دستگیری پاکستانی‌های گروگان‌گیر در ایران+ جزییات کشف ۳۰ کیلو و ۶۰۰ گرم مخدر «شیشه» در هنگ مرری تایباد (۹ تیر ۱۴۰۳) افزایش ۲۰ درصدی معاینات روانپزشکی در مراکز پزشکی قانونی کشور زندگی خیلی کوتاه است؛ ۸ موردی که واقعاً نباید نگران آن‌ها باشید آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های اول، هفتم و دهم از فردا (یکشنبه، ۱۰ تیر ۱۴۰۳) صحرایی: حذف تدریجی کنکور هویت واقعی را به مدرسه بازگرداند مردان میانسال روزانه ۳۰ دقیقه پیاده‌روی کنند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (شنبه، ۹ تیر ۱۴۰۳) | تغییرات نامحسوس دما در مشهد نرخ‌های جدید بلیت هواپیما به‌زودی اعلام می‌شود راز شلیک مرگبار در باغ‌ویلای کلات فاش شد + عکس وزیر آموزش و پرورش برای توضیح درباره مطالبات معوقه معلمان به مجلس می‌رود نخ دندان یا خلال دندان، کدام یک بهتر است؟ روزانه ۶۰۰ بیمار در بخش اورژانس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد پذیرش می‌شود خوابگاه ویژه دانشجویان بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد ایجاد شد خراسان‌رضوی آماده میزبانی از مسافران و زائران تابستانی از ابتدا تا نهم تیرماه ۱۴۰۳، شش نفر در سیل رودبار جان خود را از دست دادند اجباری در کمک به مدرسه وجود ندارد | ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس دولتی صددرصد رایگان است + جزئیات
سرخط خبرها

آیا بدن زن‌ها در برابر کرونا مقاوم‌تر است؟

  • کد خبر: ۴۱۱۶۲
  • ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
آیا بدن زن‌ها در برابر کرونا مقاوم‌تر است؟
دانشمندان آمریکایی با مشاهده برخی مطالعات، به دلایل کمتر بودن شدت کرونا در زنان نسبت به مردان پی بردند.

به گزارش شهرآرانیوز، دانشمندان آمریکایی با مشاهده برخی مطالعات، به دلایل کمتر بودن شدت کرونا در زنان نسبت به مردان پی بردند.

 محققان آمریکایی دریافتند هورمون جنسی زنان ( استروژن) ممکن است شدت ابتلا به کووید ۱۹ در زنان را کاهش دهد و این یکی از دلایل چرایی در خطر بودن بیشتر مردان نسبت به زنان است.

هورمون استروژن یکی از مهمترین هورمون‌های جنسی زنان است و برای تولید مثل و رشد نقش اساسی دارد.

لیان گروبان از مرکز سلامت آمریکا گفت: ما می‌دانیم که ویروس کرونا بر قلب و عملکرد آن اثر می‌گذارد و همچنین استروژن هورمونی است که از قلب و بیماری قلبی در زنان حفاظت می‌کند. این موضوع می‌تواند فرضیه‌ای برای کاهش شدت کرونا در زنان باشد.

ACE-II که به طور طبیعی در سطح سلول‌های قلب، شریان‌ها، کلیه‌ها و روده‌ها وجود دارد، همان عامل نفوذ  ویروس کرونا به بدن است و  ویروس می‌تواند از این طریق، باعث عفونت ارگان‌های بدن شود.

در بررسی دانشمندان آمریکایی مشخص شد که هورمون استروژن میزان آنزیم ACE-II در قلب را کاهش می‌دهد اما همچنان از دلایل مرگ‌ و میر بیشتر در مردان به دلیل کرونا می‌تواند تفاوت‌های سبک زندگی آنان با زنان و ایمنی ذاتی آن‌ها باشد.

مشخص شدن قطعی دلایل شدت کمتر کووید ۱۹ در زنان نیازمند مطالعات و آزمایشات بیشتر است.

منبع: مشرق

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->