معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

از گران‌کردن بی‌علت بسته‌های اینترنتی تا غرامت‌دادن به کاربران

  • کد خبر: ۳۹۶۰۳
  • ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
از گران‌کردن بی‌علت بسته‌های اینترنتی تا غرامت‌دادن به کاربران
روز‌های پایانی نیمه اول تیر بود که حرف‌وحدیث‌هایی مبنی‌بر حذف بسته‌های بلندمدت اینترنتی و افزایش قیمت بسته‌های کوتاه‌مدت ۲ اپراتور همراه‌اول و ایرانسل از سوی کاربران در فضای مجازی به چشم خورد، بدون اطلاع قبلی و بدون دلیل.
مریم محبی | شهرآرانیوز؛ «مشترک عزیز، به‌پاس وفاداری شما، با وجود مشکل دسترسی به بسته‌های متنوع اینترنت ایرانسل طی مدت اخیر، ۲ گیگابایت اینترنت هدیه هفت‌روزه تقدیمتان می‌شود.» این متن پیامکی است که از دیروز برخی کاربران سیم‌کارت‌های ایرانسل آن را دریافت کرده‌اند تا با شماره‌گیری عبارتی که در انتهای پیام قرار دارد، بتوانند به بسته اینترنت هدیه خود دسترسی پیدا کنند. اقدامی که ایرانسل تصمیم گرفته است آن را به‌عنوان غرامت به مشتریان خود بپردازد، غرامتی در قبال افزایش وحشتناک هزینه بسته‌های اینترنتی در روز‌های گذشته. آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات، هم که یک هفته قبل‌تر برای ۲۰ روز برخلاف همیشه از دیدرس عموم دور بود، متن پیام کوتاه ایرانسل را در قالب یک استوری در صفحه خود منتشر کرده و به‌نوعی خبر این اتفاق را تأیید کرده است.

روز‌های پایانی نیمه اول تیر بود که حرف‌وحدیث‌هایی مبنی‌بر حذف بسته‌های بلندمدت اینترنتی و افزایش قیمت بسته‌های کوتاه‌مدت ۲ اپراتور همراه‌اول و ایرانسل از سوی کاربران در فضای مجازی به چشم خورد، بدون اطلاع قبلی و بدون دلیل. آن هم درست در روز‌هایی که به‌دلیل اوج‌گیری دوباره کرونا و زندگی در روز‌های قرنطینه، اینترنت یکی از ابزار‌های اولیه زندگی مردم شده بود. اینترنتی که در سراسر کشور بیشتر از ۷۴ میلیون مشترک دارد و فقط در سال‌های ۹۲ تا ۹۷ ضریب نفوذش ۱۲۳ درصد بین مردم رشد کرده است.
 
اعتراض‌ها که ادامه‌دار شد، وزیر جوان از اخطاردادن به اپراتور‌ها سخن گفت و اینکه باید در مدت ۱۰ روز روال سابق را پیش بگیرند. اتفاقی که رخ نداد و بعد از آن حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات، از جریمه ۲ میلیارد تومانی اپراتور‌ها خبر داد. جریمه‌ای که البته حرف‌وحدیث‌هایی هم داشت و خیلی‌ها گفتند با درآمد متوسط ۳۲۰ میلیارد تومانی به‌صورت ماهانه، آن هم فقط از طریق فروش بسته‌های اینترنت، چنین جریمه‌ای تأثیرگذار نمی‌شود و اقدام موجه‌تری لازم است.
 
به‌ظاهر همین‌طور هم بود، چون اقدام درخور ملاحظه‌ای از سوی اپراتور‌ها انجام نشد. کار‌ها وارد مرحله پیچیده‌تری شد و این مرتبه دولت اولتیماتوم دوم خود را ابلاغ کرد. اینکه در قدم اول باید در مدت ۴۸ ساعت بسته‌های اینترنت به شکل سابق خود برگردند و در قدم دوم خسارت کاربران هم جبران شود. این‌بار پای جریمه‌های بیشتری به میان آمد و جهرمی گفت اگر در این مدت ساعت و بسته‌ها به حالت اول بازنگردد، همراه‌اول روزانه ۱۷ میلیارد تومان و ایرانسل ۱۲ میلیارد تومان جریمه خواهند شد.
 
در ادامه این کش‌وقوس‌ها، در ابتدای کار ایرانسل طرح‌های اینترنت خود را بازگرداند و بعد آن، همراه‌اول هم چنین کرد. همراه‌اولی که مطابق آمار منتشرشده در تیر با رشد ۲۹ درصدی درآمدش نسبت به مدت مشابه سال قبل روبه‌رو شد و این رقم ۴۱۳ میلیارد تومان بود که عمده درآمد هم از گران‌فروشی بسته‌های اینترنت گزارش شد. حالا باید نشست و دید که مثل روال قبل بعد اینکه ایرانسل حرف از جبران خسارت و غرامت زده است، اپراتور رقیب هم برای از قافله عقب نماندن و جبران افزایش هزینه‌های بسته‌های اینترنتی به چنین اقدامی دست می‌زند یا نه.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->