افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ تصویب شد از ابتدای سال ۱۴۰۳،  افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد  وزیر کار: از سال آینده مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند + فیلم ویدئو | وزیر کار: حداقل حقوق یعنی کسی از آن کمتر نباید پرداخت کند زمزمه‌هایی درباره تعیین دستمزد ۱۴۰۳ کارگران نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ به ۱۰ درصد رسید ۴ واحد صنفی دیگر به دلیل گران فروشی در مشهد پلمب شد | پلمب ۲ شیرینی فروشی در وکیل آباد (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ سکه و طلا در بازار امروز مشهد (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) سوت پایان بازار‌های مالی به صدا درآمد | کدام بازار پیشتاز بازار‌های مالی سال ۱۴۰۲ شد؟ + نمودار (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) کشف گوشت «تک سمی» در ۳ واحد عرضه در مشهد و طرقبه‌شاندیز | دامپزشکی خراسان رضوی اطلاعیه داد گره حقوق کارگران همچنان گشوده نمی‌شود | حقوقی که همچنان یک سال عقب‌تر از تورم است ۲ کشتارگاه در مشهد طی روز‌های تعطیل آماده‌باش هستند جهش شارپی بورس در آخرین روز کاری سال + نمای پایانی بازار (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) دولت درباره کارت سوخت اطلاعیه داد گران‌ترین و ارزان‌ترین منطقه تهران کجاست؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ طلا و سکه در بازار امروز مشهد | خیز سکه تمام برای ۴۰ میلیونی شدن (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) اعلام قیمت انواع میوه در میادین در آستانه سال نو (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) تشکیل ۹۴۳ پرونده تخلف اصناف خراسان رضوی از ۱۵ تا ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲ افزایش حباب سکه در آخرین روز کاری سال | حباب سکه در سال جاری افزایش یافت یا کاهش؟ + جدول (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) برخورد با ۱۴ آژانس و درگاه فروش بلیت هواپیمایی متخلف (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) قول وزیر کار برای پیگیری مسکن کارگران توسط قرارگاه ویژه از اول سال آینده قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | آغاز سال نو با گرانی (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ بیکاری در زمستان سال جاری کاهش یافت (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) خبر مهم وزیر کار برای حقوق کارگران (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ادامه جلسه شورای عالی کار برای مزد۱۴۰۳ به بعد از افطار موکول شد
سرخط خبرها

خودرو‌های جدید ایران خودرو و سایپا که روانه بازار می‌شوند + مشخصات و تصویر

  • کد خبر: ۳۸۷۷۱
  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
خودرو‌های جدید ایران خودرو و سایپا که روانه بازار می‌شوند + مشخصات و تصویر
صنعت خودروسازی از دهه ۴۰ در کشور شروع به کار کرد. اوایل خودرو پیکان تولید و پس از آن شاهد تولید انواع خودروهای دیگر در کشور بودیم. به مرور زمان خودروسازان تولیدات خود را به روز کردند تا از تکنولوژی روز دنیا عقب نمانند.

به گزارش شهرآرانیوز، صنعت خودروسازی از دهه ۴۰ در کشور شروع به کار کرد. اوایل خودرو پیکان تولید و پس از آن شاهد تولید انواع خودروهای دیگر در کشور بودیم. به مرور زمان خودروسازان تولیدات خود را به روز کردند تا از تکنولوژی روز دنیا عقب نمانند.پیکان، پراید، پژو، خودروهای نیمه شاسی و برخی دیگر، محصولات تولیدی در کشور هستند که با برخی از وداع گفته ایم و برخی دیگر در حال به روز رسانی و ارائه به بازار هستند.

 

در این گزارش قصد داریم به جدیدترین محصولات تولیدی در کشور بپردازیم. ۲ خودروساز بزرگ در کشور مدتی است که در حال ارتقا محصولات خود هستند که از جدیدترین محصولات ایران خودرو می توان به پروژه K132 اشاره کرد.

 

خروج پژو از کشور پس از اعمال دور اخیر تحریم‌های صنعت خودرو سازی یکی از عوامل عدم عرضه پژو ۳۰۱ و کاهش تولید پژو ۲۰۰۸ محسوب می‌شود، اما عامل اساسی‌تر را باید در قرارداد همکاری اخیر بین پژو و شرکت امریکایی فیات کرایسلر جستجو کرد که احتمالا باعث خروج دائمی پژو از بازار ایران می‌شود.

 

از این رو ایران خودرو تصمیم گرفته تا به جای تولید محصولات پسا برجامی پژو ۳۰۱ و پژو ۲۰۰۸، دو محصول فیس لیفت شده براساس این خودرو‌ها را با کد فنی سدان K۱۳۲ و کراس اوور K۱۲۵ راهی بازار کند و به نوعی با این کار پلت فرم PF۱ محصولات پژو را برای برند اختصاصی خود مورد استفاده قرار دهد.

 

محصول تولیدی جدید k۱۳۲ را بشناسید

محصول تولیدی جدید k۱۳۲، خودرویی سدان در کلاس ابعادی C است که با بهره گیری از طراحی به روز و زیبا، جلوه‌ای با شکوه، دوست داشتنی و قدرتمند از توان طراحی متخصصان این شرکت را به رخ می‌کشد. k۱۳۲، استاندارد‌های ایمنی بالایی دارد و این خودرو جدید را می‌توان ایمن‌ترین محصول تولید شده در شرکت ایران خودرو دانست.

 

‏K۱۳۲ تولیدی ایران خودرو، در٢ مدل با گیربکس دستی و اتوماتیک، تجربه رانندگی راحت و دلنشینی را به ارمغان می‌آورد.از جمله مزایای این خودرو تولیدی می‌توان به دارا بودن استاندارد آلایندگی یورو ۵ اشاره کرد.

 

مهمترین ویژگی‌های محصول جدید ایران خودرو پروژه (K۱۳۲) شامل ایمنی، ترمز‌های جلو و عقب دیسکی، ABS، HSA، ESC، EBA، کیسه هوای ایمنی (Airbag) راننده و سرنشین و سیستم پایش فشار باد تایر‌ها (TPMS) است.

 

علاوه بر موارد فوق این خودرو دوستدار محیط زیست است، چرا که از استاندارد آلایندگی یورو ۵ بهره می‌برد.

 

داشتن گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک، فرمان برقی، صندوق عقب جادار، صندلی‏‌های جلو برقی، دوربین دید عقب، آینه‏‌های برقی تاشونده راهنمادار، سیستم هشدار دهنده مالتی پلکس، کروز کنترل، سان روف، چراغ روشن کننده فضای پایین داخل کابین (Foot lamp)، سیستم تهویه هوای اتوماتیک از دیگر مزایای این خودرو سدان جدید است.

 

علاوه بر این دارا بودن چراغ‌های جلو مجهز به لامپ نئون و چراغ روز (Day Light)، گرافیک جدید چراغ‌های عقب از مزایای k۱۳۲ به شمار می‌رود.

 

کا132

 

راناپلاس چه امکانات جدیدی دارد؟

رانا پلاس دیگر خودرو تولیدی جدید در بازار است؛ رانا پلاس یکی از خودروهای جدیدی است که قرار است تا پاییز امسال وارد بازار شود و به نوعی دومین برند ملی شناخته می‌شود. رانا پلاس ضمن زیبایی، پویایی و ایمنی امکانات و تجهیزات رفاهی کاملی را برای مشتریان ارائه می‌دهد.

 

این خودرو تجهیزات ارتقا یافته‌ای دارد که یکی از اصلی‌ترین آن استفاده از استاندارد یورو ۵ است.

 

این خودرو با قابلیت‌های متعددی وارد بازار شده که از جمله آن می‌توان به نوع موتور ارتقا یافته آن که یورو ۵ است اشاره کرد، علاوه بر این حجم موتور در این خودرو ۱.۶، حداکثر قدرت موتور ۱۰۵ (۵۸۰۰ دور در دقیقه)، حداکثر گشتاور موتور ۱۴۲ (۴۰۰۰ دور در دقیقه)، تعداد سوپاپ ۱۶، استاندارد حد آلایندگی یورو ۵، حداکثر سرعت ۱۹۰، میانگین مصرف سوخت در خارج از شهر ۵.۵، میانگین مصرف ترکیبی ۶.۹، ترمز‌های جلو دیسکی خشک شونده و ترمز‌های عقب کاسه‌ای است.

 

از دیگر امکانات این خودرو ترمز ضد قفل (ABS) چهار کاناله با EBD، کیسه هوای ایمنی (ایربگ) راننده و سرنشین است، علاوه بر این سایر تجهیزات این خودرو شامل سیستم ضد سرقت و سیستم هشدار دهنده مرکزی ورودی غیر مجاز، سیستم عیب یابی هوشمند، قفل مرکزی با ریموت کنترل، کمربند‌های ایمنی جلو سه نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع است.

 

این خودرو دارای مه شکن جلو و عقب جدید، چراغ خطر سوم، تنظیم زاویه نور، چراغ‌های جلو از داخل، سیستم روشنایی موقت در محیط‌های تاریک، کروز کنترل، ستون فرمان جمع شونده، باز کن قفل در صندوق عقب از داخل، صفحه نمایشگر روی داشبورد، نمایشگر دمای محیط، سیستم قطع خودکار سوخت، سیستم کنترل بخار بنزین، جلو پنجره طرح جدید، دستگیره‌ها همرنگ بدنه، مجموعه کنسول میانی یکپارچه، جلو آمپر دیجیتالی با هشدار، کمربند عایق صداگیر، درب موتور است.

 

ایران خودرو برای رانا پلاس از همان موتور TU۵ سابقش استفاده کرده فقط با این تفاوت که این موتور در رانا LX و EL از نوع یورو ۴ بود، ولی در رانا پلاس از نوع یورو ۵ است.

 

راناپلاس

 

از دنا پلاس چه می دانید؟

دناپلاس اتوماتیک از دیگر محصولات تولیدی در کشور است. طبق اطلاعات ایران خودرو، احتمالا دنا پلاس توربو اتومات قرار است در ابتدا با کد کلاس ۷۰۷۰۲ تحویل مشتریان شود بنابراین این خودرو با همان آپشن‌های دنا پلاس توربو دنده‌ای کلاس ۷۰۴۰۲ بدست خریداران می‌رسد بدین معنا که دناپلاس دو ایربگ و  سانروف دارد و در مقابل جاعینکی و آنتن کوسه‌ای (شارک فین) ندارد.

 

دنا پلاس توربو اتومات قرار است در سه تیپ مختلف تیپ پایه (L۱)، تیپ نیمه فول (L۲) و تیپ فول (L۳ ) تحویل مشتریان شود.

 

دناپلاس

 

سورن پلاس ایران خودرو چه امکاناتی دارد؟

سورن پلاس مجهز به موتور EF ۷ با حجم ۱.۷ لیتر و حداکثر قدرت ۱۱۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۶۰ نیوتن متر بوده و می‌تواند استاندارد‌های آلایندگی یورو ۵ را پاس کند. نکته حائز اهمیت در خصوص سورن پلاس مطابقت این خودرو با استاندارد یورو ۵ است که البته با عرضه بنزین معمولی یورو ۲ در پمپ بنزین‌های کشور در تضاد است.

 

یک گیربکس پنج سرعته دستی نیز نیروی تولید موتور این خودرو را به چرخ‌های جلو آن منتقل می‌کند. قوای محرکه و جعبه دنده سورن پلاس در بسیاری از محصولات دیگر ایران خودرو نیز مشاهده می‌شود و همین موضوع می‌تواند به خریداران اطمینان دهند که خودرو مذکور در این دو بخش مشکلی در خصوص قطعات و خدمات پس از فروش نخواهد داشت.

 

از جمله امکانات سورن پلاس می‌توان به ترمز‌های ABS+EBA، رینگ‌های دو رنگ، دو عدد کیسه هوای راننده و سرنشین کنار راننده، سه عدد سنسور دنده عقب و رمان هیدرولیک، آینه‌های جانبی مجهز به راهنما با تنظیم برقی، چراغ‌های LED جلو، چراغ روز (Day Light)، مه شکن‌های جلو و عقب، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل، سیستم روشنایی ترک خودرو، کمربند ایمنی ۳ نقطه‌ای سرنشینان عقب، شیشه دودی، شیشه درب‌های عقب و شیشه عقب، کلید‌های کنترل صوتی روی فرمان MFC، بازکن قفل درب صندوق از داخل خودرو همچنین ایزوفیکس و کروز کنترل اشاره کرد.

 

سورن سال

 

کراس اوور K۱۲۵ و هاچ بک K۱۲۱ و همچنین دنای برقی نیز از بهمن سال ۹۹ تا بهمن ۱۴۰۱ عرضه خواهد شد.

 

رهام سایپا (شاهین) چه امکاناتی را به مشتری عرضه می‌کند؟

سایپا شاهین (با نام سابق رهام) خودروی سواری تولید شرکت سایپا است. شاهین از پلت‌فرم مشترک با تویوتا بلتا و ولکس سی۳۰ بهره می‌برد و در آن از موتور تقویت‌شده سایپا تیبا استفاده شده‌است. سایپا شاهین در تیر ۱۳۹۷ تحت عنوان «رهام» رونمایی شد و در اسفند ۱۳۹۸ به «شاهین» تغییر نام داد.

 

شاهین که گروه خودروسازی سایپا تولید کرده یک سدان کامپکت کلاس C ایرانی است که امکانات خوبی را برای راننده ایجاد کرده است. از جمله امکانات این خودرو می توان به سیستم تهویه مطبوع خودرو در مدل‌های دستی و اتوماتیک، صندلی با تنظیم کننده ارتفاع و کورس، کمربند‌های ایمنی با سیستم پیش‌کشنده، ۶ کیسه هوا در مدل‌های لوکس و سوپر لوکس، ایربگ راننده دو مرحله‌ای، ایربگ پرده‌ای در مدل‌های لوکس و سوپر لوکس اشاره کرد.

 

علاوه بر این ایربگ جانبی روی صندلی در مدل‌های لوکس و سوپر لوکس، استفاده از فولاد‌های استحکام بالا و ایمنی (۳ ستاره یورو انکپ)، آینه‌های جانبی با قابلیت باز و بسته شدن اتوماتیک در مدل‌های لوکس و سوپر لوکس، هشدار دهنده نزدیک شدن موانع روی آینه‌ها در مدل‌های لوکس و سوپر لوکس، سنسور پارک، چراغ‌های جلو با سیستم روشنایی در روز (Daylight)، سیستم کنترل کننده الکتریکی خودرو، ورود و خروج بدون نیاز به سوییچ، استارت دکمه‌ای، مالتی مدیای ۷ اینچ و ۱۰ اینچ اندروید در مدل‌های لوکس و سوپر لوکس، سانروف در مدل‌های لوکس و سوپر لوکس از دیگر امکانات این خودرو جدید به شمار می رود. 

 

همچنین روف رک (مدل کراس)، سقف دو رنگ (مدل کراس)، صندلی چرمی در مدل سوپر لوکس، تنظیم صندلی برقی در مدل سوپر لوکس، سیستم کروز کنترل در مدل‌های لوکس و سوپر لوکس، سیستم فرمان برقی با کنترل حساس به سرعت، سیستم پایش فشار باد لاستیک، سیستم کمک کننده به استارت خودرو در سربالایی در مدل کراس، سیستم ABS در مدل‌های پایه، سیستم  ESC از امکانات دیگر این خودرو هستند.

 

شاهین

 

کوییک را بیشتر بشناسید

کوییک خودرو تولیدی سایپاست، خودرویی که در کنار داشتن امکانات و تجهیزات رفاهی مدرن با استاندارد‌های جهانی تولید می‌شود. از امکانات این خودرو می توان به سیستم ترمز پیشرفته ABS+EBD ،  سیستم ترمز پیشرفته BAS ، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو ، کروز کنترلکامپیوتر اطلاعات سفر ، صندلی برقی راننده ، صندلی‌های عقب با قابلیت تاشو ، صندلی عقب مجهز به نگهدارنده صندلی کودک (Iso-Fix) ، طراحی شده بر مبنای محافظت از عابر پیاده ، سنسور پارک دنده عقب ، هشدار دهنده بسته نبودن کمربند ایمنی  اشاره کرد.

 

علاوه بر این سیستم ضد سرقت (Immobilizer) ، چراغ‌های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع ، چراغ مه شکن جلو و عقب ، چراغ‌های روشنایی در روز (DRL) ، شیشه بالابر‌های برقی جلو و عقب ، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک ، آینه‌های جانبی برقی ، نمایشگر لمسی ۷ اینچی+رادیو+USB ، مجهز به رادیو + USB ، کمربند‌های ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع ، سیستم استارت دکمه‌ای ، ریموت کنترل تاشو - قفل مرکزی، سیستم ورود به خودرو بدون سوییچ ، برف پاک کن عقب از امکانات دیگر این خودرو به شمار می روند.

 

کوییک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->