به گزارش شهرآرانیوز؛ سامان وحدت در کتاب «راهاندازی استارتآپ از سیر تا پیاز» قصد دارد به صورت کلی در ۲۰ مقاله به معرفی و چیستی استارتآپ بپردازد و نکات کلیدی برای موفقیت و جلوگیری از شکست کسبوکارهای نوپا را بررسی کند.
استارتاپ (startup) اصطلاحی است که بهتازگی خیلیها استفاده میکنند و شاید هرروز درباره آن مطالبی بشنویم و ببینیم و یا با استارتآپهایی جدید آشنا شویم و بخواهیم از آنها استفاده کنیم.
درباره استارتآپ تعاریف متعددی وجود دارد که همه آنها به سلسله ویژگیهایی اشاره میکنند که به فعالیتهای تجاری این مدل کسب و کار برمیگردد.
تعریفی که «نیل بلومنتال»، مدیر «واربی پارکر»، از کارهای استارتآپی دارد به این شکل است که شرکتی جدید که راهحلهای خلاقانه و جدیدی در رویارویی با مسائل دارد، اما هیچ ضمانتی برای موفقیت ایده و شرکت وجود ندارد.
در فرهنگهای عمومی دیگر هم از استارتآپ به این شکل یاد شده است که یک کسبوکار جدید است، کسبوکاری که حول فناوری ایجاد شده است یا شرکتی که از ایدههای اولیه شروع میکند و به موفقیت و رشد زیادی دست مییابد.
در بخشی از کتاب، میخوانیم: «مدتهاست که کمبود مهارتها موجب شده شرکتها بر سر استعدادهای درخشان با یکدیگر رقابت کنند، اما روند رو به رشد کمبود مهارتها و تمایل نیروی کار به جستوجوی فرصتهای جدید، رقابت تنگاتنگی را میان کارکنان ایجاد کرده است. ۷۶ درصد کارکنان تمام وقت یا به دنبال فرصتهای جدید هستند یا اگر فرصت جدیدی بر سر راهشان قرار گیرد، از آن استقبال میکنند. با این تفاسیر، سازمانها از محیط کار به عنوان ابزاری برای جذب و حفظ کارکنان استفاده خواهند کرد. عوامل دیگری نیز وجود دارند که دورنمای محیط کار در سال ۲۰۱۷ را تحت تأثیر قرار خواهند داد.»
تقریبا یکی دو سالی از ظهور و گسترش کسبوکارهای استارتآپی در کشورمان میگذرد و افراد زیادی هستند که میخواهند با ورود به این حوزه، کسبوکار خود را راهاندازی کنند و به موفقیت برسند. اگر شما هم از علاقهمندان به اکوسیستم استارتآپی هستید و میخواهید به این عرصه وارد شوید، مطالعه این کتاب میتواند شما را با نکات کلیدی موفقیت در این مدل کسبوکاری آشنا کند و راهنمای خوبی برایتان باشد.