تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟
سرخط خبرها

تعاونی های مسکن مهر ۷۹۰۰واحد در خراسان رضوی را تحویل نداده‌اند

  • کد خبر: ۴۱۱۱
  • ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۶
تعاونی های مسکن مهر ۷۹۰۰واحد در خراسان رضوی را تحویل نداده‌اند
رئیس اداره تعاون،کار و امور اجتماعی استان خراسان رضوی در نشست خبری به منظور هفته تعاون گفت: در استان خراسان رضوی ۴۱هزار واحد مسکن مهر در قالب تعاونی برنامه ریزی شده بود که تنها ۷۹۰۰واحد ان باقی مانده و تحویل داده نشده است.

به گزارش شهرآرانیوز به نقل از قدس‌آنلاین، محمد سنجری رئیس اداره تعاون،کار  و امور اجتماعی استان خراسان رضوی در نشست خبری به منظور هفته تعاون، اظهار داشت: بخش تعاون به عنوان یکی از بخش های اقتصادی در اصل ۴۴نقش تاثیرگذاری در تحقق رونق تولید دارد.

وی تصریح کرد: استان خراسان رضوی دربخش تعاون از حیث کمی رتبه دوم را در کشور دارا می باشد و در حال حاضر ۶۹۴۶تعاونی فعال با سرمایه گذاری ۴۰۶میلیارد تومان در بخش های مختلف در استان فعال هستند که زمینه ایجاد ۱۱۴هزار شغل را فراهم کرده اند و ۴میلیون و ۷۰۰هزار عضو این تعاونی ها هستند.

سنجری با بیان اینکه ۲۲تعاونی مرزنشین  در استان مشغول فعالیت هستند که ۶۵۱۸۴۶ نفر عضو آنها هستند، اظهار داشت: تعاونی های استان تولید۱۰درصد از فرآورده های دامی ، ۸درصد محصولات زراعی ، ۵درصد گوشت مرغ و تخم مرغ، ۳درصد معادن، ۲درصد محصولات شیمیایی و سلولزی را برعهده دارند.

رئیس اداره تعاون خراسان رضوی افزود: ۵۷۸تعاونی در بخش بانوان که ۶۲۴۹نفر عضو آن هستند نیز با سرمایه ای در حدود ۴۳میلیارد ریال ۶۱۴۵فرصت شغلی را فراهم کرده اند .همچنین ۶تعاونی در قالب تعاونی های دانش بنیان در استان فعالیت دارند که ۵۶نفر عضو انها هستند.

سنجری با بیان اینکه تعاونی های مسکن مهر نقش مهمی در رونق تولید مسکن در استان داشته اند ، اظهارداشت: در یک سال گذشته ۲۹۱تعاونی با ۴۴۲۳عضو و سرمایه ۲۵میلیاردتومان در استان آغاز به کار کرده اند که زمینه اشتغال ۵۰۵۲نفر از این طریق فراهم شده است. همچنین در یک سال گذشته ۱۸۰میلیون دلار کالا از طریق شرکت های تعاونی استان صادر شده است که کشورهایی نظیر افغانستان، پاکستان و عراق بیشترین سهم را در مبدا واردات داشته اند.

وی افزود: ۲۰۳تعاونی در روستاهای استان خراسان رضوی با ۲۷۲۱عضو مشغول فعالیت هستند که باعث ایجاد ۲۸۷۲فرصت شغلی از ابتدای ایجاد طرح تعاونی های روستایی تاکنون در خراسان رضوی  شده اند.

سنجری تصریح کرد: سال گذشته ۶۵۲میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال پایدار برای استان خراسان رضوی در نظر گرفته شد که تنها ۵۶۰میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرد که ۴۱۰میلیارد تومان آن در قالب ۵۸۰۰طرح و ایجاد اشتغال برای ۱۲۸۰۰نفر جذب شدند. امسال نیز از محل تبصره ۱۸، در حدود ۲۸۰۰میلیارد تومان با تعهد ایجاد ۴۶هزار شغل برای استان خراسان رضوی در نظر گرفته شده است که تاکنون ۲۰درصد آن ابلاغ شده است.

وی افزود: در هفته تعاون که از ۹شهریور ماه آغاز می شود، متناسب با شعار هر روز این هفته، برنامه هایی در نظر گرفته شده است و۴۲ طرح با ایجاد اشتغال ۵۲۲۸فرصت شغلی در هفته تعاون در استان افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید . همچنین برگزاری ۷میزگرد تخصصی با محوریت کارافرینی و اشتغال در هفته تعاون و تقدیر از ۲۴اتحادیه و تعاونی برتر استان طی همایشی در ۱۴شهریور ماه با حضور معاون اقتصادی وزارت تعاون در مشهد از جمله برنامه های دیگر هفته تعاون در خراسان رضوی است.

بیدختی،مدیر امور شعب بانک توسعه و تعاون استان خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: این بانک در استان در ۱۸شعبه به ارائه خدمات می پردازد و ۷۰درصد تسهیلات آن به بخش تعاون  و ۳۰درصد نیز به بخش خصوصی پرداخت می شود.

وی افزود: سال گذشته ۷۵۰۰میلیارد ریال تسهیلات از طریق این بانک در استان خراسان رضوی پرداخت شد که ۷۹درصد آن در بخش صنعت، ۱۱درصد در بخش کشاورزی و مابقی در سایر بخش ها پرداخت شده است.

سنجری در پاسخ به سوال قدس آنلاین در باره مشکلات تعاونی های مسکن مهر در استان نیز اظهار داشت: در استان خراسان رضوی ۴۱هزار واحد مسکونی در قالب تعاونی برنامه ریزی شده بود که تنها ۷۹۰۰واحد ان باقی مانده است و این واحد ها مربوط به افراد و اشخاصی است که خود اعضا و تعاونی ها  تمایلی به ادامه فعالیت آنها به دلیل مشکلات اقتصادی و افزایش قیمت مصالح و موارد مرتبط ندارند که اغلب آنها در مرحله فوندانسیون می باشند که درباره تکمیل انها دو برنامه در دست اقدام است که یکی واگذاری انها به خود افراد در قالب خرده مالک است و یا اینکه این واحد ها به انبوه سازان مورد تایید معاونت عمرانی استانداری خراسان رضوی برای تکمیل واگذار شود که از محل آورده خودشان، وجه افرادی که قادر به ادامه همکاری ندارند را پرداخت کنند و ادامه کار در قالب انبوه سازی انجام و در اختیار افراد قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه مشکلات تعاونی های مسکن مهر در دوشهر بینالود و گلبهار بیشتر است، تصریح کرد: از طرفی طبق تصمیم شورای مسکن استان ، برای واحد هایی که در مرحله بالاتر از فوندانسیون نیزقرار دارند شرکت عمران گلبهار به عنوان نماینده راه و شهرسازی استان باید از اعضای هیئت مدیره تعهد مبنی بر تکمیل آنها در طول یک سال را اتخاذ کند و یا این واحدها را به انبوه سازان واگذار کند.

مجتبوی، رئیس اتاق تعاون استان خراسان رضوی نیز درپاسخ به سوال دیگر قدس آنلاین در مورد ابطال انتخابات اتاق تعاون استان گفت: نظر ما بر اجرای قانون است و ابطال انتخابات در صورت نقض قانون طبیعی است و در برخی از استان ها حتی چند بار پی درپی نیزاین موضوع رخ داده است. در برگزاری انتخابات هیچ هزینه ای از بیت المال نشده است و با دموکراسی که در بخش تعاون حکم فرما است و فرصت اعتراض در نظر گرفته شده است مراحل قانونی پس از برگزاری انتخابات برای رسیدگی به اعتراضات انجام شده و نظر به ابطال انتخابات داده شده است.

ابوی دبیر اتاق تعاون خراسان رضوی نیز درادامه گفت:از همان ابتدای برگزاری مجمع عمومی اتاق تعاون اختلافاتی درباره حضور افراد در مجمع مطرح بود و نظر کارشناسان این بود که هرکسی که حق عضویت واریز می کند قادر به شرکت در انتخابات است و علی رغم همه اشکالاتی که وارد بود اما مجمع عمومی در زمان مقرر یعنی ۳۰تیرماه برگزار شد.

وی بابیان اینکه هزینه برگزاری انتخابات بسیار پایین و از محل درامدهای خود اتاق تعاون و نه بیت المال است ، افزود: طبق قانون فرصت اعتراض برای اعضا نیز در نظرگرفته شده است و کمیسیون نظارت در دو مرحله استانی و دو مرحله در تهران انتخابات را مورد بررسی قرار داد و با رسیدگی به اعتراضات نظر به ابطال انتخابات داد.

ابوی با اشاره به اینکه به زودی انتخابات مجدد اتاق تعاون استان برگزار خواهد شد، اظهار داشت: اینکه برخی مدعی هستند چون افراد جوان و بانوان در این انتخابات به پیروزی رسیده اند و افراد مدعی ابطال انتخابات مخالف فعالیت این قشر هستند به شدت تکذیب می کنیم و میدان برای فعالیت این قشر در تعاونی ها و در مناصبی نظیر هیئت رئیسه باز است.    

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->