سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تَکِ بامدادی به قاچاقچیان حشیش

  • کد خبر: ۳۸۹۶
  • ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱
تَکِ بامدادی به قاچاقچیان حشیش
محموله ۲۱۸ کیلویی افیونی قبل از توزیع در مشهد به چنگ پلیس افتاد

مهدی قرآنی - می خواستند آب از آب تکان نخورد و در تاریکی هوا بارشان را به مشتری خود در مشهد تحویل دهند برای همین شبانه به جاده زدند اما از جایی که منابع اطلاعاتی پلیس همیشه در صحنه هستند، آتش به خرمن افکار پلید این باند قاچاق مواد مخدر انداختند و در دقایق بامدادی آن ها را زمینگیر کردند.همه چیز در مورد این پرونده از یک سرنخ افیونی در یکی از شهرهای جنوب شرقی کشور شروع شد. خودروی شناسایی شده یک سمند بود که اعضای یک باند بزرگ قاچاق مواد مخدر در خارج از کشور یک محموله مخدر را از طریق عوامل خود، داخل این سواری جاسازی کرده بودند.
قرار بود همه چیز طبق نقشه پیش برود و این محموله مرگ در دقایق ابتدایی صبح دیروز به دست مشتری در مشهد برسد ازاین رو حاملان بار به جاده زدند. سوداگران مرگ با خیال اینکه همه چیز به آرامی سطح جاده است مسیر را بدون توقف و با سرعت بالا طی می کردند اما غافل از اینکه اطلاعات آن ها از زمان تحویل، بارگیری محموله و حرکتشان به سمت مشهد از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج) به مرکز فرماندهی پلیس خراسان رضوی اعلام شده است.
به محض مخابره این گزارش کار تحقیقاتی و عملیاتی این پرونده با دستور سردار محمد کاظم تقوی، رئیس پلیس خراسان رضوی در دستور کار تیم های اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قرار گرفت.


دستگیری قاچاقچیان مرگ
تیم عملیاتی این پرونده با هدایت سرهنگ صفدری، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کار خود را آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی تحقیقات رد متهمان را در جاده سرخس به مشهد زد.
روز پنجشنبه تمام شده بود و ساعت دقایق بامدادی روز جمعه را نشان می داد که تیم بررسی کننده در محل های مورد نظر مستقر و یک گروه پوششی هم از چند ایستگاه عقب تر بدون اینکه سوداگران مرگ بویی ببرند، آن ها را تعقیب می کرد.
با توجه به اینکه هوا تاریک بود و بیم فرار متهمان به بیابان و معدوم سازی محموله مورد نظر وجود داشت، نیاز بود که این عملیات بدون هیچ خطایی انجام شود ازاین رو رفتار سوداگران مرگ لحظه به لحظه رصد و گزارش آن از سوی تیم تعقیب کننده در اختیار دیگر ضابطان قضایی قرار می گرفت.
خودروی متهمان پس از چند ساعت طی کردن مسیر سرانجام به کمین مأموران در جاده میامی نزدیک شد. مجریان قانون با اطلاع از این خبر خود را آماده ساختند تا بدون هیچ گونه درگیری فیزیکی این عملیات را به پایان برسانند.
خودروی تعقیب کننده پلیس فاصله خود را با خودروی حامل بار کم کرد و از راننده خواست تا در کنار جاده متوقف شود. متهمان که عرصه را بر خود تنگ دیده بودند و از سویی نمی خواستند حساسیت ایجاد کنند بعد از طی مسافت کوتاهی خودروی خود را متوقف کردند. مجریان قانون به محض توقف سواری سمند بلافاصله در اطراف آن حاضر شده و راننده و سرنشین آن را دستگیر کردند و به مقر فرماندهی خود انتقال دادند.
خودروی متهمان نیز به دستور مقام قضایی توقیف و راهی مرکز فرماندهی پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی شد.


پیدا شدن بسته های افیونی از جاساز سمند
تیم بررسی کننده در قدم بعدی خود به سراغ خودروی سواری رفت و آن را مورد بازرسی قرار داد. هوا کم کم در حال روشن شدن بود که تیم عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان چند بسته نقره ای حاوی حشیش که به طرز ماهرانه ای داخل این خودرو جاسازی شده بود را کشف کرد.
در ادامه بررسی های ماموران بسته های دیگر افیونی نیز به دست آمد و این گونه بود که یک پرونده مواد مخدری دیگر در مشهد به نتیجه رسید و دست متهمان آن قبل از عملی کردن نقشه شومشان رو شد.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی روز گذشته در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: همکاران ما در اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در این عملیات ضربتی و غافل گیرانه موفق به کشف 197 کیلو حشیش و 21 کیلو تریاک جاسازی شده داخل خودروی سمند، شدند.سردار محمد کاظم تقوی بیان کرد: راننده و سرنشین دستگیر شده ابتدا حاضر به همکاری با مأموران نبودند و از بیان حقیقت طفره می رفتند اما بازجویی های تخصصی همکاران ما سرانجام نتیجه داد و این افراد به جرمشان اعتراف کردند. البته سرنخ هایی هم از دیگر عوامل این باند تهیه و توزیع مواد مخدر هم به دست آمده و پرونده ای در این رابطه تشکیل و تحقیقات میدانی آن آغاز شده است.
این مقام ارشد انتظامی استان ادامه داد: متهمان پس از تکمیل بررسی‌های اولیه به دادسرا معرفی و با قرار متناسب قضایی راهی زندان شدند.
سردار تقوی با اشاره به کشف محموله افیونی دیگر در چهارشنبه ای که گذشت، گفت: در این عملیات هم مأموران ما موفق به کشف و توقیف 285 کیلوگرم تریاک از دو دستگاه تریلی و یک خودروی پژو پارس در یکی از جاده های شهر مشهد و دستگیری 5 سوداگر مرگ شدند.
رئیس پلیس خراسان رضوی در پایان تأکید کرد: قاچاقچیان بدانند که چشمان قانون همیشه بیدار است و همکاران ما برای به دام انداختن آن ها به صورت شبانه روزی هر نوع تحرکات مشکوک در این باره را بررسی می کنند و در صورت احراز جرم با همکاری و حمایت دستگاه قضایی وارد عمل خواهند شد و با افرادی که در این زمینه فعالیت افیونی دارند بدون هیچ گونه مماشاتی برخورد خواهند کرد. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->