مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است فراخوان متقاضیان خودروی پارس در سال ۱۴۰۳ تداوم دارد؟ لزوم ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳ قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافت شاخص بورس بالاخره قرمز پوش شد| ریزش ناچیز نماگر بازار سرمایه سه شنبه (۷ فروردین ۱۴۰۳) افزایش احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳؟ پیش بینی نوسانات قیمت در بازار خودرو مشهد (۷ فروردین ۱۴۰۲) قیمت پایه و شرایط عرضه سهام ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس اعلام شد | پرسپولیس گران‌تر از استقلال در فرابورس
سرخط خبرها

معاون وزیر راه و شهرسازی: یک نفر ۶۰۵ واحد مسکونی دارد!

  • کد خبر: ۳۹۵۳۱
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲
معاون وزیر راه و شهرسازی: یک نفر ۶۰۵ واحد مسکونی دارد!
محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: فردی را شناسایی کرده‌ایم که مالک ۶۰۵ واحد مسکونی است؛ همچنین یک شخصیت‌ حقوقی ۲۳ هزار و ۸۰۰ واحد را در تملک دارد.
به گزارش شهرآرانیوز ، سامانه ملی املاک و اسکان کشور امروز با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی  به مرحله اجرا رسید. بعد از تحویل سامانه به سازمان امور مالیاتی در بهمن ماه ۱۳۹۸ مجدداً توسط دولت برای رفع ایرادات و اتصال به دستگاه‌های مربوطه به وزارت راه و شهرسازی عودت داده شد.

محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی  در بخشی از این مراسم با بیان اینکه سامانه املاک و اسکان در بهمن ماه پارسال رونمایی و آماده بهره برداری شد، گفت: در ماه گذشته با مصوبه هیئت دولت اطلاعات جامعی از دستگاه‌های مختلف اخذ و به سامانه وارد شده است.

شناسایی ۴۵ درصد خانه‌های کشور توسط سامانه املاک و اسکان

او افزود: تاکنون ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی شناسایی و شناسنامه‌دار شده است که این تعداد ۴۰ تا ۴۵ درصد از واحد‌های مسکونی کشور را شامل می‌شود.

۲.۷ میلیون خانوار بیش از یک واحد مسکونی دارند

محمودزاده با بیان اینکه ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار مالک حقیقی و حقوقی مالکیت این واحد‌ها را در اختیار دارند، اظهار کرد: طبق شناسایی انجام‌شده ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار کشور بیش از یک واحد مسکونی در اختیار دارند و نام ۱۵۰۰ شخصیت حقوقی نیز در این بین به چشم می‌خورد.

او همچنین از شناسایی یک فرد و یک نهاد مالک واحد‌های مسکونی متعدد خبر داد و گفت: فردی را شناسایی کرده‌ایم که مالک ۶۰۵ واحد مسکونی است؛ همچنین یک شخصیت‌های حقوقی ۲۳ هزار و ۸۰۰ واحد را در تملک دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از ارسال پیامک‌هایی به مالکان دارای دو و چند واحد مسکونی از امروز خبر داد و گفت: یک میلیون و ۵۰۰ پیامک، ظرف ۱۰ روز آینده به این دست از مالکان فرستاده خواهد شد و این افراد فرصت خواهند داشت تا با ورود به سامانه املاک و اسکان وضعیت فعلی واحد خود که خالی و یا در اجاره است را مشخص کنند.

سامانه املاک و اسکان درحالی وارد فاز اجرایی شده که طی هفته‌های اخیر مجلس شورای اسلامی، اصلاحیه ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم موسوم به قانون مالیات بر خانه‌های خالی را در حالی به تصویب رساند که برای واحد‌های خالی از سکنه، ضرایب مالیاتی ۶ برابر ۱۲ برابر و ۱۸ برابر مالیات متعلقه بر اجاره سالیانه وضع کرد؛ طرحی که البته شورای نگهبان ۱۶ ایراد به آن گرفته و باید اصلاح شود.
 
 
منبع:ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->