردم دارو‌های لاغری را از آرایشگاه ها، باشگاه‌های ورزشی، عطاری‌ها و سوپرمارکت‌ها به خصوص سفارشات تلفنی و اینترنتی عرضه شده خریداری نکنند، زیرا دارو‌ها فقط بنابر ضرورتی و با تشخیص متخصص از داروخانه‌ها باید تهیه و مصرف شود.

به گفته وی، در حال حاضر تعداد اندکی از قرص‌های لاغری موجود در بازار از سوی سازمان‌های معتبر تایید شده اند که مصرف آن‌ها نیز برای مدت کوتاهی مجاز است، بیشتر دارو‌های مزبور نیز قرص‌های ضداشت‌ها هستند که باید از سوی پزشکان و به مقدار لازم تجویز شوند.
 
ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->