نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است تصویب افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تامین کامل امنیت آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مشهد | گزارشی از تقلب ارائه نشده است
سرخط خبرها

ساماندهی دلالان زیر سایه انجمن حرفه‌ای گردشگران سلامت

  • کد خبر: ۳۸۹۵
  • ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
ساماندهی دلالان زیر سایه انجمن حرفه‌ای گردشگران سلامت

عظیم زاده| تشکیل انجمن حرفه ای گردشگران سلامت خراسان رضوی یکی از گام های مهمی است که در همین مدت اخیر به منظور سر و سامان دادن به اوضاع گردشگری سلامت، برداشته شده است. این اولین انجمن در حوزه گردشگری سلامت در ایران است و مهم ترین هدفی که مد نظر دارد، نظم دادن و قانونمند کردن اتفاقات و فعل و انفعالاتی است که در حوزه گردشگری سلامت رخ می دهد.
حسین نیکونام، رئیس و مدیرعامل انجمن حرفه ای گردشگری سلامت خراسان رضوی یکی از اهداف این انجمن را ساماندهی تمام لیدرها، مترجمان و مراکز درمانی غیرمجازی می داند که در این زمینه فعالیت می کنند. او می گوید: «اکنون آمار دقیقی از حضور گردشگران خارجی وجود ندارد. این انجمن می تواند به عنوان یک متولی اصلی در این زمینه فعالیت کند تا تمام سازمان های مرتبط با این حوزه که می توانند خدماتی را در این باره ارائه بدهند، بروند زیر پرچم انجمن گردشگران حرفه ای سلامت.» تشکیل کمیسیون هایی در حوزه های مختلف آموزش، اعتباربخشی، رسیدگی به تخلفات و... از دیگر وظایف تعریف شده این انجمن است. جا افتادن برند گردشگری مشهد موضوع دیگری است که نیکونام از برنامه هایشان برای دستیابی به آن می گوید: «چه در قالب نمایشگاه ها و همایش های مختلف داخلی که به همت خود انجمن برگزار می شود و چه از طریق برنامه هایی که در کشورهای دیگر که به نوعی بازار هدف ما محسوب می شوند، تلاش می کنیم برند مشهد در حوزه گردشگری سلامت را جا بیندازیم.»
برنامه ریزی در ارتقای سطح مهارت اعضا در راستای تسهیل و بهبود امور مربوط به گردشگری و گردشگری سلامت، همکاری با سازمان در شناخت بهتر مشکلات فعالان بخش گردشگری سلامت و کمک به حل آن ها، تلاش در انسجام و همکاری بیشتر بین کلیه ارائه دهندگان خدمات در زنجیره گردشگری سلامت و ایجاد راهکاری قانونی در تکمیل فرآیند خدمات در بخش گردشگری سلامت، همکاری و راهنمایی و کمک به مراکز گردشگری سلامت، بیمارستان ها و دیگر ارائه دهندگان خدمات گردشگری سلامت در سطح ملی و بین المللی در تقویت قدرت رقابت پذیری، رفاهی و درمانی نیز از جمله ریز اهدافی است که در اساس نامه این انجمن از آن ها یاد شده است. نیکونام ساماندهی این مجموعه اهداف را کار بسیار بزرگی می داند که اگر محقق شود نتایج مطلوب و مثبتی را در حوزه گردشگری و سلامت بر جای خواهد گذاشت. او با ارائه مثالی ادامه می دهد: «به عنوان مثال بیمارستان هایی که در سطح شهر مشهد مجوز آی پی دی گرفته اند، در ادامه مسیر کاری خود به دنبال تجهیز مرکز درمانی خود با به روزترین دستگاه های پزشکی هستند که نتایج این کار هم به سود شهروندان است و هم زائران» مدیر عامل انجمن حرفه ای گردشگران سلامت با اشاره به وجود بیش از 50 درصد هتل ها در مشهد می گوید: «اگر همه چیز خوب پیش برود سالانه بیشتر از 5000دلار در سال فقط جذب گردشگر خارجی در مشهد خواهیم داشت و اگر این روند خوب پیش برود، اثرات مثبت آن کل استان را نیز فرا می گیرد و به تبع این قضیه تمام نهادهای مرتبط از آژانس ها و جامعه هتل داران و پزشکان گرفته تا سوپرمارکت ها، می توانند به خوبی از این قضیه بهره ببرند.».

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->