پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا دوشنبه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | بازار طلا با اهرم دلار سقوط کرد پیش‌بینی بورس فردا دوشنبه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | شارژ خبری بازار سرمایه در میان ناامیدی سهامداران سکه تمام چند گرم است؟ ایران خودرو با سمند هم خداحافظی کرد تعطیلی ۴۰۰ معدن شن و ماسه در خراسان رضوی دلایل اعتراض خریداران پژو پارس ایران خودرو چه بود؟ آیا ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه دارد؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای افزایش حق مسکن ۱۴۰۳ کارگران چه بود؟ | معاون وزیر کار مُنکر شد اخبار فروش حواله خوردو جانبازان تکذیب شد قیمت توافقی با دلار ترجیحی | کالا‌ها با دلار چند تومانی وارد می‌شوند؟ یک کیلو گوشت مرغ، چند؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی ایران: ایران دهمین تولیدکننده بزرگ موادمعدنی دنیاست خرید کدام نوع طلا برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امیدبخشی به بخش خصوصی در ایران است فروشندگان پرقدرت در صحنه بورس امروز ظاهر شدند + عکس (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) محکومیت هزار میلیارد ریالی برای عرضه خارج‌ازشبکه گندم در خراسان‌رضوی واردات ۱.۸ میلیارد دلار طلا برای رفع تعهد ارزی در سال گذشته اولویت اختصاص ارز به صنایع داخلی اعلام شد ریزش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند
سرخط خبرها

صندوقETF پالایشی یکم چقدر می‌ارزد؟

  • کد خبر: ۴۰۶۵۸
  • ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸
صندوقETF پالایشی یکم چقدر می‌ارزد؟
اگر درباره خرید 5 میلیون تومان سهام از صندوق پالایشی یکم مردد هستید و نمی‌دانید چه کاری دقیقا درست است، خواندن این گزارش به شما کمک می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، از امروز پذیره‌نویسی دومین ETF دولتی با نماد «پالایشی یکم» در بورس آغاز شده است. ثبت سفارش این نماد که هر روز بعد از پایان زمان معاملات بورس به مدت 3 ساعت انجام می‌شود تا 19 شهریور ماه ادامه خواهد داشت.
پذیره‌نویسی این صندوق برای افراد دارای کد معاملاتی از طریق کارگزاری و سامانه‌های آنلاین و برای افراد فاقد کد بورسی به وسیله درگاه‌های غیرحضوری بانکی امکان‌پذیر است. البته فروش واحدهای این صندوق تنها از طریق معاملات بر خط بورس ممکن است و دارنده آن باید برای فروش کد بورسی داشته باشد.

پالایشی یکم چقدر می‌ارزد؟

تا پایان 4 شهریور، یعنی روز مبنای قیمت‌گذاری پالایشی یکم، ارزش چهار نماد موجود در پورتفوی این صندوق به این شرح است. پالایش نفت بندر عباس (شبندر) 19 هزار و 254 میلیارد تومان، پالایش نفت اصفهان (شپنا) 24 هزار و 573 میلیارد تومان، پالایش نفت تهران (شتران) 24 هزار و 245 میلیارد تومان و پالایش نفت تبریز (شبریز) 6 هزار و 970 میلیارد تومان که مجموع آن 75 هزار میلیارد تومان خواهد بود که با احتساب تخفیف 20 درصدی کل ارزش آن به 60 هزار و 638 میلیارد تومان خواهد رسید.

با محاسبات انجام شده 500 واحد از صندوق پالایشی یکم شامل 460 سهم شتران، 315 سهم شبندر، 107 سهم شبریز و 463 سهم شپنا خواهد بود. با توجه به افت قیمت نمادهای پالایشی در مدت اخیر به نظر می‌رسد اگر چه بازدهی این صندوق همانند دارا یکم بالا نباشد اما با توجه به تخفیف 20 درصدی احتمالا بتواند سوددهی خوبی را در زمان بازگشایی عاید سهامداران آن کند.

 

 

حداکثر میزان خرید افراد در دو ETF اول و دوم با تخفیف در مجموع 5 میلیون تومان است. به این معنا که افرادی که در دارا یکم پذیره‌نویسی کرده بودند، می‌توانند حداکثر 300 واحد از پالایشی یکم را خریداری کند و بیشتر از آن را باید بدون تخفیف پذیره‌نویسی کنند. همچنین دارندگان دارا یکم در حال حاضر منعی برای خرید دارا دوم ندارند و ملاک زمان پذیره‌نویسی دارا یکم است نه داشتن آن.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->