اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی| ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازداشت شدند وزیر کشور: آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس هستیم شش مرزبان ایرانی آزاد شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) عملیات «وعده صادق» و آینده نظم منطقه‌ای صباح زنگنه: اسرائیل به‌دنبال تنش در منطقه است| نیاز به فهم بهتر روابط بین‌الملل داریم صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند
سرخط خبرها

نظام سیاسی لبنان، دگرگون می‌شود

  • کد خبر: ۴۱۱۴۹
  • ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
نظام سیاسی لبنان، دگرگون می‌شود
رئیس‌جمهور لبنان، در سخنرانی تلویزیونی خود به‌مناسبت صدمین سالگرد تشکیل دولت لبنان، خواستار تشکیل دولتی سکولار شد.
عاطفه همایونی | شهرآرانیوز؛ رئیس‌جمهور لبنان، در سخنرانی تلویزیونی خود به‌مناسبت صدمین سالگرد تشکیل دولت لبنان، خواستار تشکیل دولتی سکولار شد. به گزارش «عرب‌نیوز»، میشل عون تأکید کرد که این، تنها راه «حمایت و حفظ کثرت‌گرایی» و ایجاد وحدت واقعی در لبنان است تا این کشور بتواند بر بحران‌های سیاسی و اقتصادی غلبه کند. رئیس‌جمهور هشتادوپنج‌ساله لبنان، اعلام کرد: «جوانان لبنان، خواستار تغییر هستند... و زمان این تغییر فرارسیده است. نظام لبنان نیاز به توسعه، اصلاح و تغییر دارد.»

پیش از انفجار بندر بیروت، بسیاری از جوانان لبنانی به فاصله نسلی میشل عون با نسل جدید این کشور اعتراض کرده‌اند. عون اعلام کرد که وی با مقامات مذهبی و رهبران سیاسی لبنان گفتگو خواهد کرد تا به فرمولی دست یابند که برای همه پذیرفته‌شده باشد و درعین‌حال در اصلاحات قانون اساسی این کشور بگنجد. به گزارش «فرانس ۲۴»، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، نیز روز دوشنبه در دومین دیدار خود پس از انفجار مرگبار در بندر بیروت، برای کمک به اصلاحات سیاسی به این کشور سفر خواهد کرد. علاوه‌بر این، حسن‌نصرا...، رهبر حزب‌ا... لبنان، روز یکشنبه گفت: این حزب «تا زمانی که اجماع ملی وجود داشته باشد»، پیشنهاد فرانسه برای تشکیل یک نظام سیاسی جدید در لبنان را درنظر خواهد گرفت.

روز دوشنبه، نشست پارلمانی لبنان با حضور عون و نمایندگان جناح‌های مختلف پارلمان و قانون‌گذاران مستقل این کشور برای انتخاب نخست‌وزیر جدید تشکیل شد. به‌گزارش «الجزیره»، گروهی قدرتمند متشکل از نخست‌وزیران سابق لبنان، در این نشست اعلام کردند که مصطفی ادیب، سفیر لبنان در آلمان، را به‌عنوان نامزد نخست‌وزیری از سوی جریان المستقبل لبنان، معرفی خواهند کرد. انتخاب ادیب به‌عنوان نامزد نخست‌وزیری با حمایت سایر احزاب سیاسی -ازجمله حزب‌ا... و جنبش امل- صورت گرفته است. در نهایت رئیس‌جمهور لبنان، دیروز به‌طور رسمی، مصطفی ادیب را مأمور تشکیل کابینه برگزید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->