با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده انجام می‌شود (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش قیمت به بازار خودرو هم رسید + قیمت روز خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مزد‌های پرداختی، به هیچ وجه کفاف تامین حداقل سبد معیشت کارگران را نمی‌دهد خودرو شاسی‌بلند چینی در بازار ایران، ۷۸۰ میلیون تومان شد + جدول با فروشندگان طلای با عیار پایین برخورد قانونی می‌شود بالاخره با تعطیلی پنجشنبه‌ها، حقوق کارگران چه می‌شود؟ صدور یک روزه گواهینامه رانندگی فقط با ۵۷۰ هزار تومان! + جزییات افتتاح پروژه عظیم تامین آب و برق سریلانکا با دانش مهندسان ایرانی + عکس دلار به کانال ۶۳ هزار تومان برگشت | روند نزولی قیمت طلا و دلار ادامه دارد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنسرسیوم چیست؟ + معروف‌ترین کنسرسیوم‌های ایران و جهان زندگی ۴۹ درصد ایرانیان روی پهنه‌های فرونشست است خوش‌شانسی سهام کوچک‌تر | گزارش وضعیت بازار سهام (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه اصلاح قانون کار به مجلس می‌رود | هزینه‌ها دلاری، مزد کارگر ریالی قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی وضعیت بازار اجاره‌مسکن در منطقه عبادی مشهد | وفور فایل‌های رهن کامل + جدول (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۴۵ درصد سهمیه تخم نوغان در خراسان رضوی توزیع شد ۱۴ هزار کارگر مشمول بیمه ساختمانی در انتظار سهمیه در خراسان رضوی خراسان‌رضوی در  فهرست استان‌های با کمترین نرخ بیکاری کشور | آیا تعطیلی پنج‌شنبه‌ها تأثیری بر حقوق کارگران دارد؟ قیمت انواع سکه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب سکه کاهشی شد قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی به ادعاهای اخیر درباره اعطای وام با کارت یارانه قیمت دنا پلاس اتومات بالا رفت؛ پژو ۲۰۷ ارزان شد+ جدول قیمت خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونق فروش لباس تاناکورا در مناطق برخوردار شهر مشهد | کاسبی با نداری مردم! تولید قراردادی دام راهی برای رسیدن به خودکفایی گوشت قرمز آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس
سرخط خبرها

تعلیق ۳۱۶ کارت بازرگانی در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۳۸۷۷۸
  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
تعلیق ۳۱۶ کارت بازرگانی در خراسان رضوی
رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۳۱۶ کارت بازرگانی در استان که هیچ ارز صادراتی‌ای برنگردانده و به تعهدات ارزی خود عمل نکرده بودند، تعلیق شدند.
طنین همتی | شهرآرانیوز، محمدعلی امیرفخریان درباره وضعیت کارت‌های بازرگانی استان اظهار کرد: در استان ۳۱۶ کارت بازرگانی داشتیم که هیچ ارز صادراتی‌ای برنگردانده بودند و در اوایل مردادماه تعلیق شدند. بعد اینکه فرصتی برای واحد‌های تولیدی در نظر گرفتیم، ۱۴۸ واحد دوباره کارتشان رفع تعلیق خواهد شد تا بتوانند فعالیتشان را ادامه دهند،
 
ولی باقی شرکت‌های بازرگانی که حدود ۱۶۹ شرکت هستند، در صورتی که تا تاریخ مهلت‌داده شده از طریق صرافی‌ها و با نرخ نیمایی اقدامات تعهدی خود را انجام دهند، رفع تعلیق خواهند شد.

وی تصریح کرد: حدود ۲۷۰۰ کارت بازرگانی فعال در استان داریم که از طریق اتاق تعاونی و بازرگانی صادر شده است.

امیرفخریان در ادامه گفت: در گذشته شیوه صدور کارت بازرگانی در اتاق بازرگانی شروع می‌شد و در نهایت بعد تأیید سازمان‌های صنعت و معدن، بازرگان کارت خود را از اتاق‌های بازرگانی و تعاون تحویل می‌گرفت.
 

صدورکارت بازرگانی از طریق سامانه تجارت، کاهش تخلفات

این مقام مسئول اضافه کرد: به‌تازگی برای کاهش سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی و کاهش تخلفات احتمالی، شیوه ما به‌طور کلی تغییر کرده و اکنون شیوه صدور کارت بازرگانی از طریق سامانه تجارت است و متقاضی برای اینکه درخواست کارت بازرگانی بکند، باید در این سامانه ثبت‌نام کند و از طریق اعتبارسنجی‌های مربوط این کار را انجام دهد.

وی اضافه کرد: سامانه تجارت هم به‌صورت برخط استعلام را از تمام دستگاه‌ها دریافت می‌کند که بر همین اساس احتمال سوءاستفاده و تخلف در این زمینه کاهش پیدا می‌کند. حتی در زمینه قول‌نامه‌های ملک هم به‌صورت برخط از سامانه‌های مربوط استعلام گرفته می‌شود که آیا این قول‌نامه وجود دارد یا نه؟

به گفته وی زمینه تخلف با این تغییر در صدور کارت بازرگانی به‌شدت کم می‌شود. این سامانه‌ها مسلما در شروع فرایند هستند و باتوجه‌به اینکه افراد با این سامانه‌ها آشنایی ندارند، مشکلاتی را به وجود می‌آورد که به‌مرور برطرف خواهد شد.
 

تعیین مهلت مقرر برای رفع تعلیق برخی کارتهای بازرگانی

وی درباره بازگشت ارز از کارت‌های بازرگانی اظهار کرد: در استان خراسان رضوی یک کارگروه پایش رفتار‌های تجارت خارجی داریم که با حضور اتاق‌های تعاون و بازرگانی در محل سازمان برگزار می‌شود و در آن به‌صورت ماهانه رفتار‌های دارندگان کارت‌های بازرگانی را بررسی می‌کردیم و اگر مسئله‌ای مشاهده می‌شد که این بازرگان صادرات خارج از معمول و احتمال تخلف دارد، با او مکاتبه می‌کردیم که درباره بازگشت ارز برنامه‌هایش را اعلام کند.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در ادامه بیان کرد: برای همین در استان تقریبا مشکلی برای کارت‌های بدون پشتوانه نداشتیم، ولی بازهم واحد‌های تولیدی که صادرات داشتند، ممکن است در مهلت مقرر به ایفای تعهد ارزی اقدام نکرده باشند.
 

مهلت به صادرکنندگان و تولیدکنندگان تا پایان شهریورماه

وی یادآورشد: در مهلت‌هایی که رئیس جمهور و بانک مرکزی در تیرماه اعلام کردند، تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرصت پیدا کردند تا به تعهدات ارزی خود عمل کنند. برخی اقدام کردند و مشکلی برای آن‌ها به‌وجود نیامد، اما برخی افراد که اقدامی نکردند، در اوایل مردادماه کارت‌های بازرگانی‌شان تعلیق شد.

امیرفخریان گفت: متعاقب این موضوع برای واحد‌های تولیدی یک فرصت یک ماهه دیگر باتوجه‌به سیاست‌های «کارگروه پایش» در نظر گرفتیم که تولیدکنندگان تا ۳۱ شهریورماه وقت دارند تعهدات ارزی را ایفا کنند وگرنه کارتشان تعلیق خواهد شد.

وی افزود: بنابراین به تعدادی از کارت‌هایی که مربوط به تولیدکنندگان بود، دوباره مهلت دادیم که از این فرصت استفاده کنند تا مشکلاتی برایشان پیش نیاید.

به گفته وی آن شرکت‌های بازرگانی‌ای که مقداری ایفای تعهدات ارزی کردند هم تا ۱۵ شهریورماه فرصت دارند ۳۰ درصد تعهد ارزی خود را ایفا کنند و تا ۳۱ شهریورماه هم دست‌کم ۷۰ درصد تعهدات را انجام دهند.
 

کارتهای بازرگانی غیر فعال، کاملا تعلیق

وی گفت:، اما آن شرکت‌های بازرگانی‌ای که کارتشان صفر بوده است، کاملا تعلیق شده‌اند و لزوما باید از طریق صرافی‌های معتبر به ایفای تعهدات ارزی اقدام کنند تا بتوانند کارت‌هایشان را از حالت تعلیق در بیاروند و فعالیت تجاری خود را انجام دهند.
 

هماهنگی دستگاه های دولتی برای برخورد با افراد خاطی

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در ادامه تأکید کرد: در ادامه این فرایند دستگاه‌های دولتی هم از ارائه خدمات به کارت‌هایی که تعهدات ارزی را انجام ندادند، خودداری می‌کنند. از جمله صنعت، معدن و تجارت ملزم شده است که ثبت سفارش و صدوری برای فرد خاطی نداشته باشد و مجوز‌هایی دیگر برای این دسته افراد در نظر نگیرد. گمرک هم ملزم شده است طبق دستور بانک مرکزی تسهیلات و ضمانت‌نامه برایشان در نظر نگیرد. سازمان امور مالیاتی نیز لغو معافیت‌ها و مشوق‌های مالیاتی را برای این دسته افراد در نظر می‌گیرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->