مرز ۳ میلیونی شاخص‌کل از دست رفت | ریزش ۴۶ هزار واحدی بورس (۱۹ خرداد ۱۴۰۴) قیمت چند برابری نان سنگک و بربری در اسنپ‌فود و نانوایی‌ها + تصاویر قیمت امروز ارز، طلا، سکه و رمزارز‌ها (۱۹ خرداد ۱۴۰۴) | دلار بازار آزاد چند؟ افزایش قیمت نان در تهران تکذیب شد (۱۹ خرداد ۱۴۰۴) قیمت ارز دیجیتال در بازار امروز (۱۹ خرداد ۱۴۰۴) | بیت‌کوین گارد صعودی گرفت بررسی قیمت برنج ایرانی و پاکستانی در مشهد (۱۹ خرداد ۱۴۰۴) وقتی نرخ نان، نان مردم را آجر می‌کند نان در تهران رسماً گران شد | مردم: قیمت‌ها غیرواقعی است پایان مهلت استفاده از اعتبار مرحله دوم کالابرگ اعلام شد قیمت امروز طلا در مشهد در کانال ۶.۵ میلیون تومان آغاز شد (۱۹ خرداد ۱۴۰۴) راه‌اندازی قطار‌های فوق‌العاده برای ایام اربعین ۱۴۰۴ بدون افزایش قیمت بلیت قیمت جهانی طلا امروز (دوشنبه، ۱۹ خرداد ۱۴۰۴) اعلام شد بیمه کارگران ساختمانی سامان‌دهی می‌شود | حذف افراد غیرواقعی بررسی قیمت بلیت هواپیما و قطار مسیر تهران- مشهد در آستانه عید غدیرخم ۱۴۰۴ قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۱۹ خرداد ۱۴۰۴) | هندوانه ارزان شد شورای رقابت: شرکت‌های خودروساز حق اعلام قیمت خودرو را ندارند کاهش سطح زیر کشت جو در خراسان رضوی | ضرورت حمایت بیشتر از کشاورزان دوراهی دخل نانوا یا قوت مردم پیش‌بینی بورس فردا (دوشنبه، ۱۹ خرداد ۱۴۰۴) واریز ۱۲۰۰ میلیارد تومان سود برای ۱۶۳ هزار سهام‌دار بورس در هفته دوم خرداد ۱۴۰۴ ناوگان فعال هواپیمایی هما با تعمیر ۳ هواپیمای زمین‌گیر به ۱۷ فروند رسید مهم‌ترین اخبار بورسی کدال امروز (یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۴) ثبت رکورد مصرف ۸۰۱ میلیون لیتر بنزین در تعطیلات هفته گذشته (۱۲ تا ۱۷ خرداد ۱۴۰۴) جزئیات مالیات کولبران و ملوانان در قانون ساماندهی تجارت مرزی مشخص شد سازمان حمایت به تصمیم ایران خودرو برای افزایش قیمت واکنش نشان داد (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) کشف مزرعه استخراج رمز ارز در یک کارگاه ریخته‌گری در مشهد (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) هر دقیقه یک وام تُپل کاهش قیمت خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) + جدول بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) | سهند ۶۹۵ میلیون تومان شد
سرخط خبرها

تولید یک خودروی ملی دیگر تا دو سال آینده

  • کد خبر: ۴۰۵۲۱
  • ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
تولید یک خودروی ملی دیگر تا دو سال آینده
اگر شایعات صحت داشته باشد باید تا دو سال آینده منتظر اولین محصول پارس خودرو باشیم؛ خودرویی که روی پلتفرم تندر ۹۰ ساخته می‌شود.
به گزارش شهرآرانیوز، مثل اینکه خبری هست. گویا پارس خودرو از مونتاژکاری خسته شده و با هدف پرهیز از ضرباتی که در دوره‌های تحریم از جیپ، برلیانس، رنو، نیسان و دانگ فنگ خورده قصد دارد محصولی در کلاس سدان‌های شهری را تولید کند.

آنچه شایع شده این است که پارس خودرو با کمک منابعی که از دولت و سایپا دریافت کرده درصدد طراحی خودرویی بر مبنای تندر ۹۰ است. محصولی که سال‌ها پیش هم زمزمه تولید آن بود، اما رنو با آن موافقت نکرد تا در نهایت بایگانی شود. البته این شرکت بعدتر توانست تندرپارس را که در نمای عقب تفاوت‌هایی با تندر ۹۰ معمولی داشت به بازار عرضه کند، اما خبر‌های تازه از فیس‌لیفت کامل نمای عقب و جلو بدنه و نیز بازطراحی کابین این خودرو اروپایی حکایت دارد.

یک وب‌سایت داخلی در گزارشی با اشاره به حرکت جدید پارس خودرو اعلام کرده که این شرکت روی چند پروژه اختصاصی مشغول فعالیت است و نزدیک‌ترین آن پروژه‌ای است که جایگزین رنو در خط تولید این شرکت خواهد شد.

مجله اتومبیل فارسی نام این پروژه را P90 نامیده و گفته قرار است یک فیس‌لیفت ماژور بر پایه تندر ۹۰ تولید شود. شنیده‌ها حاکی از آن است که قوای محرکه این خودرو تغییر خواهد کرد.

همچنین مسئولیت تولید این پروژه که به عنوان پروژه‌ای مشترک بین گروه خودروسازی سایپا و دانشگاه علم و صنعت تعریف شده بر عهده شرکت پارس خودرو خواهد بود. استفاده از پلتفرم B. داچیا، این امکان را برای پارس خودرو فراهم می‌کند تا تولید آن را در خطی که پیش‌تر رنو در آن تولید می‌شد، انجام دهد.

آنچه از پژو P90 می‌دانیم این است که این پروژه چندان هم جدید نیست. سایپا قصد داشت با فیس‌لیفت این محصول و استفاده از موتور و جعبه دنده تیبا محصولی جدید را روانه بازار کند که این موضوع هرگز اتفاق نیفتاد.

با این حال می‌توان گفت پروژه P90 تا حد زیادی به این پروژه شباهت دارد، اما آنچه در تصویر مشاهده می‌کنید طرح نهایی این پروژه نیست. گویا این شرکت پیش‌تر قصد داشته با بازطراحی کامل بدنه تندر ۹۰، خودرویی کاملا متفاوت را با نام توس به تولید برساند که این پروژه به دلایلی از جمله هزینه بالای تولید به کل از پروسه ساخت کنار گذاشته شده است.

پارس خودرو که در اوج تولید در فضای برجام موفق شده بود تیراژ سالانه خود را به مرز ۲۴۰ هزار دستگاه برساند، پیش‌تر خودرو‌هایی نظیر نیسان، ماکسیما، بیوک اسکای لارک، نیسان قشقایی، شورولت نوا، نیسان مورانو، رنو مگان، داچیا ساندرو، برلیانس اچ ۳۳۰ و دانگ فنگ ریچ را در خط تولید خود مونتاژ کرده است.

این شرکت جزو قدیمی‌ترین بازیگران بازار خودرو ایران بوده و بیش از نیم قرن سابقه دارد. این شرکت هم‌اینک تولید خودرو کوییک را با مجوز رکت سایپا بر عهده دارد.

منبع: روزنامه هفت صبح
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->