برخورد قاطع با کم‌فروشی نانوایان در مشهد دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی
سرخط خبرها

ثبت ۲۱ پرونده تخلف قاچاق برنج طی ۲ هفته گذشته در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۴۱۴۸۵
  • ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
ثبت ۲۱ پرونده تخلف قاچاق برنج طی ۲ هفته گذشته در خراسان رضوی
مسئول رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از ثبت ۲۱ پرونده تخلف به ارزش ۲۹۷ میلیارد ریال در انبار‌های برنجی که اطلاعات خود را در سامانه جامع انبار‌ها ثبت نکردند، خبر داد.
طنین همتی| شهرآرانیوز، مهدی مقدسی دراین باره اظهار کرد: بر اساس تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبنی برمبازره با قاچاق کالا، انبار‌ها موظف هستند اطلاعات ورود و خروج کالا‌ها از جمله برنج را که حساسیت بیشتری دارد، ثبت کنند. برخی از انبار‌ها متأسفانه این اقدام را انجام ندادند که ما برایشان ۲۱ پرونده به ارزش ۲۹۷ میلیارد ریال با تخلف عدم ثبت ورود و خروج در سامانه جامع انبار‌ها و با موضوع قاچاق تشکیل دادیم.

وی تصریح کرد: باتوجه‌به اینکه مدتی است به برنج وارداتی ارز دولتی تعلق نمی‌گیرد، پیش‌بینی‌پذیر بود برنج‌های وارداتی از جمله برنج پاکستانی که بیشترین مصرف را در مشهد و در خراسان رضوی دارد، دچار افزایش قیمت شود که این افزایش بر مبنای تغییر ارز و نه گران‌فروشی بود.

وی افزود: این محدودیت ارزی تأثیرش را بر بازار برنج داخلی هم گذاشت و ماشاهد افزایش قیمت برنج‌های داخلی هم بودیم که مردم را هم دچار مشکل کرده است.
مقدسی ادامه داد:، اما بحث گران‌فروشی در این بخش شامل سوءاستفاده برخی افراد از این وضعیت شده است که حتی قیمت‌هایی بالاتر از ارز نیمایی اعلام‌شده، برای برنج در نظر گرفتند.

مسئول رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تأکید کرد: در ۵ ماه ابتدای امسال در حوزه برنج باتوجه‌به اهمیت موضوع که بیشترین بازرسی را به خود اختصاص داد، ۳۲۷۵ بازرسی که منجر به ۲۸۶ فقره پرونده تخلف شده است، داشتیم. ارزش پرونده‌های تنظیمی ۳۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بوده است که به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده است.

مقدسی یادآورشد: در حوزه برنج داخلی قیمت‌گذاری بر مبنای عرضه و تقاضاست که خود کشاورز تعیین‌کننده است. در بحث برنج‌های داخلی کسی قیمت مصوبی اعلام نمی‌کند، چون شرایط تولید محصولات کشاورزی بر همین پایه است که بر مبنای عرضه و تقاضا باشد.

وی با اشاره به تقلب در عرضه برنج در شهر اذعان کرد: تخلف دیگری که در حوزه برنج، به‌ویژه برنج پاکستانی داریم، موضوع تقلب است که باتوجه‌به افزایش چشمگیر قیمت‌ها، برخی افراد منفعت‌طلب، برنج‌های با کیفیت پایین و حتی برنج‌های تنظیم بازاری را با عنوان برنج درجه یک بسته‌بندی می‌کردند و با برند مشخص و کیفیت متفاوت عرضه می‌کردند که در همین راستا انباری را هم کشف و ضبط کردیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->