آیت‌الله علم‌الهدی: جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است | علمای شیعه هندوستان، مهمان دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ» | موزه ملی ایران تفاوتی با «لوور» ندارد وزیر آموزش و پرورش: هزار هنرستان در ۵ سال آینده ساخته می‌شود خزعلی: در زمینه حجاب به‌دنبال فرهنگ‌سازی هستیم جزئیات برنامه‌های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی وزیر اقتصاد: بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی تا سال ۱۴۰۲ صفر شد اعمال قانون ۱۶۰۱ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۴ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند ( ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | بازتاب تنبیه موشکیِ صهیونیست‌ها در سفر رئیس‌جمهور به پاکستان دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با کارگران آغاز شد وزارت خارجه آمریکا مذاکره مستقیم با ایران با موضوع برجام را رد کرد رئیس جمهور وارد سریلانکا شد درباره سرخک و واکسیناسیون آن، چه می‌دانید؟ معاون بایدن بار دیگر حمایت واشنگتن از صهیونیست‌ها را تکرار کرد تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی گزارش روزنامه عبری از رسوایی‌های نتانیاهو و کابینه‌اش آمریکا، مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام را رد کرد واکنش عربستان به گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر غزه رسانه‌های صهیونیستی: ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله به رفح است هشدار مصر درباره حمله زمینی اسرائیل به رفح
سرخط خبرها

رئیس جمهور: برق ۳۰ میلیون ایرانی از ۲ ماه آینده مجانی می‌شود

  • کد خبر: ۴۱۴۸۷
  • ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
رئیس جمهور: برق ۳۰ میلیون ایرانی از ۲ ماه آینده مجانی می‌شود
رئیس جمهور گفت: مردم روستا باید مانند شهرنشینان از خدمات بهره‌مند باشند آبادانی روستا یعنی حرکت در زمینه تولید و مهاجرت معکوس.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در مراسم آغاز بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نیرو اظهار کرد: بسیار خوش‌حالم که بیست دومین افتتاح بزرگ ملی خواهشم داشت. از خداوند طلب توفیق می‌کنم که تا پایان سال هر هفته بتوانیم افتتاح بزرگ ملی را در بخش‌های مختلف برای آبادی ایران داشته باشیم.

 

رئیس جمهور ادامه داد: از بخش نیرو و آب و برق تشکر می‌کنم به دلیل این که تلاش بسیار وسیعی به کار گرفته است که ما در ایران از لحاظ استفاده از آب و برق بتوانیم ایران با کشور‌های دیگر حتی پیشرفته مقایسه کنیم. مردم در شهر‌ها صددرصد و در روستا‌ها نزدیک ۹۹ درصد از برق استفاده می‌کنند همه روستا‌های با ۲۰ خانوار دارای نعمت برق هستند حتی روستا‌های با ۱۰ خانوار و در بعضی مناطق حتی کمتر از آن از برق استفاده می‌کنند.

 

روحانی گفت: مردم روستای مانند شهر باید از نعمت‌ها و فرصت‌های اساسی و امکانات راه، برق، آب، مخابرات و گاز برخوردار باشند. آبادانی روستا یعنی حرکت در مسیر تولید آبادانی در روستا یعنی حرکت معکوس در زمینه مهاجرت و همچنین خدمت به مردم در همه روستا که این کار بزرگ و عظیمی است.

 

وی ادامه داد: می‌توانیم اعلام کنیم هر ۵۰ روز قادر هستیم یک سد مخزنی را به افتتاح برسانیم خیلی آمار هیجان انگیزی برای مردم است که باعث آبروی کشور است. این که هر هفته می‌توانیم ۳۰ روستا را به شبکه آب سالم و پایدار متصل کنیم. اقداماتی که برای تصفیه آب و فاضلاب انجام می‌گیرد.

 

روحانی افزود: این معنایش این است که در زمینه زیر ساخت و نیازمندی‌های حیاتی و سلامت مردم اقدامات بسیار اساسی انجام می‌گیرد. از ۱۸۸ سد کشور ۴۴ سد در این دولت به افتتاح رسیده و سد‌های دیگر هم در حال تکمیل است امیدواریم تا در این دولت این سد‌ها به بهره‌برداری برسد، زیرا آماده‌کردن زیرساخت‌ها لازمه توسعه است.

 

رئیس جمهور عنوان کرد: اینکه امروز ما برق، گاز ارتباطات و راه داریم به آن معناست که زیرساخت‌ها برای حرکت آماده شده است و امروز بخش خصوصی و بخش دولتی در کنار هم تلاش می‌کنند همچنین امسال سال جهش تولید است و ان‌شاءالله تا پایان سال همه مردم و همه بخش‌های ما تلاش خواهند کرد که این شعار در عمل محقق شود و این برای ما بسیار مهم است.

 

۳۰ میلیون نفر در ۲ ماه آینده، پولی برای مصرف برق نخواهند داد

روحانی گفت: خوش‌حالم که دولت امسال در هفته دولت توانست مصوبه‌ای داشته باشد و برای آن‌هایی که جزو کم‌مصرف‌ها هستند و خانوار‌هایی که کمترین مصرف را دارند و در فهرست کم‌مصرف‌های برق قرار دارند، پاداش مناسبی را از دولت دریافت کردند.

 

رئیس جمهور افزود: طرح وزارت نیرو در دولت تصویب شد، ۳۰ میلیون جمعیت ایران از ۲ ماه آینده پولی برای مصرف برقشان نخواهند داد و تا زمانی که کم‌مصرف هستند برق آن‌ها مجانی است و برای مردمی که جزو اقشار کم‌درآمد و کم‌مصرف برق هستند این یکی از آرزو‌های ما در طول سالیان دراز بود تا بتوانیم هدیه‌ای را به آن‌ها بدهیم و برق آن‌ها مجانی باشد و خداوند این توفیق را به ما داد که در سال پایانی دولت این هدیه را به مردم کشور به‌ویژه روستاییان تقدیم کنیم، زیرا که این طرح بیشتر شامل حال روستاییان خواهد شد.

 

رییس جمهوری ضمن ابراز خرسندی از افتتاح طرحهای بزرگ گفت: ازرش افتتاح امروز ما بیش از سه هزار و ۲۴۵ میلیارد تومان است. در زمینه برق کار بزرگی صورت گرفت و نیروگاه دوم دالاهو افتتاح شد، در زمینه سد هم امروز سد بستان‌آباد و کلقانچای افتتاح شد.

 

روحانی عنوان کرد: امروز کشور در مسیر تحرک و پیشرفت قرار دارد و ما هر روز می‌بینیم که تلاش، فداکاری و ایثار مردم، کارمندان، کارگران و مهندسین ما در سراسر کشور به ثمر نشسته و این بسیار مهم است.

 

رییس دولت تدبیر و امید تاکید کرد: ما در شرایط عادی نیستیم و امسال در سخت‌ترین و شدیدترین شرایط تحریم، این افتتاح‌های بزرگ را انجام می‌دهیم. در تاریخ ایران یعنی در طول ۲.۵ سال گذشته و از اول سال ۹۷ تا امروز سابقه نداشته که چنین فشاری به مردم وارد شود و مردم هر روز با استقامت بیشتر در برابر این توطئه‌ها ایستادگی می‌کنند.

 

روحانی یادآور شد: الحمدالله ثابت کردیم آمریکا شکست خورد و این را به‌طور قطعی به دنیا و تاریخ اعلام می‌کنیم که آمریکا همه طراحی‌ و توان خود را برای شکستن مردم ایران به‌کار گرفته بود تا مردم ما را در فشار قرار دهد.

 

رییس جمهوری با بیان اینکه آمریکا در هفته‌های اخیر  شکست‌های سیاسی بزرگی را متحمل شد، گفت: در بیش از ٧٠  سالی که سازمان ملل تاسیس شده،  سابقه نداشته است که آمریکا قطعنامه ای را علیه ملت ایران طراحی کند و ماهها (رای) گدایی کند و با کشورهای مختلف تماس بگیرد وقتی طرحی را در شورای امنیت برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران می آورد فقط یک کشور به آمریکا رای داد و ١٣ کشور رای مخالف و یا ممتنع دادند یعنی طرح آنها را رد کردند.

 

روحانی ادامه داد: طرح مکانیزم ماشه که آمریکایی ها طراحی کردند ۱۰ روز قبل در جلسه شورای امنیت از سوی از ۱۳ عضو از ۱۴ عضو حاضر رد شد.

 

وی افزود: در آن جلسه اعضای شورای امنیت اعلام کردند طرح آمریکا قابل پذیرش نیست. چنین شکستی در تاریخ سیاسی آمریکا بی نظیر است و این شکست به خاطر ایستادگی ملت ایران است. اگر ایستادگی ملت نبود نه فقط این قطعنامه ها بلکه بدتر از  آن را آمریکا علیه ما تصویب می‌کرد و به همه آرزوهایی که نسبت به این ملت و نظام داشت، می‌رسید.

 

رییس دولت تدبیر و امید گفت: ایستادگی و مقاومت مردم از یک طرف شکست سیاسی آمریکا در سازمان ملل را رقم زد و از سوی دیگر آبادانی ایران را مشاهده می‌کنیم.

 

در دولت تدبیر و امید سالانه ٢۵٠٠ مگاوات برق کشور افزوده شده است

روحانی گفت: با وجود همه فشار اعلام می‌کنیم تا پایان دولت ٢٠ هزار مگاوات برق کشور افزوده خواهد شد که برای ما افتخار است یعنی در هر سال دولت تدبیر و امید ٢۵٠٠ مگاوات برق کشور افزوده شده است.

 

رییس جمهوری اظهار داشت : البته در دولت‌های قبل هم به طور متوسط ١٧٠٠ تا ١٧٧٠ مگاوات به تولید برق افزوده شده  اما در این دولت سالانه ٢۵٠٠ مگاوات برق افزوده شده است یعنی مردم امروز  با روحیه و نشاط بیشتری در تلاش هستند.

 

روحانی اظهار داشت: با وجود فشار و تحریم، مردم ایران برابر ویروس خطرناک کرونا ایستادگی و مقاومت و مقابله کردند، با اجرا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فرهنگ سازی در موج اول بهتر از کشورهای دیگر عمل کردند و در گام پایانی موج دوم هستیم.

 

رییس جمهوری افزود: امیدواریم استانهای کشور به سلامت باشند بسیاری از استانهای کشور گرفتار موج دوم بودند خوزستان، آذربایجان، کردستان و اردبیل و برخی دیگر از استان‌ها گرفتار بودند که توانستند از موج دوم عبور کنند و امیدواریم با احتیاط مردم شاهد موج سوم کرونا نباشیم.  

 

روحانی با تبریک مجدد افتتاح طرح‌های وزارت نیرو در استان‌های آذربایجان شرقی، کرمانشاه و اردبیل ابراز امیدواری کرد که هم در «سلامت» هم در «معیشت» و هم در «تحول و آبادانی ایران» قدم های بهتری برداشته شود.  

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->