سرخط خبرها

شوت به دغدغه‌ها

  • کد خبر: ۳۹۵۲
  • ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
شوت به دغدغه‌ها
ورزش‌دوستان از بلاتکلیفی زمین ورزشی میثم می‌گویند

معصومه فرمانی‌کیا
دبیرشهرآرا محله منطقه4

کوله بر دوش از خانه بیرون می‌زند. زمین ورزشی میثم در چند قدمی خانه آن هاست. خوش‌حال از مسافتی که دور نیست، گام‌هایش را بلندتر برمی‌دارد. تیغ آفتاب تابستان داغ داغ است، اما نه هرم گرما و نه شکایت اهالی مجاور زمین ورزشی، حریف بچه‌های عشق فوتبال نمی‌شود. قرار است امروز بازی دوستانه داشته باشند. یعنی همه بازی‌هایشان دوستانه است؛ این را با لبخند و به مزاح می‌گوید.
آن‌قدر شیرینی بازی‌های روزانه به جانشان چسبیده است که وقتی صحبت از مشکلات میثم، آن هم به‌عنوان بزرگ‌ترین و مجهزترین زمین ورزشی منطقه می‌شود، اطراف را می‌پایند تا ببینند جای چه چیزی در آنجا خالی است و باز هم نامرغوبی چمنی که توپ را زیر پایشان می‌غلطاند، به حساب نمی‌آورند و می‌گویند: خیلی چشمگیر نیست.
هیچ‌کدام از آن‌ها نمی‌دانند چمن معیوب سلامتی‌شان را تا چه اندازه تهدید می‌کند. آن‌ها دوست دارند جای بازیکن‌های تیم ملی را بگیرند و از این فکر همیشه چشم‌هایشان برق زده است.

 

دلخوشیم به وعده مسئولان
با یک‌یک آن‌ها که هم‌کلام شوید، چیزی جز این از زبانشان نمی‌شنوید: «دلخوشیم به وعده مسئولان که تمام‌قد کنارمان ایستاده‌اند». شاید به دلیل کم‌توقع بودنشان است که داشتن فضایی برای بازی برایشان کفایت می‌کند و چیز زیادی نمی‌خواهند .
بعضی‌هایشان جثه های ریزی دارند. زانوهایشان را کش و قوس ملایمی می‌دهند و چالاک می‌دوند داخل زمینی که نزدیک هشت، نه سال است از عمر آن می‌گذرد. با هیجان می‌دوند، پرقوت شوت می‌کنند و با ولع مسیر توپ را دنبال می‌کنند. انگار نه انگار هر لحظه امکان گیر کردن پایشان به چمن و مصدوم شدنشان وجود دارد.

 

همسایه‌های پرهیاهو
سالن ورزشی میثم داخل یک مجموعه مسکونی است، یعنی دیواربه‌دیوار خانه‌هایی که مردم در آن زندگی می‌کنند و برای اهالی این معادله پذیرفتنی نیست که همیشه صدای جیغ و سوت و کف و هورا از آن بلند باشد. شاید گفته‌های آن‌ها زیاد بیراه هم نباشد که سر و صدای بازیکنان خواب و استراحت را از آن‌ها گرفته است. البته خیلی‌هایشان تحمل می‌کنند؛ چون آن را امتیاز بزرگی می‌دانند که بچه‌هایشان می‌توانند از آن استفاده کنند. در شرایطی که معضلات زیادی در کمین دانش‌آموزان و جوانان محله است که اعتیاد حادترینشان است. پر کردن اوقات فراغتشان با بازی و ورزش می‌تواند تا اندازه‌ای آن‌ها را واکسینه کند.
اهالی این محدوده توقع خیلی بالایی ندارند؛ حتی وقتی صحبت از مشکلات زمین میثم می‌شود، با ملاحظه از آن‌ها یاد می‌کنند و می‌دانند متولیان ورزشی و مدیریت‌شهری پیگیر آن هستند؛ اینکه سالن بدون رختکن است و جایی برای تعویض لباس بچه‌ها نیست، اینکه سالن حتی سرویس بهداشتی و آب‌سردکن ندارد و اینکه سالن بدن‌سازی با این هدف تخریب شده است که مجموعه مجهزتری جایگزین شود، اما هنوز محقق نشده است.

 

ما هم منتظریم  
نریمانی، مسئول مجموعه ورزشی میثم، با اشاره به اینکه روزانه به‌صورت میانگین 160نفر از مجموعه استفاده می‌کنند، می‌گوید: اکنون در کنار استفاده ورزش‌دوستان از سالن برای فوتبال و والیبال، دوره‌های آموزشی هم برای علاقه‌مندان هست.
 وی با اشاره به انتهای سالن که ساختمانی نیمه‌تمام است، توضیح می‌دهد: قرار بر این بوده که سالن تخصصی ورزشی‌های رزمی داخل همین مجموعه تا عید به پایان برسد. متأسفانه طرح به دلیل شرایط اقتصادی خوابیده است؛ درحالی‌که بهره‌برداری این مجموعه که مسئولان قول آن را داده‌اند، تحول ورزشی بزرگی را در این منطقه رقم خواهد زد .
 نریمانی ادامه می‌دهد: مجموعه تا قبل از زمین ورزشی شدن، متعلق به شرکت گاز و محلی برای پر کردن پیک‌نیک بوده و بهره‌برداری ورزشی از آن به سود اهالی است؛ هرچند برخی‌هایشان از سر و صدای بچه‌ها گلایه‌مند هستند؛ با این حال ما به گونه‌ای بازی‌ها را زمان‌بندی کرده‌ایم که مزاحمتی برای آن‌ها نباشد. 
 وی یادآور می‌شود: این زمین در سال92 افتتاح شده و با توجه به اینکه معمولا عمر مفید چمن 5 تا 6 سال است، باید چمن آن تعویض می‌شد که متأ‌سفانه هنوز این اتفاق نیفتاده است. علاوه بر همه این‌ها، رختکن مناسب، آب‌سردکن و حتی سرویس بهداشتی نداریم. با این حال استقبال کم‌نظیر است.
 نریمانی صحبتش را با این عبارت به پایان می‌برد: «ما منتظر بهره‌برداری هستیم؛ هرچه سریع‌تر».

 

به‌زودی محقق می‌شود
موضوع را با محمود تجرگی، مسئول روابط‌عمومی منطقه، در میان می‌گذاریم. صحبت‌هایش نوید افتتاح زودهنگام مجموعه را می‌دهد.
وی با اشاره به این موضوع که به همه مشکلات مجموعه ورزشی نظیر نداشتن رختکن، سرویس بهداشتی و... آگاهیم، توضیح می‌دهد: درگذشته بخشی از مجموعه سالن تخصصی بدن‌سازی بوده که بنا به اعلام نیاز اهالی برای ورزش‌های رزمی و آمار رزمی‌کاران و قهرمانانی که از این محدوده رشد کرده‌اند، مدیریت‌شهری را به صرافت بازسازی و ساخت سالن تخصصی انداخت، اما به دلیل نبود اعتبارات، کار به تعویق افتاد. اکنون با جذب 350میلیون تومان اعتبار کار به جریان خواهد افتاد. این در حالی است که 250میلیون تومان هم قبل از این هزینه شده است و با بهره‌برداری از این سالن همه مشکلاتی که مطرح شد، حل می‌شود.
وی ادامه داد: کف‌پوش چمن هم به مرحله تعویض رسیده است و پیگیر موضوع هستیم و ان‌شاءا... با بهره‌برداری از آن، مجموعه‌ای منحصربه‌فرد را در مشهد خواهیم داشت .

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->