امارات در نامه‌ به شورای امنیت: ترکیه عامل ناامنی منطقه است

  • کد خبر: ۴۰۸۳۹
  • ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۱
امارات در نامه‌ به شورای امنیت: ترکیه عامل ناامنی منطقه است
تنش میان ترکیه و امارات وارد فاز جدیدی شده و ابوظبی امروز در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل، ترکیه را تهدیدی برای امنیت منطقه عنوان کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، دولت امارات در نامه‌ای به شورای امنیت مدعی شد که ترکیه عامل نا امنی و بی ثباتی در کشورهای عربی است.

تنش میان ترکیه و امارات وارد فاز جدیدی شده و ابوظبی امروز در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل، ترکیه را تهدیدی برای امنیت منطقه دانست.

به نوشته العربیه، امارات در این نامه که در پاسخ به سخنان نماینده ترکیه در سازمان ملل نگاشته شده، گفته است که ترکیه سیاست خارجی «خصمانه» در پیش گرفته، در حالیکه دولت امارات به دنبال ثبات و امنیت در منطقه است.

ابوظبی همچنین مدعی شد که ترکیه تلاش دارد اذهان را از اقدامات «خطرناک» خود به سمت دیگر منحرف سازد و سیاست هرج و مرج و آشوب در جهان عرب را در پیش گرفته است.

در ادامه این نامه آمده است: «حمله ترکیه به سوریه نقض قوانین بین‌المللی است و این کشور بر اقدامات یکجانبه و نادیده گرفتن قطعنامه‌های شورای امنیت ادامه می‌دهد و در عین حال به نقطه‌ای برای عبور عناصر داعش به افغانستان و آسیای مرکزی تبدیل شده است.»

دولت امارات سپس ترکیه را به سوءاستفاده از پرونده پناهندگان برای نیل به اهداف خود متهم کرد و از این اهداف با عنوان «اهداف جنون آمیز» یاد کرد.

این نامه نگاری در حالی است که اخیرا تنش میان دو کشور افزایش یافته و روز گذشته دولت امارات ۹ هواپیمای نظامی برای رزمایش مشترک با یونان به نزدیک آب‌های ترکیه ارسال کرد که واکنش تند آنکارا را در پی داشت.

روابط سیاسی آنکارا و ابوظبی پس از جریانات موسوم به «بهار عربی» از سال ۲۰۱۱ به این سو، تیره شده و هر کدام در یک جبهه قرار گرفته‌اند. هم اکنون کشورهای شمال آفریقا از جمله لیبی و مصر بیش از سایر مناطق شاهد صحنه رقابت دو کشور است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->