سرخط خبرها
رئیس ناحیه ۱ در گفتگو با شهرآرامحله:

۹۰ درصد فاضلاب خانگی به اگو وصل است

  • کد خبر: ۳۹۱۱
  • ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۵
۹۰ درصد فاضلاب خانگی به اگو وصل است

مغربی - محمد ایران‌پور 28سال سابقه خدمت در مناطق و سازمان‌های مختلف شهرداری را دارد و جزو اولین گروهی است که در سازمان ممیزی شهرداری به کار گمارده شده است. او هم‌اکنون رئیس ناحیه1 شهرداری منطقه3 است. خلاصه گفت‌وگویمان درباره اهم مشکلات عمومی و فعالیت‌های شهرداری برای پاسخ‌گویی به درخواست‌های مردمی بررسی شد.

ایران‌پور در ابتدا به سابقه فعالیت‌هایش در شهرداری اشاره کرد و گفت: سال71 گروهی حدود 200نفره بودیم که کار ممیزی را در شهرداری مشهد جلو بردیم. بعد از آن سیستم پرداخت عوارض شهرداری سامانی جدید به خود گرفت. این اتفاق روی داد و همه منازل دارای کد نوسازی شده و ثبت کامپیوتری شدند. بعد از آن برای صنوف نیز روندی مشابه انجام شد و هر صنفی کد مربوطه خود را دریافت کرد.
وی درباره بیشتر مسائل محدوده خدمتش که پیگیری کرده است توضیح داد: به‌طور کلی باید بگویم از ابتدای ورودم به این ناحیه شهری تأکیدم بر سامان‌دهی مشاغل شهری بوده است. حتماً یادتان است در محدوده میدان شهدا (ابتدای خیابان هاشمی‌نژاد و اطراف)، تجمع میوه‌فروشان را داشتیم که بعضی مزاحمت داشتند. مزاحمت این صنف از جنس سد معبر بود که باعث اختلال در رفت‌وآمد شهروندان می‌شد. این گروه همچنین مشکل ریزش زباله داشتند که بعضاً باعث مسائل بهداشتی و برهم خوردن منظر شهری می‌شد. با همکاری بخش‌های مرتبط با دادن اخطاریه‌های لازم یا مواردی که ختم به پلمب شد، روالی منطقی‌تر به آن محدوده دادیم. البته این میوه‌فروشان باید از این محدوده به منطقه‌ای دیگر منتقل شوند اما برای تملک مغازه‌هایشان شهرداری باید مبالغ زیادی هزینه کند که فعلاً در تحمل بودجه‌های موجود نیست.
رئیس ناحیه یک شهرداری منطقه3 در ادامه به فعالیت‌های شهرداری به سامان‌دهی نمایشگاه‌های اتومبیل در خیابان‌های کامیاب و گاز اشاره کرد و گفت: هنوز سامان‌دهی این مشاغل در محدوده‌های یادشده نهایی نشده است و مشغول به این مسئله هستیم. هماهنگی با قوه‌قضائیه انجام شده تا افرادی که با بنگاه‌ها مرتبطند و کارتن نوشته جلو خودروها می‌گیرند و آن‌ها را تشویق به خریدوفروش کرده، به مراجع قانونی هدایت کنیم. همچنین در پی جمع‌آوری ماشین‌هایی که دوبله پارک می‌کنند و همه خیابان را تبدیل به مغازه بنگاهی خود کردند برخورد قانونی شود.
ایران‌پور درباره فعالیت‌های عمرانی گفت: در بحث پیاده‌روسازی خیابان هاشمی‌نژاد در 3فاز اقدام کردیم. ضلع غربی هاشمی‌نژاد از چهارراه کاشانی تا خیابان کامیاب در دو سال قبل انجام شد. سپس به ضلع شرقی پرداختیم و طرح بهساز و مبلمان شهری آن محدوده را نهایی کردیم. در فاز سوم از میدان شهدا تا تقاطع کاشانی (ضلع شرقی) هم‌اکنون در حال فعالیت هستیم و 80درصد کار تمام شده است و بقیه پروژه تا کمتر از یک ماه آینده نهایی می‌شود. پیاده‌روسازی بخش ضلع غربی خیابان هاشمی‌نژاد هم طی دو ماه آینده آغاز خواهد شد.
وی درباره مشکل مهم منطقه گفت: بیشترین مطالبه مردمی در بخش آسفالت معابر و جوی و جدول است. چون بافت این منطقه قدیمی است و قدمتی بالای 50ساله دارد و بیشتر جوی و جداول آن آسیب دیده است دائماً درخواست‌هایی در این بخش داریم.
این مسئول شهری درباره انشعابات غیرمجاز فاضلاب به معابر ناحیه نیز گفت: متأسفانه بعضی شهروندان پسمانده‌ آب مصرفی خود را به جوی و معابر می‌فرستند و شهرداری سال‌هاست با این افراد برخورد کرده و می‌کند؛ اما عمده این مسئله به اداره بهداشت برمی‌گردد. وظیفه شهرداری شناسایی و معرفی به اداره بهداشت است و مسئول پیگیری مسئله یا معرفی به بخش برخوردهای قانونی برعهده اداره بهداشت است. واقعیت این است که هم‌اکنون وضعیت بهداشتی بهتر شده است. شهرداری در محدوده‌هایی که طرح اگو اجرا شده است تأکید جدی دارد که چنین فاضلاب‌هایی به سطح عمومی ریخته نشود و فاضلاب خانگی به لوله‌های بزرگ فاضلاب شهری متصل شود. حدود 90درصد این مسئله انجام شده است.
شهردار ناحیه1 افزود: رفع این موضوع مطالبه مردمی می‌خواهد. شهروندان باید مبالغ اعلام شده برای طرح اگو را پرداخت کنند و همچنین از اداره آب و فاضلاب مطالبه داشته باشند تا روال کار بدون تأخیر انجام شود.وی به دیگر مطالبات عمومی در محدوده ناحیه1 منطقه3 اشاره کرد و گفت: گلایه مردم از کمبود فضای سبز در این حوالی است. چون بافت منطقه قدیمی است و زمین خالی برای کاربری فضای سبز وجود ندارد. البته در معدود زمین‌های موجود که مشکلات کمتری دارد سعی بر افزایش فضای سبز عمومی داریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->