نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال
سرخط خبرها

۵ دختر خراسانی در طرح بورسیه نخبگان ورزشی آکادمی ملی المپیک

  • کد خبر: ۳۹۵۸۱
  • ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
۵ دختر خراسانی در طرح بورسیه نخبگان ورزشی آکادمی ملی المپیک
دوره بورسیه ورزشی امید‌ها و ستاره‌های آکادمی ملی المپیک از اول شهریور به‌صورت مجازی آغاز می‌شود
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ دومین دوره از طرح بورسیه ورزشی امید‌ها و ستاره‌های آکادمی ملی المپیک از ابتدای شهریورماه آغاز می‌شود که ورزشکارانی از مشهد و خراسان رضوی نیز در این دوره حضور دارند.
با توجه به برنامه راهبردی آکادمی ملی المپیک و ضرورت آموزش و رشد توانمندی‌های نوجوانان و جوانان نخبه ورزشی کشور، پروژه بورسیه ورزشی آکادمی ملی المپیک در قالب طرح امید‌ها و ستاره‌ها، در سال جاری و با حضور ۳۱ دختر و ۳۱ پسر نخبه ورزشکار در ۸ گروه در دوره‌های آموزشی آنلاین آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود.
 
این گروه از دختران و پسران، نوجوانان منتخب و معرفی‌شده ۱۱ فدراسیون ورزشی بسکتبال، هندبال، تیراندازی، تنیس‌روی‌میز، ژیمناستیک، وزنه برداری، دوچرخه‌سواری، تنیس، کشتی، بوکس و دوومیدانی هستند که در سال گذشته در ۳ دوره در آکادمی ملی المپیک حضور داشتند و خدمات علمی، آموزشی و تمرینی متنوعی دریافت کردند. در سال جاری نیز با توجه به پاندمی کووید ۱۹، بخش تئوری آموزش‌های این گروه به شیوه آنلاین و در قالب ۳۸ ساعت دوره آموزشی از اول شهریورماه به‌مدت ۲ هفته ارائه خواهد شد.


۵ دختر خراسانی در جمع بورسیه‌شده‌ها

در دور نخست این طرح که سال گذشته برگزار شد، مهسا کرانی، دختر بسکتبالیست استان، نیز نماینده خراسان و البته فدراسیون در این طرح بود. همچنین غزل و غزاله حسینی، ۲ دختر نوجوان مشهدی، نمایندگان فدراسیون وزنه‌برداری در این طرح استعدادیابی بودند. این ۲ ورزشکار پیش‌از‌این در المپیاد استعدادیابی کشور نیز روی سکوی قهرمانی و نایب‌قهرمانی رفته بودند.

حدیثه رئوف، دختر دوومیدانی‌کار مشهد، نیز بورسیه شده است. او رکورددار مشهدی نیمه‌استقامت در ماده‌های۱۵۰۰ و ۳۰۰۰ متر مانع نوجوانان و جوانان کشور است و در دوی صحرانوردی به‌عنوان نایب‌قهرمانی رسیده است. لیلا حیدری، دیگر‌دختر ورزشکار مشهد در این طرح است که در رشته دوچرخه‌سواری قهرمانی فعالیت می‌کند. همه این ورزشکاران در دور نخست بورسیه ورزشی نخبگان حضور داشتند و به گفته کمیته ملی المپیک در دور دوم نیز حضور خواهند داشت و آموزش می‌بینند. عناوین دوره‌های آموزشی این گروه در مدت ۱۴ روز شامل شناسایی افکار و هیجانات مثبت و منفی و نقش آن‌ها در عملکرد ورزشی، بازگشت به حالت اولیه مطلوب در ورزش، تغذیه و کنترل وزن و زندگی اجتماعی و ورزش قهرمانی خواهد بود و این ورزشکاران نوجوان را برای سال‌های آتی و حضور در عرصه‌های بزرگ‌تر آماده خواهد کرد.


برگزاری ۳ اردو در سال گذشته

سال گذشته از مردادماه بود که برای نخستین‌بار طرح بورسیه ورزشی امید‌ها و ستاره‌های المپیک دختران و پسران آغاز شد و با اجرای طرح عملیاتی بورسیه ورزشی، ۳۱ دختر ورزشکار نیز آموزش دیدند. ورزشکاران دختر حاضر در این طرح مردادماه ۱۳۹۸ در نخستین مرحله و اوایل آبان دومین دور از طرح را با شرکت در برنامه‌ها و کارگاه‌های عمومی سپری کردند، در بهمن نیز با حضور در آکادمی ملی المپیک، سومین مرحله از این طرح را که به کارگاه‌های تخصصی‌تر و مرتبط با رشته‌های ورزشی خاص این ورزشکاران اختصاص داشت، گذراندند.


چه کسانی بورسیه می‌شوند؟

درباره شرایط گرفتن بورسیه ورزشی از‌سوی کمیته ملی المپیک تعاریف مشخصی عنوان شده است. ستاره‌ها و ورزشکارانی هستند که دست‌کم ۶ تا ۱۲ ماه در اردو‌های تیم‌های ملی بوده‌اند و هم‌اکنون اردونشین هستند؛ همچنین این افراد مقام کشوری یا برون‌مرزی کسب کرده‌اند. اما امید‌ها افرادی هستند که علاوه‌بر دارابودن موقعیت ستاره‌ها، شرایط حضور در المپیک۲۰۲۲ جوانان را دارند. هدف این طرح پشتوانه‌سازی تیم‌هاست و هر کسی در بورسیه پذیرفته شود، برای او پرونده‌ای درباره شاخص‌های مدنظر شورای بورسیه تشکیل می‌شود و اطلاعات ورزشکاران در بدو ورود و همچنین در پایان طرح ثبت می‌شود و به فدراسیون مرتبط ارائه خواهد شد. خدماتی که در قالب این طرح به بورسیه‌ها ارائه خواهد شد، به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که با شرایط سنی، مراحل رشد، ویژگی‌های روانی و وضعیت تحصیلی نوجوانان و جوانان تطابق داشته باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->