راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

گفت‌وگوی شورای امید برای منافع شهر

  • کد خبر: ۳۸۸۵
  • ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
گفت‌وگوی شورای امید برای منافع شهر
محمدرضا حیدری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد

دومین سال از فعالیت لیست امید بر کرسی‌های پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد گذشت. 2سال سخت و پرچالش که بنابر عهد و پیمانی که با مردم بسته بودیم، به تغییر رویه‌های غلط، ایجاد فرایندهای درست و سیاست‌گذاری درباره آتیه شهر و ساکنانش گذشت. بنای ما هم این بود تا عمده فعالیت و برنامه‌هایمان بر این حوزه‌ها متمرکز باشد تا مردم تغییر ناشی از رأی، ایستادگی، نظارت و نقد خود را به‌مرور در امورات جاریه شهر احساس کنند. اینک در سومین سال از فعالیتمان گام در مسیر عملیاتی‌سازی این سیاست‌ها و مطالبه محقق شدن آنان خواهیم گذاشت. بی‌تردید مردم نیز انتظارشان همین است و می‌خواهند تغییر حول محور شعار «شهر امید و زندگی» را عملیاتی‌تر به نظاره بنشینند. از خداوند و حبیب دردآشنایش، حضرت رضا(ع)، می‌خواهیم در این مسیر یاریگر ما باشد و مردم نیز با دعای خیر خود نمایندگان خود را در عبور از این منزلگاه سخت اما پرحلاوت خدمت یاری نمایند. نگاه ما به خود جایگاه شورای اسلامی شهر، تنها یک نگاه سیستمی و کوتاه‌مدت نبوده و نیست. نهاد شوراها را نه به عنوان یک مرکز برای نظارت و سیاست‌گذاری در مسیر اداره شهر که باید آن را به مثابه دستاورد بزرگ مدنی و مردمی نگریست که رشد و بالندگی آن به تقویت نهادهای مدنی-دموکراتیک و نظارت هرچه بیشتر مردم بر امورات خویش منجر می‌شود. نهاد شوراها خانه حقیقی مردم برای تصمیم‌سازی و نظارت بر تصمیم‌گیری و اجراست؛ لذا تلاش خواهیم کرد تا بیش از پیش باوجود تمامی ناملایمات این نهاد را به جایگاه حقیقی خویش برسانیم و از هر ابزاری در راستای تقویت آن استفاده کنیم. بزرگ‌ترین تکیه‌گاهی که در این مسیر می‌تواند یاریگر ما باشد، مردم‌اند. مردم که باشند، همه‌چیز هست و صدای رسا، چشم بینا و بازوی پرتوانشان می‌تواند گره‌گشای هر چالش و مسئله‌ای باشد. مردم باید مسئولانه‌، مستمر و منصفانه به میدان بیایند و این جایگاهی را که حاصل دهه‌ها مجاهدت، مسئولیت‌پذیری و خرد جمعی جامعه ایرانی است، حراست کنند. همکاران بنده در شورا و مجموعه مدیریت‌شهری تلاش‌های زیادی داشته‌اند تا دیوارهای خودساخته فرو بریزد و با معجزه‌ای که از دل شفافیت مسئولان و اعتماد عمومی مردم به وجود می‌آید، به مسیر بی‌بازگشت ساختن شهری آباد و آزاد گام بگذارند و تمامی افق‌های شهر انسانی که ساکنان و علایق آنان در مرکزیتش قرار دارد را فتح کنند. این مهم به همت و اخلاص وابسته ماست. این ماییم که باید آغازگر این مسیر باشیم. تمرکز بر هوشمندسازی شهر و تأکید مستمر ما بر ایجاد سازوکارهای نظارتی همگانی، در دسترس و دموکراتیک از این جهت است و امیدواریم در سال پیش رو با قدرتی افزون‌تر در این مسیر گام برداریم. طی این دوره مصوبات بسیار خوبی در راستای تحقق هرچه بیشتر مقاصد عدالت‌خواهانه داشته‌ایم و سعی شد تا با گسیل کردن سرمایه‌ها به نواحی حاشیه شهر و پاک‌سازی ذهنیت مخرب مرکز - پیرامون، برنامه‌ها را به سوی یکسان‌سازی در همه نقاط همراه با اولویت مناطق کم‌برخوردار گامی عملی در این زمینه برداریم. تسهیل سرمایه‌گذاری در شهر از این‌رو مورد تأکید و وفاق ماست. آرزوی ما این است که هیچ شهروندی احساس نابرابری در توزیع خدمات نکند؛ حتی توان‌یابان، کودکان و سالمندان. بخش عظیمی از جمعیت شهر ما را این اقشار تشکیل می‌دهند و باید تمامی کمبودها و نقصان‌های گذشته را نیز با پرهیز از شتاب‌زدگی برطرف نماییم؛ این وظیفه ماست.
در پایان نیز باز به همان شعار همیشگی خود تکیه می‌کنم؛ شعار «مشهد، شهر امید و زندگی». شهری که زائران و مجاورانش از زیستن در آن لذت ببرند و دیگر هیچ‌کس حسرت زندگی در شهرهای دیگر را نداشته باشد. تصمیم به جامه عمل پوشاندن به این شعار، آن انگیزه‌ای است که قطار مدیریت‌شهری پنجم را نیرو و انرژی می‌بخشد و امیدواریم طی مدت باقی‌مانده این گزاره نه در قاب شعار که در چارچوب عمل قابل لمس و مشاهده باشد. آغوشمان نیز برای اعتلای این مسیر و تقویت برنامه‌هایمان به روی تمامی مردم باز است. ما تمامی مواضع غیرمنصفانه و جهت‌دار را هم بخشیده‌ایم و بارها با صدای بلند اعلام کرده‌ایم که حاضریم بر سر منافع شهر و مردم شریف، صبور و نازنینش با هر گروه، فرد و جریانی به گفت‌وگو بنشینیم؛ شورای شهر مشهد خانه همه سلایق است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->