آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
سرخط خبرها

کاهش شدید پرواز‌های عبوری از آسمان ایران

  • کد خبر: ۳۹۴۵۵
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
کاهش شدید پرواز‌های عبوری از آسمان ایران
پرواز‌های عبوری از آسمان ایران در ۴ماهه ابتدایی امسال نسبت به ۴ماهه نخست سال قبل، کاهش ۸۰.۵ درصدی داشته است.
به گزارش شهرآرانیوز، بر اساس آمار منتشره از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در ۴ماهه نخست امسال ۲۲هزار و ۲۱۸سورتی پرواز عبوری از آسمان ایران تردد داشته است که در فروردین ماه ۵هزار و ۱۶۲، اردیبهشت ماه ۴هزار و ۳۸۹، تیرماه ۵هزار و ۳۷۲ و تیرماه ۷هزار و ۲۹۵ سورتی پرواز انجام شده است.

این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته (فروردین تا تیر ماه ۹۸)، ۱۱۴ هزار و ۴۰۹ سورتی پرواز عبوری از آسمان داشته‌ایم که نشان دهنده کاهش ۸۰.۵ درصدی پرواز‌های عبوری از آسمان ایران در ۴ ماهه ابتدایی امسال نسبت به ۴ ماهه نخست سال قبل است.

در تیرماه امسال ۷ هزار و ۲۹۵ پرواز عبوری از آسمان رخ داد که اگرچه نسبت به تیرماه سال گذشته کاهش ۷۰.۴ درصدی داشت، اما نسبت به خرداد امسال رشد ۲۶.۳ درصدی را نشان می‌دهد. در این مدت (۳۱ روزه تیر ماه ۹۹) به طور متوسط روزانه ۲۳۵ پرواز عبوری از آسمان ایران تردد داشته است.

از ابتدای امسال تا پایان تیرماه (۴ ماهه نخست سال جاری) به طور متوسط ۱۷۹ سورتی پرواز عبوری از آسمان ایران به وقوع پیوسته است.
 

 

طی ۱۲ سال گذشته، بیشترین میزان پرواز‌های عبوری از آسمان ایران به سال ۱۳۹۶ با ۴۲۶ هزار و ۶۸۴ سورتی پرواز برمی گردد که نشان می‌دهد در آن سال (۹۶) به طور متوسط روزانه ۱۱۶۸ سورتی پرواز عبوری از آسمان کشورمان انجام شده است.

این شاخص در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، کاهش ۱۳ درصدی داشته و به رقم ۳۶۹ هزار و ۸۹۷ سورتی افت کرده است. این کاهش در سال گذشته (۹۸) نسبت به سال قبل از آن (۹۷) نیز با افت منفی ۱۹ درصدی همراه شده و به رقم ۲۹۸ هزار و ۲۲۵ سورتی پرواز رسیده است.

به عبارت دیگر در سال گذشته متوسط تعداد پرواز‌های عبوری از آسمان ایران در هر روز، ۸۱۷ سورتی پرواز بوده است.

منبع: مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->