علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

آیا رعایت پروتکل‌ها، هزینه سرویس‌های مدارس را افزایش می‌دهد؟

  • کد خبر: ۳۸۸۷۵
  • ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
آیا رعایت پروتکل‌ها، هزینه سرویس‌های مدارس را افزایش می‌دهد؟
درحالی که والدین نمی‌دانند فرزندانشان چندروز در سال نیازمند استفاده از سرویس مدرسه هستند، برخی مدارس همچنان هزینه کامل سرویس را مطالبه می‌کنند و در این میان والدین هم در برزخ قبول کردن یا انصراف از سرویس مدرسه فرزندان خود مانده اند.
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ از اسفندماه سال گذشته که به دلیل شیوع ویروس کرونا، برگزاری کلاس‌های درس در مدارس به صورت حضوری تعطیل و کلاس‌ها به صورت مجازی برپا شد و در نهایت نیز سال تحصیلی به صورت مجازی به پایان رسید، یکی از چالش‌های اصلی خانواده‌ها و مدیران مدارس، موضوع هزینه‌ای بود که خانواده‌ها برای سرویس مدارس پرداخت کرده بودند و بنا به وعده مسئولان این مبالغ باید به خانواده‌ها عودت داده می‌شد، اما پیگیری برخی خانواده‌ها برای بازگشت مبالغ سرویس مدارس یا محاسبه آن در سرویس سال آینده مدارس فرزندانشان به جایی نرسید.

مسئولان وزارت بهداشت اعلام کرده اند کرونا همچنان ماندگار است و از سویی مسئولان وزارت آموزش وپرورش نیز همچنان بر شروع سال تحصیلی از نیمه شهریور تأکید دارند و مدارس نیز در حال انجام فرایند ثبت نام هستند. مشهد نیز در این میان همچنان در فهرست شهر‌های دارای وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد. با این اوصاف ازآنجاکه هنوز هیچ چشم اندازی برای برگزاری کلاس‌های حضوری، کم و کیف این کلاس‌ها و تعداد روز‌هایی که قرار است کلاس‌های حضوری برگزار شود، وجود ندارد و درحالی که والدین نمی‌دانند فرزندانشان چندروز در سال نیازمند استفاده از سرویس مدرسه هستند، برخی مدارس همچنان هزینه کامل سرویس را مطالبه می‌کنند و در این میان والدین هم در برزخ قبول کردن یا انصراف از سرویس مدرسه فرزندان خود مانده اند.


چالش ظرفیت سرویس مدارس

در همین راستا بنا به گفته مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسی رانی‌های شهری کشور، فرایند ثبت نام رانندگان سرویس مدارس از امروز آغاز خواهد شد. وی به ایسنا گفت که رانندگان جدید متقاضی ثبت نام در سامانه سپند از روز شنبه (۲۵ مردادماه) می‌توانند به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.
ضامنی این را هم توضیح داد که پروتکل‌های بهداشتی مقابله با بیماری کرونا در سرویس مدارس همانند پروتکل‌های اعلامی ستاد ملی مقابله با کرونا در حمل و نقل عمومی است و این سرویس‌ها باید با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و با حداکثر ۳ نفر در خودرو‌های سدان و در خودرو‌های جمعی با ۵۰ درصد ظرفیت اسمی دانش آموزان راجابه جا کنند.

بااین حال و درحالی که سال گذشته بار‌ها در مورد اضافه ظرفیت سرویس مدارس گفتیم و شنیدیم، آیا رانندگان سرویس مدارس با این قاعده جدید (حداکثر ۳ نفر در خودرو‌های سدان و ۵۰ درصد ظرفیت در خودرو‌های جمعی) حاضر به همکاری هستند یا خیر؟ و آیا از این قاعده تبعیت خواهند کرد؟


چالش اصلی در مشهد است

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی در این باره در گفتگو با شهرآرا با تأکید بر اینکه آغاز سال تحصیلی جدید از نیمه دوم شهریورماه است، اظهار کرد: البته برگزاری کلاس‌های درس به صورت حضوری یا غیرحضوری بستگی به تصمیم ستاد ملی کرونا دارد.

قاسم علی خدابنده با بیان اینکه در نقاطی که وضعیت و شرایط سفید است به احتمال زیاد کلاس‌ها هم حضوری برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در شهر‌ها و نقاطی که وضعیت زرد است کلاس‌ها به صورت زوج و فرد برگزار می‌شود و هر روز بخشی از دانش آموزان به صورت مجازی و بخش دیگری به صورت حضوری در کلاس، از خدمات آموزشی بهره خواهند برد، اما قطعا در شهر‌ها و مراکز آموزشی که وضعیت قرمز است، کلاس‌ها مجازی است.

وی با بیان اینکه در برخی از روستا‌ها به دلیل تراکم کم جمعیتی، برگزاری کلاس‌ها با مشکلی مواجه نخواهد شد، ادامه داد: بیشترین چالش ما در مشهد است؛ زیرا تراکم جمعیتی دانش آموزان در این شهر بالاست و بسیاری از مدارس در حالت دونوبته کلاس‌های خود را برگزار می‌کنند که این موضوع سبب تفاوت شهر مشهد با دیگر نقاط شده است.
وی با بیان اینکه منتظر نظر ستاد مقابله با کرونا برای تعیین تکلیف شدن وضعیت شهر مشهد هستیم، تأکید کرد: قطعا اگر کلاس‌ها در مشهد حضوری یا نیمه حضوری باشد، خانواده‌ها باید برای سرویس مدرسه فرزندانشان اقدام کنند.


چالش والدین برای سرویس مدرسه

مدیرکل آموزش وپرورش استان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سرویس مدارس را سبب افزایش هزینه خانواده‌ها در این بخش دانست و افزود: رانندگان سرویس مدارس به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی نمی‌توانند مانند سال‌های گذشته تعداد بالایی دانش آموز را سوار خودرو خود کنند و این موضوع سبب افزایش هزینه سرویس برای خانواده‌ها خواهد شد که در این زمینه کمیسیون ماده ۱۸ که مسئول نرخ گذاری است، در حال تعیین ضوابط این مسئله است.
 
وی با تأکید بر اینکه در صورت برگزار نشدن کلاس حضوری، ارائه خدمتی هم از سوی سرویس‌های مدارس صورت نمی‌گیرد و حق الزحمه‌ای هم برای آن‌ها وجود نخواهد داشت، گفت: البته باید به رانندگان سرویس مدارس هم این حق را بدهیم که حقوقی را مطالبه کنند، زیرا آن‌ها نیز به دلیل ثبت نام برای سرویس مدارس، برخی موقعیت‌های دیگر کاری را از دست می‌دهند.

خدابنده در پاسخ به این سؤال که آیا بهتر نیست خانواده‌ها پس از گذشت مدتی از بازگشایی مدارس و مطمئن شدن از اینکه شرایط کرونا اجازه استفاده از سرویس مدرسه را می‌دهد، برای پرداخت شهریه این سرویس‌ها اقدام کنند؟ گفت: برای ما هم پرداخت حق الزحمه سرویس مدرسه پس از حاصل شدن اطمینان خانواده از ارائه خدمت مورد نظر بهتر است، اما باید در این زمینه وضعیت رانندگان سرویس مدارس مد نظر قرار گیرد.


محاسبه هزینه سال گذشته، با سرویس سال جدید

وی در مورد اینکه رانندگان بخشی از مبالغ سرویس مدارس سال گذشته را به حساب خانواده‌ها برنگردانده اند نیز گفت: این احتمال وجود دارد که برخی از مدیران مدارس با نگه داشتن مبالغ سال گذشته، این مبالغ را برای امسال منظور کنند، اما درصورتی که خانواده‌ای هنوز مبالغ پرداخت شده سرویس مدارس را دریافت نکرده است، امسال آن را حساب و مابه التفاوت آن را برای سال جدید به مدارس پرداخت کند.

وی افزود: درصورتی که خانواده‌ای فرزند خود را سال گذشته به هر دلیلی از مدرسه خارج کرده و پول سرویس مدارس هم به وی عودت داده نشده است، می‌تواند با مراجعه به ادارت نواحی آموزش وپرورش برای برگشت این مبالغ اقدام کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->