خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی
سرخط خبرها

پاسخ دانشگاه بينالود به گزارش شهرآرانیوز

  • کد خبر: ۴۲۲۳۰
  • ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۲
پاسخ دانشگاه بينالود به گزارش شهرآرانیوز
دانشگاه بینالود نسبت به گزارش شهرآرانیوز با تیتر (افزایش نرخ شهریه‌ در دانشگاه بینالود مشهد| مسئولان: مصاحبه نمی‌کنیم، جوابیه می‌دهیم) جوابیه صادر کرد.

پس از آن بود که پیام‌ها و تصاویر بسیاری به دستمان رسید که ضمن تایید مطالب مندرج در گزارش مذکور، اعتراض دانشجویان را به عملکرد مسئولان این دانشگاه نیز اعلام میکردند. اگرچه گوش‌های از این اعتراضات را قبل از چاپ گزارش هم به گوش مسئولان دانشگاه رسانده بودیم، حاضر به مصاحبه نشدند و اعلام کردند: «بعد از چاپ گزارش، جوابیه میدهیم.» بر این اساس، هیئت رئیسه موسسه آموزش عالی بینالود مشهد جوابی‌های را به عنوان پاسخ به اعتراضات مطرح شده به روزنامه شهرآرا ارسال کرده است که در ادامه بهطور کامل می آید.

همه گیری جهانی کرونا به عنوان یکی از هولناک‌ترین مصائب بشری در یکصد سال گذشته تقریبا تمامی کشور‌های جهان را درنوردیده است و عواقب و تبعات جانی و مالی آن صدمات و لطمات بعضا جبران ناپذیری را به پیکر بسیاری از کشور‌ها وارد آورده است. کشور عزیزمان ایران نیز مصون از بلا نبوده و در جریان این همه گیری، جمع کثیری از مردم خوب میهنمان داغدار عزیزانشان شدند و گروه زیادی از بهترین و ارزشمندترین فرزندان این مرزوبوم را از دست دادیم. روزی نبود که بغض فقدان عزیزی، گلویمان را نفشارد و روزی نبود که اشک، تنها پناهمان نباشد. بسیاری از مشاغل و کسب وکار‌ها در سایه شوم این ویروس از رونق افتاد و چرخ اقتصاد کشور کند شد. در چنین شرایطی، بخش آموزش عالی به ویژه در بخش غیردولتی که صرفا وابسته به شهریه‌های دانشجویی است، با توجه به آسیب‌های اقتصادی به قشر دانشجویان شهریه پرداز و خانواده ایشان، متحمل آسیب شدیدی شده است.

به دنبال نشر مقاله‌ای نقادانه از موسسه آموزش عالی بینالود توسط روزنامه وزین شهرآرا در روز‌های اخیر، هیئت رئیسه دانشگاه بینالود ضمن استقبال از ایجاد فضای نقد و بررسی عادلانه و به دور از بزرگ نمایی و جهت ایجاد نگاهی واقع بینانه، خود را ملزم به پاسخ گویی و تنویر افکار عمومی در این خصوص می‌داند و انتظار دارد که براساس قانون مطبوعات، این جوابیه در جای مقاله منتشره درج گردد. موسسه آموزش عالی بینالود در طی سال‌های اخیر همواره جهت کمک و تسهیل در پرداخت شهریه برای دانشجویان خود، این امکان را به وجود آورده است که در شروع هر ترم بتوانند شهریه خود را به شکل اقساطی و حتی گاه بدون دریافت چک یا از طریق وام‌های کم بهره، به تدریج پرداخت کنند.

با شروع بحران کرونا و به دنبال تعطیلی اجباری دانشگاه ها، برای حفظ سلامت دانشجویان و اعضای هیئت علمی و هماهنگ با سیاست‌ها و ابلاغات مراکز بهداشتی کشور و ستاد مرکزی مبارزه با کرونا، دانشگاه بینالود که هزینه‌های جاری و حقوق پرسنل و اعضای هیئت علمی خود را صرفا از شهریه دانشجویان تامین می‌کند و همواره خود را منطبق با پرداخت‌های تدریجی دانشجویان وفق داده است، این بار با عدم مراجعه دانشجویان و عدم پرداخت به موقع اقساط شهریه‌های خود، در تراز‌های مالی خود دچار کسورات قابل توجه شد و این درحالی بود که دانشگاه کماکان ملزم به پرداخت حقوق و دستمزد پرسنل و اعضای هیئت علمی خود بوده و هست. علاوه بر آن هزینه‌های سنگینی نیز برای ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت آموزش‌های مجازی مصروف شد که اجرای موفق آن توسط کارگروه مربوط و با تلاش اعضای هیئت علمی و کارشناسان پشتیبان دانشگاه بینالود، از افتخارات این دوره بود.

علاوه بر این، بر خلاف ادعای نویسنده مقاله ازآنجایی که برابر اهداف و سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی و فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تأکید ریاست موسسه، شنیدن نظرها، پیشنهاد‌ها و پاسخ گویی به مطالبات دانشجویی را وظیفه خود دانسته ایم، همواره از روش‌های گوناگون حضوری و غیرحضوری، تلفن، پیامک و شبکه‌های اجتماعی پذیرای دانشجویان بوده ایم و در چند هفته اخیر با وجود محدودیت‌های ناشی از همه گیری کرونا، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، چندین جلسه با دانشجویان متقاضی و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی و تعدادی از دانشجویان متقاضی که خود را نماینده معرفی می‌کردند، برگزار نموده و سخن دانشجویان را شنیده ایم و در جلسات و مذاکرات متعددی با مدیران و مسئولان دانشگاه برای کمک به رفع دشواری‌ها در شرایط به وجودآمده، جهت ایجاد تسهیلات و تخفیفات ویژه در این ایام برای پرداخت شهریه، در حد مقدورات و حتی فراتر از سایر مراکز آموزش عالی، برنامه ریزی و عمل کرده ایم.

هرچند تا زمان نگارش این مقاله و در آستانه سال تحصیلی جدید، کماکان چندصدمیلیون از مطالبات دانشگاه از محل شهریه‌های سال گذشته عزیزان دانشجو هنوز وصول نشده است و هشت ماه پس از شروع بحران مصیبت بار کرونا، نه تنها هیچ گونه تسهیلاتی به موسسه آموزش عالی بینالود پرداخت نشده است، بلکه بانک‌ها برخلاف وعده‌های اعلام شده، هیچ گونه مساعدتی حتی برای توقف پرداخت اقساط و مطالبات قبلی خود در این ایام نکردند که متاسفانه حتی منجر به عدم توانایی مجموعه در پرداخت به موقع حقوق کارکنان و اعضای هیئت علمی شده است. با این همه دانشگاه تاکنون تمام سعی خود را مبذول داشته است تا علی رغم مضایق روبه رو تصمیمی برای تعدیل نیرو نگیرد و از کارکنان و مدیران زحمتکش خود در ساعات کاری اعلام شده در دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های ابلاغی توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ستاد ملی مبارزه با کرونا، جهت پاسخ گویی به دانشجویان استفاده کند.

در پاسخ به انتقاد از افزایش شهریه ثابت در این دانشگاه ضمن اینکه نویسنده محترم بدون تحقیق، اقدام به درج مطلب نموده، لازم به توضیح است که نرخ شهریه ثابت در ورودی‌های سال‌های گذشته با دانشجویان جدیدالورود متفاوت بوده و تعیین شهریه هرسال در محدوده مقررات و دستورالعمل‌های ابلاغی از وزارت علوم و مصوبات اتحادیه مرکزی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی و همچنین بر اساس بررسی‌های امنا در اسناد مالی و با درنظر گرفتن افزایش‌های ابلاغی در حقوق و دستمزد کارکنان و اعضای هیئت علمی، صورت می‌گیرد.  
در ادامه علی الرغم انتظاری که از رسان‌های حرف‌های میرود، بهنظر میرسد نویسنده محترم آمار صحیحی از عملکرد شورای انظباطی موسسه و حیطه اختیارات آن ندارد، به اطلاع می‌رساند شورای انضباطی موسسه آموزش عالی بینالود برابر با آیین نامه انضباطی دانشجویان، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و شیوه نامه اجرایی آن، مصوب وزارت‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری، با توجه به اصول برائت، بی طرفی، حق دفاع، شفافیت، عدم تجسس، محرمانگی و حفظ موازین شرعی و اخلاقی و احترام به حقوق و آزادی و حفظ کرامت انسانی دانشجویان، رسیدگی به تخلفات احتمالی عمومی، آموزشی و اداری، سیاسی و اخلاقی دانشجویان را برعهده دارد و خرسندیم از اینکه حداقل در سه سال اخیر هیچ دانشجویی در رابطه با اعتراض و مطالبه گری حتی به شورای انضباطی معرفی نشده و طبیعتا از هیچ دانشجویی در این رابطه دعوت نشده و هیچ پرونده‌ای هم در این رابطه تشکیل نگردیده و حکمی نیز صادر نشده است؛ لذا مقتضی است آن نشریه محترم مستندات خود را در رابطه با مطلب مندرج و تصریح و اشاره به این مطلب که هر دانشجویی اعتراض کند به شورای انضباطی (که آن نشریه محترم به اشتباه یا تعمدا این شورا را کمیته انضباطی خطاب مینماید) معرفی میشود، ارائه دهد. در غیر این صورت موسسه حق پیگیری در این رابطه را به جهت افترا و نسبت دادن امر خلاف واقع و مصداقی از نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی، برابر فصل ششم قانون مطبوعات و سایر قوانین مربوطه، برای خود محفوظ میداند. در خاتمه ضمن تشکر از تمام دانشجویان عزیز و خانواده‌های محترم ایشان که با درکی صحیح و واقع بینانه از شرایط موجود، هیئت رئیسه موسسه را در راستای اهداف والای آموزش عالی کشور یاری می‌نمایند و تشکر از هیئت تحریریه روزنامه وزین شهرآرا که با نقد خود، فرصتی برای ایجاد فضایی از همدلی در این ایام را برای ما به وجود آورد، ایمان راسخ داریم که با کمک پروردگار و همیاری شما بزرگواران، قادر خواهیم بود از این ورطه تاریخی به سلامت عبور کنیم.
 
پاسخ شهرآرا

ضمن اینکه از جوابیه موسسه آموزش عالی بینالود در پاسخ به اعتراضات مختلف دانشجویان استقبال میکنیم، لازم به ذکر است: در بخشی از این جوابیه آمده است که ادعای نویسنده مقاله درباره پاسخگو نبودن مسئولان دانشگاه خلاف واقع است؛ به مسئولان دانشگاه یادآوری میکنیم که این ادعای نویسنده نبوده و اعتراض دانشجویان بوده است که اعتراض آن‌ها از نحوه پاسخگویی به صورت مکتوب، دراختیار روزنامه شهرآرا قرار گرفته است، لذا این نوعی تعبیر اشتباه است که اعتراض دانشجو، ادعای نویسنده خوانده شود و با بازی با کلمات، از پاسخگو بودن به دانشجویان شانه خالی کنند.

در بند دیگری از جوابیه آمده که بدون تحقیق، اقدام به درج مطلب شده است. این ادعای دانشگاه نیز به هیچ وجه صحت ندارد؛ چراکه بعد از تماس‌های مکرر و درخواست‌های متوالی برای پاسخگویی به اعتراضات و مطالبات دانشجویان و در میان گذاشتن اعتراضات دانشجویان با مسئولان دانشگاه، خود مسئولان دانشگاه حاضر به همکاری و پاسخگویی نشدند و اعلام کردند که فقط بعد از چاپ گزارش، جوابیه خواهند داد؛ لذا نویسنده قصد بررسی اعتراضات دانشجویان را داشته است، اما مسئولان دانشگاه پاسخ ندادند. و، اما درباره اینکه نویسنده افترا و خلاف واقع بیان کرده است که اگر دانشجویی اعتراض کند به کمیته انضباطی معرفی میشود، لازم است به مسئولان دانشگاه یادآوری کنیم که بازهم این اظهارات و اعتراضات دانشجویان بوده، نه ادعای نویسنده.
در پایان لازم به ذکر است که دانشگاه بینالود در جوابیه خود به خیلی از اعتراضات مطرح شده دانشجویان در گزارش چاپ شده پاسخ نداده و بیشتر به توجیه و تبرئه خود از افزایش شهریه‌های دانشجویی و اعمال فشار بر آن‌ها پرداخته است. به طور نمونه پاسخ درباره حضور نداشتن مسئولان دانشگاه، تمیز نبودن مسیر رفت وآمد دانشجویان، شهریه‌های سنگین و شفاف نبودن شهریه ثابت و اعمال آن در قالب مبلغ علی الحساب ثبت نام دانشگاه، ازجمله این توجیهات است. در پایان برای اینکه مسئولان دانشگاه بینالود بازهم موضوعات مطرح شده را دیدگاه شخصی نویسنده ندانند و برچسب «تحقیق نکردن» به آن نچسبانند، اصل نامه‌ها و پیامک‌های دانشجویان معترض را در سایت شهرآرانیوز منتشر میکنیم تا با مشاهده آن، در راستای رفعشان و بهبودبخشی کیفیت آموزشی دانشگاه اقدام کنند. انتقاد‌های دنباله دار دانشجویان دانشگاه بینالود را میتوانید با اسکن کد روبه رو دنبال کنید.
 
دانشگاه بینالود دانشگاه بینالود دانشگاه بینالود دانشگاه بینالود دانشگاه بینالود دانشگاه بینالود دانشگاه بینالود دانشگاه بینالود دانشگاه بینالود دانشگاه بینالود دانشگاه بینالود دانشگاه بینالود دانشگاه بینالود دانشگاه بینالود دانشگاه بینالود دانشگاه بینالود دانشگاه بینالود دانشگاه بینالود دانشگاه بینالود دانشگاه بینالود
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->