اختتامیه پویش "نان و مهر" ویژه دانش آموزان مناطق محروم برگزار شد | توزیع ۶۰هزار صبحانه گرم در ۲۲۰ مدرسه خراسان رضوی خرید ملک ورثه‌ای چه دردسرهایی دارد؟ رییس کمیته امداد: ۳۰۰ هزار میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان داده می‌شود قتل اشتباهی در جنوب تهران (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) عبدالرسول پورعباس سرپرست سازمان ملی سنجش شد تغییر روند رسیدگی به معافیت پزشکی سربازان تصادف شدید خودرو پراید و میکسر در بزرگراه پیامبر اعظم(ص)+تصویر جزئیات برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ویژه داوطلبان سیل‌زده (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی ورود ۱۴۵ هزار گردشگر سلامت به مشهد در سال ۱۴۰۳ مصرف کدام کنسروها ممنوع است؟ طرز تهیه کیک توت‌فرنگی با مارمالاد و کرم کاستارد + عکس کشف ۷۳ فقره سرقت ضبط و پخش خودرو در مشهد دستبرد ۸ میلیاردی به یک ساعت‌فروشی در مشهد ویدئو | فرود بدون چرخ یک هواپیمای باری در فرودگاه استانبول پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌های رگباری در مشهد چه مقدار آب برای سلامت کلیه‌ها لازم است؟ بهترین روش برای نو و تمیز نگه‌داشتن فرش‌ها علت چرخش مچ پا چیست؟ عوامل خطر «زوال عقل زودرس» را بشناسید خوابیدن روی زمین برای کمردرد خوب است یا بد؟
سرخط خبرها

وعده واردات ۵ میلیون دوزی واکسن آنفلوآنزا به ایران

  • کد خبر: ۳۹۶۰۵
  • ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
وعده واردات ۵ میلیون دوزی واکسن آنفلوآنزا به ایران
براساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، قرار است ۵ میلیون دوز واکسن آنفلوانزا تهیه و در اختیار مردم قرار گیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس اداره واکسن وزارت بهداشت گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، قرار است ۵ میلیون دوز واکسن آنفلوانزا تهیه و در اختیار مردم قرار گیرد.

 

محسن زهرایی با اشاره به تامین و توزیع واکسن آنفلوانزا با توجه به شرایط کشور و  شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: تامین و توزیع واکسن آنفلوانزا برعهده سازمان غذا و دارو است اما به طور کلی با توجه به شیوع بیماری کرونا یکی از سیاست های مهم وزارت بهداشت تامین این واکسن برای افراد گروه های پرخطر و حتی مردم عادی است.

 

او  ادامه داد: واکسیناسیون گروه های پر خطر و حتی افراد عادی در شرایط شیوع بیماری کرونا باعث می شود تا بار کم تری بر سیستم و نظام سلامت کشور وارد شود. البته با توجه به هم زمانی احتمالی شیوع بیماری کرونا و آنفلوانزا در فصل پاییز  واکسیناسیون بیماران و افراد پر خطر در الویت اصلی قرار دارد.

 

رئیس اداره واکسن وزارت بهداشت تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته، قرار است که ۵ میلیون دوز واکسن آنفلوانزا تهیه و در اختیار مردم قرار گیرد. افراد بیمار و گروه های پر خطر  در اولویت اصلی  تزریق واکسن آنفلوانزا برای ایمنی در برابر بیماری و پیشگیری از بروز مشکلات ناشی از آن قرار دارند.

 

واکسن آنفلو انزا در کشور تولید نمی شود

 

او بیان کرد:  واکسن آنفلوانزا در کشور تولید نمی شود و این نوع واکسن وارداتی است اما مردم نگران کمبود آن نباشند.

 

زهرایی ادامه داد: واکسن آنفلوانزا  در بخش سیستم بهداشتی و درمانی و  بخشی دیگر در داروخانه‌های سطح کشور توزیع و در اختیار مردم قرار می‌گیرد. توزیع واکسن آنفلوانزا در شهرستان ها براساس نظر مدیران نظام سلامت مناطق در خانه های بهداشت و پایگاه های سلامت در اختیار مردم به ویژه افراد گروه های پر خطر  قرار خواهد گرفت.

 

رئیس اداره واکسن وزارت بهداشت گفت: بیماران برای پیشگیری از بروز بیماری واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند، وزارت بهداشت تهمیدات لازم را در زمینه تامین این واکسن بکار گرفته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->