علت افزایش عجیب قیمت طلا چیست؟ (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است
سرخط خبرها

۲۳ هزار خودرو ناقص در پارکینگ ایران‌خودرو خراسان

  • کد خبر: ۳۹۹۷
  • ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷
۲۳ هزار خودرو ناقص در پارکینگ ایران‌خودرو خراسان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی: کمبود قطعات برقی و الکترونیکی مهم‌ترین مشکل خودرو‌های ناقص است

موسوی‌زاده - این روزها 2 خودروساز بزرگ کشور به گفته خودشان در حال تکمیل سریع‌تر خودروهای ناقص و عرضه آن‌ها به بازار هستند، محصولاتی که حدود 200 هزار خودرو برآورد می‌شود. با این حال، کارشناسان با توجه به تحریم‌ها معتقدند تا زمان داخلی‌سازی قطعات ناقص، نباید انتظار تکمیل سریع و ورود آن‌ها به بازار را داشت. روند شکل‌گیری خودروهای ناقص پس از اعمال تحریم آمریکایی‌ها علیه صنعت خودرو آغاز شد. بنابر اطلاعات ارائه‌شده به بورس، 3 خودروساز بزرگ کشور در مجموع ۲۷۱ هزار و ۱۴۴ دستگاه انواع محصول سواری را در 4 ماه نخست امسال تولید کردند تا در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته حدود ۲۶ درصد افت را تجربه کنند. با این حال، به‌تازگی مسئولان وزارت صمت اعلام کرده‌اند با استفاده از ظرفیت‌های داخلی درصدد تأمین قطعات موردنیاز خودروهای ناقص هستند. در همین راستا روز گذشته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در نشست خبری خود در استانداری خراسان رضوی از وجود 23 هزار خودرو ناقص در ایران‌خودرو خراسان خبر داد و گفت سازمان صمت استان در حال انجام اقدامات لازم برای تکمیل این خودروهاست. محمدرضا مس‌فروش با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته مقرر شده است روزانه 500 خودرو تکمیل شود افزود: کمبود قطعات برقی و الکترونیکی مهم‌ترین مشکل خودروهای ناقص است. وی ادامه داد: در 4 ماه نخست امسال 30 هزار خودرو در ایران‌خودرو خراسان تولید شده است. این رقم در مدت مشابه سال گذشته 41 هزار و 728 دستگاه خودرو بود. همچنین در حالی که در سال 96، 163 هزار خودرو در ایران‌خودرو خراسان تولید شده بود، این رقم در سال 97 به 91 هزار خودرو کاهش یافت.


تزریق قطره‌چکانی پول به تولید
رصد تزریق منابع مالی به بنگاه‌های تولیدی تا پایان 97 نشان از حرکت کند اجرای طرح رونق تولید دارد. این مسئله نه‌تنها با اعتراض فعالان اقتصادی روبه‌رو شده ‌بلکه صدای رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی را نیز درآورده است. مس‌فروش با اشاره به درخواست 281 واحد تولیدی برای برخورداری از تسهیلات رونق تولید در سال 97 گفت: درخواست 217 واحد به ارزش 596 میلیارد تومان به بانک‌ها ارجاع داده شد اما در نهایت فقط به70 واحد به ارزش 129میلیارد تومان وام دادند. مس‌فروش که سابقه ریاست بر سازمان صمت تهران را دارد، وضعیت تسهیلات بانکی بین پایتخت و مشهد را مقایسه کرد و گفت: میانگین مصارف به منابع در تهران 7/97 درصد و در سایر استان‌های کشور 82 درصد است، این رقم در خراسان رضوی 56 درصد است. این رقم نشان می‌دهد که واحدهای تولیدی استان آن‌گونه که انتظار می‌رود از منابع بانکی بهره‌مند نمی‌شوند.


تکذیب سهم مسلط چینی‌ها در بازار سوغات
در حالی که برخی‌ها حجم گردش مالی سالانه سوغات در مشهد را از 2000 تا 3000 میلیارد تومان برآورده کرده و گفته‌اند چینی‌ها 75 تا 90 درصد از سهم این بازار را دارند، رئیس سازمان صمت خراسان رضوی با بیان اینکه حجم گردش مالی سوغات مشهد بیش از این است گفت: برآوردها نشان می‌دهد کالاهای خارجی حدود 20 تا 25 درصد از بازار سوغات را به خود اختصاص داده‌اند و مابقی سوغات مانند زعفران، نبات و ... از سوی تولیدکنندگان داخلی تأمین می‌شود.


واحدهای تولیدی راکد
چند واحد صنعتی راکد، نیمه‌راکد و در معرض ریزش اشتغال در خراسان رضوی وجود دارد؟ این سؤالی بود که خبرنگاران در نشست روز 27 مرداد با مس‌فروش مطرح کردند و او قول داد در جلسه بعدی آمار مربوط را اعلام کند. او در جلسه روز گذشته تعداد واحدهای تولیدی راکد در استان را 5/12 درصد (712 واحد) اعلام کرد و گفت که 20 درصد از واحدهای تولیدی نیز با کمتر از 50 درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند. رئیس سازمان صمت استان با اشاره به اینکه در 4 ماه نخست امسال 627 مجوز تأسیس واحد تولیدی و 127 پروانه بهره‌برداری صادر شده است گفت: در حالی که در کشور 5/9 تا 5/10 درصد از مجوزهای تأسیس به پروانه بهره‌برداری می‌رسند، این رقم در خراسان رضوی 5/19 درصد است. همچنین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در هفته دولت 23 طرح صنعتی افتتاح و یک طرح کلنگ‌زنی می‌شود.


بازرسی از بازار
معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت خراسان رضوی نیز در این جلسه با بیان اینکه در 5 ماه نخست امسال 194 هزار بازرسی از واحدهای صنفی به عمل آمده است گفت: تعداد واحدهای متخلف 12 هزار و 797 مورد گزارش شده که 8/5 درصد در مقایسه با سال قبل رشد داشته است. رضا شجاعی افزود: ارزش ریالی تخلفات 10 هزار و 337 میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 1100 درصد افزایش داشته است. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->