وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟
سرخط خبرها

۳۰ رویداد گردشگری تا پایان امسال درکاشمر برگزار می‌شود

  • کد خبر: ۴۰۱۵
  • ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱
۳۰ رویداد گردشگری تا پایان امسال درکاشمر برگزار می‌شود
مدیرمیراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشمرگفت: تا پایان سال جاری ۳۰ رویداد گردشگری در این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا یوسفی در نخستین جشنواره شیره انگورپزی دهستان بالا ولایت بخش مرکزی کاشمر در روستای قوژد اظهارداشت:  شیره انگور از گذشته‌های دور با مردم منطقه پیوند داشته و در این فصل از سال با روش‌های بومی و محلی اقدام به تهیه شیره انگور می‌کردند..

وی خاطرنشان کرد: چون شیره انگور به روش خاصی و با خاک مخصوصی تهیه می‌شود به همین دلیل در تلاش برای ثبت دانش بومی فرآوری شیره انگور هستیم، برگزاری سنت شیره انگور پزی همراه با آئین خاصی است.

وی اظهار کرد: شیره انگور یک شیرینی بسیار سالم و مقوی است که خاصیت درمانی دارد و از این محصول شیرینی‌های مختلف دیگری تولید می‌شود و حتی به عنوان مربا مصرف می‌گردد.

مدیرميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كاشمر افزود: با این خاصیت‌هایی که شیره انگور دارد می‌طلبید جشنواره شیره انگور پزی را برای اولین بار در شهرستان برگزار کنیم و برای سال‌های بعد نهادینه شود.

وی با تاکید بر اینکه تلاش می‌شود شیره انگور کاشمر به عنوان محصولی ارگانیک و یک شیرینی بسیار سالم و مقوی به گردشگران معرفی شود و روش تهیه آن را به نسل جدید آموزش دهیم، افزود: با برند شدن یک رویداد گردشگری نه تنها تاثیر بسیاری در جذب گردشگر دارد بلکه در کنار آن شادی و نشاط را به ارمغان می‌آورد.

وی با بیان اینکه جشنواره شیره انگورپزی یکی از رویدادهایی بوده که در اطلس رویدادهای شهرستان به استان و تهران معرفی شده است، بیان کرد: در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری رویدادهای همانند جوزریزان، برداشت بادام و... هستیم که همراهی جامعه محلی را می‌طلبد.

یوسفی در پایان از برگزاری ۳۰ رویداد گردشگری تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: تلاش شده جشنواره‌های مختلف دیگری مانند جشنواره ریواس، سمنو پزان و... را نهادینه کنیم و به عنوان رویدادهای گردشگری در اطلس رویدادها قرار دهیم.

گفتنی است: این جشنواره همراه با آشنایی و آموزش نحوه تولید شیره انگور ارگانیک و فروش مستقیم و با نوای گرم فریادها و اشعار محلی همراه بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->