قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بهار سرسبز به بورس بازگشت | جهش ۷۷ هزار واحدی شاخص کل (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) شبکه برق ایران، روسیه و آذربایجان به‌زودی به یکدیگر متصل می‌شود خرید و فروش جت شخصی در کشور آزاد است حباب سکه در اولین روز اردیبهشت ماه چقدر است؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین باشگاه کشاورزی شهری ایران در مشهد چهارساله شد عرضه اموال منقول در نخستین مزایده ۱۴۰۳ اموال تملیکی خراسان رضوی نمایشگاه گل و گیاه، اردیبهشت ماه در مشهد برگزار می‌شود افزایش ۳۲ درصدی صادرات خراسان رضوی طی سال گذشته نگاهی به وضعیت ردیف بودجه پروژه‌های آبی مشهد در سال ۱۴۰۳ | ۲۲۷ میلیارد تومان روی کاغذ قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز شنبه (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) خانه در مشهد چند؟ | با کمتر از یک میلیارد تومان هم می‌توانید صاحب‌خانه شوید + جدول (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین گزارش از وضعیت بازار رهن مسکن در تهران (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حجم مبنای ۳ نماد فرابورسی از فردا (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برداشته می‌شود رشد صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶ سال اخیر (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) امضای استاندارد ایران جهانی شد توصیه‌های جدید جهادکشاورزی به گندمکاران علت افزایش عجیب قیمت طلا چیست؟ (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه!
سرخط خبرها

آرامش نسبی بازار‌های کالا‌های اساسی

  • کد خبر: ۳۹۹۲۳
  • ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
آرامش نسبی بازار‌های کالا‌های اساسی
رئیس اداره بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد از جو آرام حاکم بر بازارمواد غذایی همزمان با شروع محرم خبر داد
فروزانفر | شهرآرانیوز؛ همه‌ساله از چند روز مانده به آغاز ماه محرم، قیمت اقلام اساسی به‌دلیل افزایش تقاضا برای نذورات، دستخوش تغییر و تحولاتی در بازار قرار می‌گیرد، اما امسال با شیوع ویروس کرونا، محرم، رنگ و بویی دیگر به خود گرفته است. بررسی‌ها در بازار اقلام اساسی نشان می‌دهد که قیمت برخی محصولات همچون برنج، حبوبات، روغن و گوشت با نوساناتی در بازار روبه‌رو شده است و مسئولان اذعان می‌کنند این موضوع هیچ ارتباطی به ایام محرم ندارد و تنها افزایش هزینه‌های تمام‌شده تولید منجر به افزایش قیمت محصولات سبد خانوار شده است.
 
رصد بازار نشان می‌دهد که قیمت هر کیلو برنج ایرانی از ۲۲هزار تا ۳۰هزار تومان، برنج هندی ۱۷هزار تا ۱۸هزار تومان، برنج پاکستانی ۱۹هزار تا ۲۰هزار تومان، قند ۸هزار و ۵۰۰ تا ۱۰هزار تومان، شکر ۸هزار تا ۹هزار تومان، روغن ۵۸هزار تا ۶۳هزار تومان و چای ۱۰۰هزار تا ۱۸۰هزار تومان است. همچنین قیمت هر کیلو مرغ ۱۶ هزار تا ۱۸ هزار تومان، ران گوسفندی ۱۱۸ هزار تومان، گردن گوسفندی ۱۱۲ هزار تومان، ران گوساله ۹۰ هزار تومان است. هم‌اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری ۸هزار تومان معادل شانه‌ای ۱۶هزار تومان است.


تشدید بازرسی‌ها در بازار

رئیس اداره بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد درگفت‌و گو با شهرآرا درباره شرایط حاکم بر بازار در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان گفت: خوشبختانه هیچ‌گونه گزارشی مبنی‌بر کمبود در بازار گزارش نشده است. بااین‌حال نظارتی مستمر و کامل بر بازار اقلام اساسی و کالا‌های سلامت‌محور مرتبط با پیشگیری از شیوع ویروس کرونا صورت می‌گیرد.

امیر دلداری افزود: با توجه به محدودیت‌های وضع‌شده ازسوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، پیش‌بینی می‌شود امسال پخت و توزیع غذای نذری همانند سال‌های قبل صورت نخواهد گرفت. همچنین براساس این مصوبات، ایستگاه‌های صلواتی توزیع نذری نیز برپا نخواهد شد؛ لذا می‌توان گفت برخلاف سالیان پیشین، امسال تقاضا برای اقلام اساسی در بازار هم‌زمان با ماه محرم افزایش پیدا نکرده است. وی با اشاره به اینکه هیچ‌گونه کمبودی در تامین کالا‌های اساسی در بازار وجود ندارد، گفت: توزیع هزار تن شکر با قیمت حداکثر هرکیلوگرم ۷۳۰۰ تومان در واحد‌های صنفی امین و منتخب آغاز شده است و از این حیث بخشی از نیاز بازار به شکر تامین خواهد شد.

رئیس اداره بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد ادامه داد: با توجه به اینکه مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در سطح کشوری و نیز ستاد استانی ناظر به وضعیت موجود است، نمی‌توان از حالا برای ماه صفر و عزاداری امام‌رضا (ع) پیش‌بینی خاصی ارائه کرد.

دلداری افزود: اگر به خواست خدا تا آن زمان ویروس منحوس کرونا در جامعه مهار شود، مراسم سالانه عزاداری در ایام شهادت امام رضا (ع) برگزار خواهد شد و خیل زائران به مشهد خواهند آمد و ما نیز برحسب وظیفه طرح‌های نظارتی خود را اجرا خواهیم کرد، اما ممکن است چنین نشود و ازاین‌رو باید منتظر تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا باشیم. ما در اتاق اصناف مشهد، خود را با مصوبات این ستاد هماهنگ می‌کنیم.

وی درباره قیمت مرغ نیز گفت: قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ تازه ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان است و ما در نظارت بر این بازار جدی هستیم. در روز‌های گذشته با واحد‌هایی صنفی مواجه شدیم که قیمت خریدشان بیش از نرخ مصوب بود و لاجرم با نرخ بیشتری مرغ را به مشتری عرضه می‌کردند؛ با این حال طبق دستورالعمل‌ها با آن‌ها برخورد شد؛ چراکه نرخ مصوب در هر صورت باید رعایت شود.


وضعیت بازار گوشت

رئیس اداره بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد درباره نگرانی‌های تولیدکنندگان گوشت قرمز و هشدار درباره گرانی این محصول نیز گفت: مشکل اصلی تولیدکنندگان، کمبود و افزایش نرخ نهاده‌های دامی است که در‌این‌زمینه سازمان جهاد کشاورزی و اداره پشتیبانی امور دام مسئول هستند. باوجوداین بعد از شیوع ویروس کرونا به‌دلیل کاهش تقاضای مصرف گوشت و تعطیلی رستوران‌ها و تالار‌ها علی‌رغم افزایش قیمت نهاده‌های دامی، قیمت گوشت در بازار ثابت باقی ماند. با‌این‌حال برای آینده قیمتی این محصول از حالا باید فکری شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->