نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی رئال مادرید و منچسترسیتی در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

سری‌آ جذاب‌تر از همیشه

  • کد خبر: ۳۸۶۴
  • ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۴
سری‌آ جذاب‌تر از همیشه
آغاز رقابت‌های لیگ ایتالیا از امشب

رقابت‌های فصل جدید لیگ فوتبال باشگاهی ایتالیا موسوم به سری‌آ از امروز آغاز می‌شود. پیکارهای این لیگ دیرتر از لیگ‌های انگلیس، فرانسه، آلمان و اسپانیا، شروع می‌شود و در نخستین بازی این فصل سری‌آ، یوونتوس، قهرمان دوره قبل، میهمان پارماست. این مسابقه در ساعت20:30 در ورزشگاه انیو تاردینی انجام می‌شود. یووه در حالی با پارما بعد از 6 ماه روبه‌رو می‌شود که در فصل گذشته آخرین مرتبه مقابل این حریف به تساوی 3بر3 رسید. البته در آن هنگام ماسیمیلانو آلگری سرمربی تیم راه‌‌راه‌پوش بود؛ اما اکنون هدایت بانوی پیر برعهده مائوریسیو ساری است. به‌بهانه آغاز مسابقات سری‌آ، نگاهی به مسابقات این فصل و تغییرات و جاذبه‌های آن می‌پردازیم. زمانی سریA، محل تمجع ستارگان و بهترین‌های دنیا بود؛ بهترین‌هایی با پول رؤسای متمولی مانند کرانیوتی، تاتزی، موراتی، برلوسکونی، آنیلی، چگگوری و سنسی جذب 7 خواهر همیشه‌حاضر در صدر جدول می‌شدند. پس از رخ‌دادن اتفاقی به بزرگی رسوایی کالچوپولی و برملاشدن تبانی گسترده داوری در ایتالیا، ستارگان پرشمار این لیگ تحت‌تأثیر سقوط یوونتوس، بدهی میلان و ضعف سایر بزرگان، یک‌به‌یک از کشور خارج شدند. درواقع اعتبار فوتبال ایتالیا تا حد زیادی مدیون ستاره‌هایش است؛ ستاره‌هایی که نه در یک دهه خاص بلکه با درخشش در تمامس اعصار، نام این لیگ را پرآوازه کردند. این درخشش با شروع قرن۲۱ بعد از 2قهرمانی میلان در ۲۰۰۳ و ۲۰۰۷ و قهرمانی اینتر در۲۰۱۰ به‌یک‌باره خاموش شد. پس از کالچوپولی حتی درخشش مقطعی نرآتزوری و قهرمانی در جام‌جهانی2006 و نایب‌قهرمانی در یورو2012 هم دوای درد فوتبال ایتالیا نشد. فوتبال این کشور می‌خواست اندکی کمر راست کند که در وادی تک‌قطبی‌بودن گرفتار شد. وقتی یوونتوس یکه‌تازی می‌کرد، میلان، اینتر، لاتزیو، ناپولی و رم، ضعیف و ضعیف‌تر شدند. سری Aبرای برگشت به یک شوک نیاز داشت و چه شوکی فراتر از ورود CR7 به این لیگ؟


رونالدو، عامل تحول در سری A
با ورود کریس‌رونالدو به فوتبال ایتالیا، دنیای توپ گرد متوجه شد سرزمین چکمه‌ای دوباره می‌تواند جای مناسبی برای ستارگان باشد. نگاه‌ها دوباره به سری A برگشت و به‌دنبال آن اسپانسر و پول هم به این لیگ تزریق شد. امسال یوونتوس، بوفون را به تورین برگرداند تا پس از یک فصل حضور روی نیمکت یووه، آماده حضور در کرسی‌های مدیریتی تیم شود. در ادامه، ساری جای آلگری را روی نیمکت مربیگری گرفت. ماتیاس دی‌لیخت، ستاره خط دفاعی آژاکس، نیز به‌عنوان مردی که آرزوی تابستانی هر تیمی بود، راهی شمال ایتالیا شد. در ضمن نباید رابیو و رمزی، 2 خرید جدید و احتمالا بسیار مؤثر تیم را هم فراموش کرد.

 

اینتر و تابستانی خوب
اینتر اما بزرگ‌ترین خرید را برای نیمکتش انجام داد. بازگشت کونته به لیگ ایتالیا با خرید دیگو گودین از اتلتیکو و روملو لوکاکو از منچستر تکمیل شد. آن‌ها با کنارگذاشتن ایکاردی و ناینگولان، حاشیه را از تیمشان دور کردند تا به یک رقیب سرسخت برای تصاحب جام قهرمانی تبدیل شوند؛ هرچند شاید بهتر بود دنی‌آلوز را به خدمت می‌گرفتند تا سمت راست تیمشان کاملا و 100درصد بیمه شود. ناپولی با هدایت آنچلوتی یک صخره دفاعی مستحکم برای فصل آینده ساخته تا در کنار خط حمله‌ای قدرتمند و دفاع سرسخت در راه پایان انتظار سی‌ساله برای قهرمانی در لیگ تلاش کند. مانولاس از رم به کولیبالی اضافه شد تا به اوسپینای خریداری‌شده از آرسنال در محافظت از تور دروازه کمک کند. در‌حالی‌که این 3تیم، مدعی اصلی قهرمانی در لیگ و حذفی هستند، اما نباید رم، لاتزیو و میلان را نادیده بگیریم که تلاش کردند با اصلاح مدیریت مالی و یکدست‌کردن تیم، وضعیت خودشان را بهبود ببخشند. انتظار درخشش تیم‌هایی مثل سمپدوریا یا آتلانتا هم وجود دارد. بااین‌اوصاف آیا در جذابیت این لیگ در فصل آینده آن‌هم پس از یک دهه انفعال، شک دارید؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->