ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رونمایی از پلاک افتخار ۲ پیش‌کسوت ورزشی در مشهد

  • کد خبر: ۳۹۰۵۹
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
رونمایی از پلاک افتخار ۲ پیش‌کسوت ورزشی در مشهد
آیین تجلیل و رونمایی از پلاک افتخار حبیب‌ا... غفاریان پیش‌کسوت کشتی و رسول میری پیشکسوت دوومیدانی مشهد به‌همت کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر برگزار شد
بهنام اخوت | شهرآرانیوز؛ کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد روز گذشته ۲ میهمان ویژه داشت؛ میهمانانی که پشت چهره‌های ماسک‌زده‌شان، یک عمر تلاش و فعالیت در عرصه ورزش نهفته بود. گرد سپیدی بر موهایشان نشسته و حالا قرار بود در روزگار بازنشستگی و پیش‌کسوتی از آن‌ها تقدیر شود. تجلیلی برای آنکه فراموشمان نشود که نسل آن‌ها افتخارآفرینان عرصه ورزش این شهر بوده‌اند. آیین تجلیل و رونمایی از پلاک افتخار ۲ پیش‌کسوت کشتی و دوومیدانی مشهد به‌همت کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر برگزار شد و حالا ثبت‌واره پلاک افتخار پیش‌کسوتان ورزشی شهر که پیش‌از‌این ازسوی معاونت سلامت و تربیت‌بدنی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ۲۴ بار انجام شده بود، به عدد ۲۶ رسید.


تجلیل از مرد دایره طلایی

۲۷ خردادماه ۱۳۲۲ به دنیا آمده است. گوش‌های شکسته‌اش نشان می‌دهد سال‌ها خاک دایره طلایی را خورده است. بدنش هنوز ورزیده است و هیچ نشانی از یک پیش‌کسوت هفتادوهفت‌ساله ندارد. حبیب‌ا... غفاریان، پیش‌کسوت کشتی شهر است که در کارنامه‌اش، افتخارات ارزشمندی همچون قهرمانی کشور در سال۱۳۴۸، قهرمانی مسابقات کارگری در سال۱۳۵۲، سابقه ۲۸ سال مربیگری تیم کشتی جوانان خراسان، مربیگری تیم ملی ناشنوایان در المپیک رومانی و... دیده می‌شود. در زمان مربیگری او در تیم ملی کشتی ناشنوایان ایران در المپیک رومانی ۳ کشتی‌گیر خراسانی توانستند به قهرمانی برسند و این دستاورد بزرگ غفاریان‌پارساست. غفاریان‌پارسا بعد از آنکه پلاک افتخار بر سینه‌اش نقش می‌بندد، می‌گوید: برگزاری چنین‌مراسم‌هایی ما پیش‌کسوتان را امیدوار می‌کند. انگار هنوز زنده‌ایم. احساس دلگرمی می‌کنیم. این پیش‌کسوت کشتی مشهد خاطرنشان می‌کند: امیدوارم این اتفاق برای سایر پیش‌کسوتان، همچون گذشته ادامه داشته و رقم بخورد.


تجلیل از مرد پیست‌های سریع

۵ آبان ۱۳۳۳ در محله ورزش‌خیز خیابان عامل به دنیا آمده است. رسول میری، پیش‌کسوت دوومیدانی‌کاری است که در جلسه ویژه ثبت پلاک افتخار کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد حاضر است. از مهم‌ترین افتخارات میری شاید بتوان به قهرمانی در مسابقات آموزشگاه‌های کشور از سال۱۳۵۰ تا ۱۳۵۴، قهرمانی کشور در ماده‌های ۱۱۰ متر و ۴۰۰ متر بامانع، کسب ۳ عنوان قهرمانی در المپیاد دانشجویان ایران و... اشاره کرد. او در‌حال‌حاضر مسئول کمیته دوومیدانی هیئت ناشنوایان خراسان رضوی است. میری ۳ فرزند دارد که گویا ۲ تا از پسرهایش، همچون پدر، راه دوومیدانی را طی کرده و آن‌ها هم از قهرمانان این رشته در ماده ۱۱۰ متر با‌مانع بودند. رسول میری، درباره رونمایی از پلاک افتخار به نامش می‌گوید: ما امروز در گوشه‌کنار شهر شاهد رونمایی از تندیس‌ها، بنر‌ها و پوستر‌هایی از پیش‌کسوتان و نام‌آوران عرصه‌های فرهنگی، هنری، اقتصادی، مذهبی و ورزشی هستیم که برای این شهر زحمت کشیده‌اند. امروز هم رونمایی از این پلاک افتخار برای من افتخار است و خوش‌حالم که در خانواده دوومیدانی بعد از اساتیدی، چون صابری، باغبانباشی و آل‌طه این افتخار نصیب من هم شد تا پلاک افتخاری به نامم ثبت شود.


نباید پیش‌کسوتان به فراموشی سپرده شوند

احسان اصولی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در این مراسم گفت: این اقدام مطالبه و مورد اهتمام جامعه ورزش بوده و در راستای ترویج امر ورزش در جامعه استمرار خواهد داشت. محمد‌رضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، در حاشیه مراسم رونمایی از پلاک افتخار این ۲ پیش‌کسوت و تقدیر از آن‌ها، گفت: از حوزه معاونت فرهنگی و معاونت تربیت‌بدنی که درراستای تکریم پیش‌کسوتان ورزشی مشهد، برنامه ریزی‌های منظمی داشتند، تشکر می‌کنم. وی افزود: ۲ بزرگواری که در خدمت آن‌ها هستیم، از بزرگان ورزش این شهر محسوب می‌شوند و این مراسم، ۲ پیام را به ما می‌رساند؛ اول اینکه شایسته است این عزیزان مورد تکریم قرار گیرند و به فراموشی سپرده نشوند و این‌طور نباشد که فقط در دوران ورزشی خود دیده شوند و بعد از آن، یادی از آن‌ها نشود. حیدری تصریح کرد: پیام دیگر این مراسم به جامعه جوان این مرز‌و‌بوم است و این پیش‌کسوتان، به عنوان مشوق و الگوی جوانان محسوب می‌شوند. وضعیت فعلی و مشکلات ناشی از آن، حمایت از ورزش و دچار مشکل کرده؛ اما سعی می‌کنیم تا به بهترین شکل دراین‌راستا گام برداریم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->