استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد احداث تقاطع غیرهمسطح مشهد-شاندیز-طرقبه در سال ۱۴۰۳ افزایش ۵/۵ برابری دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد افزایش مشارکت مردمی در پویش مشهد مهربان در منطقه ۵ شهردار مشهد اعزام کاروان خودرویی شهرداری مشهد به مناطق سیل‌زده کنارک سیستان و بلوچستان
سرخط خبرها

استقرار ۱۶۰۰ دوچرخه اشتراکی تا پایان شهریورماه امسال

  • کد خبر: ۴۰۱۲۵
  • ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
  • ۱
استقرار ۱۶۰۰ دوچرخه اشتراکی تا پایان شهریورماه امسال
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از استقرار ۱۶۰۰ دوچرخه اشتراکی تا پایان شهریورماه امسال خبر داد.
به گزارش شهرآرانیوز، خلیل الله کاظمی در خصوص فعال کردن دوچرخه‌های اشتراکی در سطح شهر، اظهار کرد: موضوع دوچرخه‌های اشتراکی از سال‌ها قبل در دنیا مطرح شد. در حال حاضر از آغاز فعالیت این مدل حمل و نقل پاک در مشهد پنج سال می‌گذرد.

وی افزود: در سال ۹۰ شهرداری مشهد به عنوان اولین شهر در ایران، موضوع دوچرخه‌های اشتراکی نسل دو و سه را عملیاتی کرد که شامل ۱۵۰ نقطه از شهر با سه هزار دوچرخه بود. قرارداد این اقدام با بخش خصوصی منعقد شد، اما به دلیل برخی از مشکلات این قرارداد که نتوانسته بود خود را با سیستم‌های بروز در دنیا منطبق نماید و عملا کارایی مورد انتظار را نداشت، خاتمه پیدا کرد.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد بیان کرد:، اما سرانجام در سال ۹۸ تیمی متشکل از شهرداری مشهد، هیات دوچرخه سواری استان و سمن‌های فعال این حوزه ایجاد شد و پس از تحقیق و بررسی تجربیات کشور‌های پیشرو در زمینه دوچرخه‌های اشتراکی و مذاکره با چند سرمایه گذار بنا بر آن شد که دوچرخه‌های اشتراکی به روز و مطابق با شرایط جوی و جغرافیایی مشهد طراحی کنیم.
کاظمی تصریح کرد: در حال حاضر بنا داریم در سال جهش تولید، به جهت حمایت از تولید داخل از پتانسیل کارخانه آساک دوچرخ قوچان که یکی از بزرگترین کارخانه‌های ساخت دوچرخه خاورمیانه است، استفاده کنیم.
وی اضافه کرد: همچنین در راستای تامین دوچرخه‌های اشتراکی، قراردادی بین شهرداری و شرکت به پرداخت بانک ملت منعقد شد تا دوهزار دوچرخه اشتراکی تهیه شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کارخانه ها، تولید این دوچرخه‌ها به سال جاری موکول شد.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: با توجه به بحث افزایش هزینه‌های تولید دوچرخه، تعداد دوچرخه‌های توافق شرکت به پرداخت به هزار و ۲۰۰ عدد کاهش پیدا کرده که این دوچرخه‌ها در نیمه دوم سال جاری به ناوگان دوچرخه اشتراکی مشهد اضافه خواهد شد.

کاظمی عنوان کرد: در حال حاضر با بودجه شهرداری مشهد برای تولید ۴۰۰ دستگاه دوچرخه اشتراکی با کارخانه آساک دوچرخ قوچان قرارداد بسته شده است که بخش اول آن به تعداد ۵۰ عدد به مشهد ارسال شد و مابقی آن تا پایان شهریور ماه سال جاری تحویل داده خواهد.

وی با بیان اینکه در مجموع ۴۰۰ دوچرخه از بودجه شهرداری و هزار و ۲۰۰ دوچرخه از طریق قرارداد شرکت به پرداخت بانک ملت آماده خواهد شد، اضافه کرد: به طور کلی هزار و ۶۰۰ دوچرخه در ۱۵۰ نقطه شهر مستقر خواهد شد و این دوچرخه‌ها براساس روش‌های نوین دوچرخه‌های اشتراکی در سراسر دنیا استفاده می‌شود.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد اظهار کرد: این دوچرخه‌ها مجهز به سیستم ردیاب خواهد بود و شهروندان می‌توانند از طریق اپلیکیشن از تعداد موجودی آن‌ها در هر ایستگاه آگاهی پیدا کنند و در کمترین زمان دوچرخه را تحویل گرفته و در نزدیکترین نقطه به مقصد خود تحویل دهند.

کاظمی با بیان اینکه این دوچرخه‌ها از طریق مرکز کنترل قابل ردیابی است، بیان کرد: گفتنی است که برای این دوچرخه‌ها قفل هوشمند پیش بینی شده است که در حال نصب بر روی دوچرخه‌ها است.

وی با بیان اینکه نحوه استفاده، تعرفه‌ها و سیاست‌های تشویقی این دوچرخه‌ها متعاقبا اعلام خواهد شد، ادامه داد: این دوچرخه‌ها به صورت شهری طراحی شده و امکان استفاده رنج سنی ۱۵ سال تا کهنسال خواهد بود. همچنین زین آن برای قد‌های ۱۴۰ تا ۱۹۰ سانتی متر طراحی شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Bulgaria
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
1
1
چه فایده ای داره وقتی جمعیت قابل توجهی در این کلان شهر، بانوان مشهدی از هر رده سنی، امکان اجاره و استفاده از دوچرخه ها رو نداشته باشن، مشهد مال همه مشهدی هاست و امکاناتش هم باید شامل حال همه بشه....
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->