وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس
سرخط خبرها

۷۶ دقیقه جادویی طارمی

  • کد خبر: ۳۹۳۶
  • ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱
۷۶ دقیقه جادویی طارمی
مهاجم ایرانی ریوآوه با هت‌تریک در لیگ پرتغال درخشید

تیم ریوآوه درحالی این هفته در مسابقات پریمیر لیگ پرتغال به یک پیروزی پرگل دست یافت که مرد اول این بازی مهدی طارمی، مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان بود. او در این مسابقه که دست‌بر‌قضا مقابل تیم مهرداد محمدی بود، برای اولین‌بار از ابتدا برای ریوآوه به میدان رفت و با زدن 3 گل و گرفتن یک پنالتی، ستاره‌ بی‌چون‌وچرای تیمش بود. نکته جالب اینکه در جدال پرگل 2 تیم که با نتیجه 5بر1 به سود یاران طارمی به پایان رسید، انزو زیدان، پسر هافبک افسانه‌ای فرانسه زین‌الدین زیدان، به‌عنوان بازیکن تعویضی برای آوس به میدان آمد و تنهاگل آوس را وارد دروازه‌ میزبان کرد. طارمی که مرد اول این بازی بود، درحالی این‌چنین درخشید که فقط 76دقیقه برای تیم خود بازی کرد! مهرداد محمدی هم که در هفته‌های گذشته عملکرد قابل‌قبولی داشت، 90 دقیقه برای آوس مقابل ریوآوه بازی کرد؛ اما نتوانست مانع شکست تیمش شود. نام مهدی طارمی حالا در کنار علی دایی، علی کریمی، مهدی مهدوی‌کیا، رحمان رضایی و سامان قدوس قرار گرفت که موفق شدند در هفته‌های ابتدایی در اروپا برای تیم‌های خود گل‌زنی کنند.

 

یک مشهدی، اولین ایرانی که در اروپا هت‌تریک کرد
رضا قوچان‌نژاد اولین ایرانی‌ است که موفق شده است به‌عنوان لژیونر در اروپا هت‌تریک کند. قوچان‌نژاد که گل صعود ایران به جام‌جهانی2014 برزیل و تنهاگل ایران در جام‌جهانی2014 را مقابل بوسنی به ثمر رساند، در فصل 17-2016 موفق شد به‌عنوان اولین ایرانی همراه با تیم هیرنفین هلند در اروپا هت‌تریک کند. مهاجم سابق تیم ملی در بازی هفته نوزدهم مقابل آیندهوون موفق شد 3 گل برای تیم خود به ثمر برساند. باوجود هت‌تریک قوچان‌نژاد، هیرنفین بازی را به رقیب قدرتمند خود با نتیجه‌ 4بر3 واگذار کرد. اولین هت‌تریک یک بازیکن ایرانی در اروپا تا دقیقه80 بازی به دست آمد. قوچان‌نژاد قبل از این هت‌تریک، در رده‌ باشگاهی 2 بار دیگر هت‌تریک کرده بود. یکی از این هت‌تریک‌ها در دسته اول هلند و دیگری در قطر بود.

 

جهانبخش دارنده بیشترین هت‌تریک در اروپا
علیرضا جهانبخش بهترین فصل فوتبالی خود را همراه با باشگاه آلکمار هلند تجربه کرد. او در فصل 18-2017 موفق شد 2 بار برای این تیم در لیگ هلند هت‌تریک کند. اولین هت‌تریک جهانبخش به هفته‌ سی‌ودوم و بازی مقابل ویتسه برمی‌گردد. در آن بازی آلکمار موفق شد با نتیجه 4بر3 میهمان خود را شکست دهد. جهانبخش 2 هفته بعد از اولین هت‌تریک خود در هلند و در بازی آخر فصل آلکمار باز هم توانست برای این تیم هت‌تریک کند. او در بازی مقابل زوله که با پیروزی 6بر0 آلکمار همراه بود، 3 گل برای آلکمار زد. وینگر ایرانی آلکمار با شش‌گلی که در 3 هفته‌ پایانی لیگ هلند به ثمر رساند، به‌عنوان اولین بازیکن آسیایی موفق شد در اروپا آقای گل شود. او بعد از درخشش در آلکمار به لیگ برتر انگلستان رفت و به باشگاه برایتون پیوست. هت‌تریک در بازی پایانی فصل و آقای‌گل‌شدن جهانبخش، خداحافظی باشکوهی با هواداران آلکمار برای بازیکن ایرانی این تیم به‌همراه داشت.

 

طارمی و سریع‌ترین هت‌تریک
هت‌تریک طارمی مقابل آوس، سریع‌ترین هت‌تریک یک بازیکن ایرانی در اروپاست. 3 گل طارمی برای ریوآوه تا دقیقه52 بازی به ثمر رسید. بعد از طارمی، علیرضا جهانبخش حضور دارد که با پیراهن آلکمار موفق شد برابر ویتسه هت‌تریک کرده و تا دقیقه54، 3 مرتبه برای آلکمار گل‌زنی کند. این اولین هت‌تریک جهانبخش در اروپا هم بود و حالا ستاره جنوبی فوتبال کشورمان موفق شد در اولین هت‌تریکی که در اروپا به ثبت ‌رساند، رکورد سریع‌ترین زمان را هم به نام خودش بنویسد.

 

آمار شگفت انگیز طارمی؛ هر 18 دقیقه پنالتی یا گل!
جا افتادن یک بازیکن در تیم جدیدش، معمولا پروسه زمان‌بری است. وقتی قاره و سطح فوتبال عوض شود، این پروسه سخت‌تر خواهد شد. حضور طارمی در فوتبال اروپا و ریو آوه، اتفاق خوبی برای او بود اما به نظر می‌رسید بازیکن محبوب کی‌روش و برانکو برای رسیدن به سطح آرمانی در فوتبال پرتغال به زمان نیاز داشته باشد. اتفاقی که کاملا، برعکس آن رخ داده است. تا امروز، 2 هفته از لیگ پرتغال گذشته و طارمی کمتر از 90 دقیقه برای ریو آوه بازی کرده است. او هفته اول که هنوز اعتماد مربی را جلب نکرده بود، به عنوان یار تعویضی به زمین رفت و فقط 10 دقیقه بعد از ورودش پنالتی گرفت. این هفته، طارمی به ترکیب اصلی رسید و با زدن سه گل به صدر جدول گلزنان صعود کرد. او عادت همیشگی را هم کنار نگذاشت و پنالتی گل پنجم تیمش را گرفت. آمار طارمی در لیگ پرتغال، زدن 3 گل و گرفتن دو پنالتی در 88 دقیقه است. یعنی او در زمین برای اینکه گل بزند یا پنالتی بگیرد، کمتر از 18 دقیقه زمان نیاز دارد. مطمئنا این آمار، در هفته‌های بعدی تغییر می‌کند اما طارمی در قدم اول، میخش را محکم کوبیده است. روندی که ادامه آن، رفتن به اروپا را بعد از سال‌ها حسرت، تبدیل به خاطره‌ای شیرین برای طارمی می‌کند.


طارمی: امیدوارم بهترین‌ها را برای تیمم رقم بزنم
مهاجم ایرانی ریوآوه پس از هت‌تریک در اولین بازی خانگی تیمش به‌عنوان بهترین بازیکن میدان هم انتخاب شد و نمره 10 از 10 را دریافت کرد. طارمی بعد از سوت پایان بازی درباره این مسابقه و شرایطی که برای خودش و تیمش رقم خورد، گفت: امیدوارم بتوانم بهترین‌ها را برای تیمم رقم بزنم. خدا را شکر می‌کنم که پیروز شدیم. احساس خیلی خوبی دارم که در اولین بازی خانگی با نتیجه 5بر1 پیروز از میدان بیرون آمدیم. امیدوارم این روند را ادامه دهیم. وی در واکنش به این سؤال که آیا در ورزشگاه خانگی ریوآوه احساس می‌کند که در خانه حضور دارد و به پرتغال عادت کرده است یا نه، گفت: احساس بسیار خوبی دارم. مردم اینجا بسیار مهربان هستند و آن‌ها را دوست دارم. امیدوارم بهترین‌ها را برای این تیم به ارمغان بیاورم. در فارسی ما همیشه می‌گوییم «ان‌شاءالله». مهاجم ایرانی تیم ریوآوه در واکنش به این مسئله که فکر می‌کند تا پایان فصل چند گل برای تیم جدیدش به ثمر برساند، خندید و گفت: نمی‌دانم.

 

تمجید سرمربی ریوآوه از طارمی
سرمربی ریوآوه از عملکرد مهدی طارمی تمجید ویژه‌ای کرد. سایت tv24 نوشت: کارواخال، سرمربی تیم پرتغالی، با تمجید از بازیکن ایرانی تیمش گفت: من معمولا دوست ندارم در تیمم عملکرد فنی بازیکنان را بسنجم؛ ولی درباره مهدی این کار را می‌کنم. او بازیکن بسیار خوبی است. حضور مهدی در ریوآوه و حتی لیگ پرتغال چیز کوچکی نیست. دلایل زیادی برای جذب او وجود داشت. وی ادامه داد: فشار من، کمک کارلوس کی‌روش و مترجم او و ساختار باشگاه ما خیلی در قانع‌کردن او نقش داشت. طارمی پیشنهاد ده‌میلیون‌یورویی داشت؛ ولی ما با ۱.۵میلیون یورو او را جذب کردیم. او از تمام این پول گذشت تا به فوتبال اروپا بیاید و نشان دهد شخصیت بزرگی دارد. او اعتمادبه‌نفس بالایی دارد و من حتی معتقدم در آینده بازیکن بزرگ‌تری خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->