ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۱۲۰ هزار گزارش مردمی از تخلفات در سامانه سجام ثبت شده است

  • کد خبر: ۴۰۷۹۹
  • ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
۱۲۰ هزار گزارش مردمی از تخلفات در سامانه سجام ثبت شده است
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: نزدیک به ۱۲۰ هزار گزارش مردمی از تخلفات و جرائم در سامانه سجام ثبت شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدباقر الفت افزود: استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای پیشگیری از وقوع جرایم، اختلافات و پیشگیری از دعاوی در دستورکار ریاست قوه قضاییه قرار گرفته و در همین ارتباط دستورالعمل جامعی تدوین شده است.

 

وی گفت: معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در این فرآیند نقش محوری دارد تا از ظرفیت‌های مردمی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرایم استفاده کند.


الفت افزود: از دو سال گذشته بهره برداری و برخورداری از ظرفیت‌های مردمی توسط قوه قضاییه در قالب فناوری‌های نوین و با به کارگیری ابزار‌های الکترونیکی در دستورکار قرار گرفته که اجرای این برنامه سبب شد تا امروز جمعیتی قریب به ۱۲۰ هزار نفر از طریق سامانه سجام گزارش‌های تخلفات را با مستندات به قوه قضاییه ارایه کنند.


وی گفت: تمامی عناوین مجرمانه که ممکن است بر اثر ادامه فعالیت‌های متهمان تبدیل به جرم شود در این سامانه تبیین شده و مردم می‌توانند گزارش‌های خود را به صورت مکتوب و مستند از این طریق ارایه کنند و ما هم مستقیما این گزارش‌ها را پس از بررسی به نهاد‌های مرتبط و مراکز ذیربط ارسال می‌کنیم.


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود: استفاده از این سامانه ضمن تسهیل پیشگیری از وقوع جرایم دقت پیگیری‌ها را هم بیشتر می‌کند.


الفت گفت: نتایج بسیار خوبی دریافت کرده ایم از فعالیت‌های اعضای دیده بان پیشگیری در سامانه سجام در وضعیت شیوع ویروس کرونا و چند ماهه اخیر که دیده بان‌ها با گزارش‌های ارسالی کمک کردند تا حدود زیادی مانع از وقوع جرایم مرتبط با وضعیت فعلی کرونا باشیم.


وی افزود: امیدواریم عدد دیده بان‌های مردمی در سامانه سجام به دو میلیون نفر برسد و با توجه به تعدد و تنوع جرایمی که در کشور واقع می‌شود و افرادی که در وقوع جرم نقش دارند تلاش می‌کنیم سطحی از دیده بان‌ها را به صورت فراوان ساماندهی کنیم.
منبع: صدا و سیما

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->