اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

احداث ۲۰ پل عابر پیاده در حاشیه شهر مشهد

  • کد خبر: ۳۹۲۰۳
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
احداث ۲۰ پل عابر پیاده در حاشیه شهر مشهد
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ۲۰ مورد از پل های عابر پیاده در مناطق حاشیه شهر مشهد احداث شده است.
لیلی رحمانی | شهرآرانیوز؛ شورای پنجم شهر با شعار امید و تغییر در اردیبهشت ۹۶ مدیریت کلان شهر مذهبی مشهد را بر عهده گرفت و در طول دوران کاری خود نیز با موفقیت‌ها و چالش‌هایی مواجه شد. سرفصل اصلی گفت و گوی ما با شهناز رمارم، عضو هیئت رئیسه شورای شهر، نیز درباره همین موفقیت‌ها و چالش هاست.
رمارم معتقد است نکته شایان توجه در مورد شورای پنجم آن است که افراد با امید بستن به شعار لیست امید برای ایجاد تغییر در زندگی شهری، این خواسته شان را با حضور در انتخابات و رأی دادن به این طیف عینیت بخشیدند.

به گفته رمارم یکی از چالش‌های پیش روی جریان اصلاحات این است که جوان نخبه طیف اصلاحات دیگر انگیزه‌ای برای پاسخ به جوانان طیف رقیب ندارد و اعضای شورا نیز نمی‌توانند دائما پاسخ گوی انتقادات مطرح شده باشند؛ زیرا این خود حواشی دیگری ایجاد می‌کند که فرصت خدمت گزاری را از آن‌ها می‌گیرد.

چالش توسعه شهر و کمبود نیروی متخصص

این عضو هیئت رئیسه شورا شهر نیروی انسانی را چالش دیگر مدیریت شهری بیان می‌کند و می‌گوید: باید این سؤال را بپرسیم که آیا شهر‌هایی که با افزایش و توسعه شهری و تعداد زیاد پروژه‌ها مواجه‎اند می‌توانند با همان تعداد نیروی قبلی به کارشان ادامه دهند؟ این در حالی است که بخشی از این نیرو‌ها نیز در آستانه بازنشستگی قرار می‌گیرند و طبعا به این دلیل نیرو‌هایی جذب این سازمان می‌شوند که ورود آن‌ها سازوکار مشخصی ندارد و این مسئله منجر به حجیم و نابسامان‌تر شدن شهرداری می‌شود.

رئیس شورای عالی شهرستان مشهد می‌افزاید: در هر دوره بنا بر شروع هر پروژه نیرو‌هایی جذب شهرداری شده بودند که وضعیتشان بلاتکلیف مانده بود. در این دوره اقدامات صورت گرفته در حوزه نیروی انسانی شایان توجه بود، اما به دلیل نبود شفافیت در بخشی از فرایند‌ها با مشکلاتی مواجه و باعث جلب توجه و ایجاد حساسیت برای نهاد‌های نظارتی و پدید آمدن چالشی بزرگ شده است.

رمارم در ادامه کاستی‌های حوزه اطلاع رسانی شهرداری مشهد را از دیگر چالش‌ها می‌داند. به نظر وی روزنامه شهرآرا می‌توانست تریبون خوبی برای شورا و پل ارتباطی آن باشد، اما یک نهاد اطلاع رسانی را با دادن اختیارات خارج از حوزه دچار مشکل کردند. وی معتقد است: در این دوره از مدیریت شهری اقدامات خوبی صورت گرفت، اما به دلایل مختلف به درستی اطلاع رسانی نشد.

شفافیت با فاش

رمارم در ادامه به شرح اقدامات برجسته مدیریت شهری در این دوره‌ می‌پردازد و یکی از مهم‌ترین آن‌ها را شکل گیری سامانه فاش برای ایجاد شفافیت امور شهرداری برای مردم اعلام می‌کند و می‌افزاید: برگزاری نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری در راستای ایجاد اعتماد برای سرمایه گذاران که منجر به جذب سرمایه و تسویه بیش از ۱۵۰۰ میلیارد بدهی پیمانکاران شد انجام شده و از اقدامات شایان توجه بوده است.

وی به سرانجام رساندن خط ۲ قطارشهری با هزینه‌های بالا، اخذ مجوز برای شروع خط‌۴، اصلاحات هندسی و گرفتن تصمیماتی برای روان سازی ترافیک، شکل گیری نهضت آسفالت در ۲ سال ابتدایی شورا و پیاده روسازی‌های همراه با اصلاح جوی و جدول را از دیگر اقدامات مهم مدیریت شهری اعلام می‌کند.

عضو شورای شهر مشهد همچنین به اقدامات صورت گرفته در محدوده توس که این منطقه را احیا کرد، این گونه اشاره می‌کند: با اجرای پروژه جلوخان توس در واقع یک بخش دیگر هویتی شهر مشهد زنده شد. پروژه‌های عمرانی محقق شده نیز در موعد مقرر انجام شده است؛ از جمله پل‌های عابرپیاده که ۲۰ مورد آن‌ها در مناطق حاشیه شهر احداث شده است. احداث پل نمایشگاه، چپ گرد ناصری، پل مصلا، جاده محمدآباد، پل چهارسطحی نمایشگاه، دوربرگردان ابوطالب، بازگشایی بولوار خاقانی، کشاورز، ۷۵ متری رضوی و... نیز از موارد دیگر است. همچنین ابلاغ طرح جامع جنوب شهر در آذرماه ۹۶ و به سرانجام رساندن اولین طرح تفصیلی جنوب غرب مشهد از دستاورد‌های مهم دیگر است که در این دوره از مدیریت شهری محقق شده است.

رمارم ادامه می‌دهد: با وجود تعدد این اقدامات این مردم هستند که باید در مورد کار ما اظهارنظر کنند. یکی دیگر از فعالیت‌های شایان توجه در شورای پنجم نظم بخشیدن به تبلیغات شهری بود، آیین نامه و دستورالعمل‌هایی دراین باره تدوین و از بی نظمی در این حوزه جلوگیری شد.

حمایت‌های شهرداری از ورزش قهرمانی حذف نمی‌شود

او با اشاره به حمایت شورای پنجم از ورزش قهرمانی می‌گوید: هرچند توجه به توسعه زیر ساخت‌ها مهم است، اما حمایت و الگوسازی برای جوانان نیز اتفاق مهم دیگری است که با حمایت از ورزش‌های قهرمانی صورت گرفت. اگر از نخبگان و جوانان حوزه قهرمانی به درستی حمایت شود، برای آن‌ها الگوسازی و به فعالیت‌های آنان جهت داده و باعث انتشار اخبار موفق از مشهد و ایجاد حس هویت و عزت نفس در شهروندان مشهد می‌شود. بودجه اختصاص یافته به ورزش نیز در مقایسه با کل بودجه شهرداری مبلغ شایان توجهی نیست که بخواهیم آن را حذف کنیم.

رمارم همچنین درباره اینکه او ریاست هیچ کمیسیونی را در شورای پنجم عهده دار نشده است بیان می‌کند: در ابتدای حضورم در این شورا با توجه به تخصص و تجاربم پیشنهاد ریاست کمیسیون فرهنگی را داشتم که مورد قبول قرار نگرفت و در ادامه نیز تصمیم گرفتم تا دیگرحوزه‌ها را به متولیانش بسپارم و مسیر خرد جمعی نیز مسئولیت هیئت رئیسه را به من سپرد. برای تصدی هر پستی باید تخصص، سواد و تجربه چندین ساله وجود داشته باشد.

عضو شورای شهر مشهد می‌گوید: دیدن مشکلات مردم از جمله مشکلات اقتصادی، مثل بیکاری و مسکن، بسیار رنج آور است. اقداماتی نیز برای رفع آن انجام شده است، اما این‌ها کافی نیست و شاید اگر شهر به طرف مدیرت یکپارچه شهری برود و پنجره واحدی برای خدمت رسانی به مردم ایجاد شود و اختیارات شهرداری با توجه به توقعات مردم به این سازمان بازگردانده شود، بتوان اقدامات خوبی صورت داد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->